rss

Noul Peugeot 9X8 Hypercar – Conceput pentru curse!

  1. 10/07/2021
    Vezi toate fotografiile (4)

    Peugeot dezvaluie prototipul Hypercar-ului 9X8, modelul de noua generatie al marcii conceput pentru curse, ce va debuta in 2022 la Campionatul Mondial de Anduranta FIA (WEC). 
    Hiper-eficient, propulsat de un motor hibrid si echipat cu tractiune integrala, Peugeot 9X8 se inscrie in strategia de Neo-Performanta dezvoltata de Peugeot, orientata catre vehicule de serie si de curse eco, pentru o performanta responsabila.  Cu linii fluide, fara eleronul spate si cu o puternica identitate de marca, Peugeot 9X8 este fructul colaborarii dintre inginerii de la Peugeot SPORT si Peugeot Design si anunta o noua era a curselor motorsport. 9x8 propune solutii tehnice inedite si o alura de felina, semne distinctive ale marcii Peugeot.
    Peugeot 9X8 – cel mai nou vehicul de anduranta propus de marca Leului – este succesorul direct al modelelor Peugeot 905 si Peugeot 908, castigatoare ale Cursei de 24 de ore de la Le Mans in 1992 si 1993 si, respectiv, in 2009. Noul prototip este pregatit sa continue traditia marcii Peugeot de a participa la cursele motorsport cu modele extrem de competitive, ce adopta o identitate de marca puternica, usor de recunoscut inca de la prima vedere.
    Cu 9X8, Peugeot pune in aplicare un veritabil proiect de marca dezvoltat in jurul conceptului de Neo-Performanta, care asociaza excelenta stilistica, eficienta si savoir-faire-ul tehnologic, ce pot fi transferate catre masinile de serie.
    Colaborarea fara precedent in lumea motorsportului dintre departamentul de design si inginerii de la Peugeot si Peugeot Sport a fost decisiva in explorarea de noi solutii aerodinamice si stilistice, cu scopul de a dezvolta o gama de produse absolut originala.
    Formele si caracteristicile aerodinamice adoptate de Peugeot 9X8 sunt rodul contributiei aduse de inginerii de dezvoltare, coordonati de directorul tehnic Peugeot Sport, Olivier Jansonnie si de echipa de design condusa de Matthias Hossann, directorul de design al marcii Peugeot.
    Abordarea acestora a fost dictata de noua clasa dedicata hypercar-urilor numita LMH (Le Mans Hypercar), ce va inlocui actuala clasa regina LMP1.  Oferind mai multa flexibilitate in tratarea suprafetelor aerodinamice, noul regulament tehnic promoveaza o gandire radical noua, ce favorizeaza dezvoltarea de masini inovatoare, la care echipele de design sa aduca o contributie si mai mare. Inginerii si designerii marcii Peugeot au profitat de aceasta ocazie pentru a inventa noi procese de conceptie si a sparge codurile bine stabilite, cu scopul de a dezvolta un Hypercar revolutionar.
    O denumire ce asociaza notiunea de mostenire cu gandirea progresista
    Noul Hypercar al marcii Peugeot se numeste Peugeot 9X8.
    Initiala “9” caracterizeaza vehiculele de curse ale Marcii, precum Peugeot 905 (1990-1993) si 908 (2007-2011), doua modele emblematice ale constructorului auto.
    “X” se refera la tehnologia cu tractiune integrala si motorizarea hibrida ce echipeaza noul Peugeot Hypercar si reflecta strategia de electrificare a Marcii in lumea motorsportului.
    “8”  este cifra folosita pentru toate modelele actuale ale marcii Peugeot: 208 si 2008, 308, 3008, 5008 si, bineinteles 508, care a devenit primul model ce poarta sigla PSE (Peugeot Sport Engineered).
    Doua modele Peugeot 9X8 vor concura la Campionatul Mondial de Anduranta FIA in 2022.
    Design si executie fara precedent
    “Modelul 9X8 este un Peugeot, de aceea schita originala care a ghidat proiectul nostru reprezenta o felina pregatita de atac,” explica Matthias Hossann, directorul de design Peugeot. "Aceasta atitudine se traduce printr-o cabina usor inclinata in fata. Liniile generale propuse de Peugeot 9X8 reiau codurile estetice ale marcii, cu forme fine si elegante, ce inspira emotie si dinamism.”
    Viitorii piloti ai masinii au fost surprinsi, dar si incantati de rezultatul obtinut de echipa de design
    “Este prima masina de curse ce ofera un nivel de design atat de ridicat,” a afirmat Kevin Magnussen.
    Americanul Gustavo Menezes adauga:
    “Cu 9x8, Peugeot deschide un nou capitol in lumea motorsportului. Marca Leului participa la scrierea viitorului acestui sport!”
    Peugeot 9x8 adopta in partea din fata si din spate semnatura luminoasa cu forma celor trei gheare, ce se inscrie perfect in noul stil al marcii Peugeot. Noua emblema a marcii ce infatiseaza cu cap de leu decoreaza partea frontala si aripile masinii. Nuanta Selenium Grey ce contrasteaza cu insertiile de culoare Kryptonite (un verde-galben acid) imbraca caroseria, dar si interiorul cockpit-ului, evocand noua schema de culoare aleasa pentru gama Peugeot SPORT ENGINEERED, introdusa de Peugeot 508 si 508 SW.
    Designerii au acordat o atentie deosebita interiorului Noului 9X8. “Ne-am propus sa avem o abordare speciala pentru cockpit", subliniaza  Matthias Hossann. "Pana in prezent, acest element reprezenta un aspect pur functional si general al masinilor de curse, fara o identitate de marca. Asocierea dintre schema de culori specifica gamei PSE si i-Cockpit-ul Peugeot, semnatura interioara a Marcii, va permite spectatorilor sa identifice imediat un model Peugeot la difuzarea imaginilor surprinse de camerelor de bord.”
    La exterior, jantele sculptate contribuie la liniile echilibrate ale flancurilor pure, puternic structurate. Grilele de aerisire de pe aripi dezvaluie partea superioara a anvelopelor. Oglinzile retrovizoare perfect integrate contribuie la impresia ca niciun obstacol nu pare sa se opuna fluxului de aer.
    “Apreciez proiectele inovatoare, de calitate pe care echipele Peugeot Design si Peugeot Sport le pun in practica, dar trebuie sa recunosc ca au reusit sa ma impresioneze cu Peugeot 9X8. Este pur si simplu magnific,” a afirmat Linda Jackson, director general al marcii Peugeot. “Este magistral modul in care liniile inovatoare si fluide ale Noului 9x8 emana o identitate de marca atat de puternica.”
    ‘Fara eleron’ – Oportunitatile regulamentului LMH (Le Mans Hypercar)
    In partea din spate, elementele fin desenate includ semnatura luminoasa cu forma celor trei gheare, specifica Marcii, ce incadreaza un difuzor de mari dimensiuni deasupra caruia sta scris “Nu avem nevoie de un eleron spate”.
    Eleronul spate a fost introdus pentru prima data pe modelul Chaparral 2F, care a concurat in cadrul Cursei de 24 de ore de la Le Mans in 1967. Este, asadar, pentru prima data in mai bine de jumatate de secol cand utilizarea unui astfel de eleron este pusa sub semnul intrebarii. Partea din spate a hypercar-ului este rezultatul cercetarilor intreprinse de inginerii din cadrul echipei Peugeot Sport.
    “Noul regulament Le Mans Hypercar (LMH) a fost conceput pentru a evidentia importanta sistemelor conventionale de crestere a performantei,” explica Olivier Jansonnie, director tehnic WEC, Peugeot Sport. “Dezvoltarea modelului 9X8 a fost o experienta extraordinara, deoarece am avut libertatea de a inventa, inova si de a explora noi modalitati de a optimiza performanta masinii si, in special, aerodinamica sa. Regulamentul prevede ca este permis un singur dispozitiv aerodinamic ajustabil, fara a specifica eleronul spate. Calculele si simularile efectuate de Peugeot Sport au demonstrat ca performanta ridicata este posibila fara acest element.”
    “Absenta unui eleron spate pe modelul Peugeot 9X8 reprezinta o inovatie majora,” afirma Jean-Marc Finot, director Stellantis Motorsport. “Am obtinut un nivel de eficienta aerodinamica ce ne permite sa renuntam la acest element. Nu ne intrebati cum am reusit acest lucru! Intentionam sa pastram acest secret cat mai mult timp posibil!”
    Eliminarea eleronului spate a facut posibila proiectarea unei siluete elegante ce n-a mai fost vazuta de cateva decenii. Designerii si inginerii marcii Peugeot au creat un amestec armonios de forme dinamice, sculptate, ce formeaza o suprafata curata intre arcurile proeminente ale rotilor.
    Un grup motopropulsor hybrid, hiper-eficient
    Peugeot 9x8 este echipat cu un sistem de propulsie format dintr-un motor termic V6 bi-turbo de 2.6 litri, cu deschidere la 90 de grade, ce dezvolta 680 CP (500 kW) si va fi montat pe puntea spate.
    Unitatea termica va fi secondata de un motor-generator electric de 200kW montat pe puntea din fata, alaturi de o cutie de viteze secventiala cu 7 trepte. Bateria puternica, cu densitate mare de energie (900 volti) este dezvoltata in comun de Peugeot Sport si Saft, o filiala a TotalEnergies.
    “Tinta noastra in ceea ce priveste necesarul de energie este o fiabilitate impecabila si un control perfect,” explica Jean-Marc Finot. “Le Mans a devenit o cursa de 24 de ore pe care o poti castiga sau o poti pierde cu o singura oprire la standuri. Hypercar-urile prezinta un randament energetic exceptional, care prefigureaza ceea ce vom vedea in scurt timp la masinile de serie. De acest lucru am tinut cont la proiectarea noului Peugeot 9X8: incepand cu grupul motopropulsor si pana la aerodinamica, totul trebuie sa contribuie la obtinerea hiper-eficientei.”
    Le Mans, un laborator pentru Peugeot
    Pe langa eficienta aerodinamica, mecanica si electronica de care dispune, noua masina demonstreaza savoir-faire-ul inginerilor marcii Peugeot in materie de curse de anduranta. Cursa de 24 de ore de la Le Mans este o proba extrema, iar distanta de 5.400 de kilometri pe care masinile trebuie sa o parcurga este apropiata de distanta parcursa intr-un sezon intreg de Formula 1. Eficienta si fiabilitatea sunt astfel, vitale.
    “Participarea marcii Peugeot la cursele de anduranta inseamna mai mult decat un eveniment sportiv. Sunt un laborator extrem pentru Peugeot, de aceea legatura noastra cu Le Mans este atat de puternica.” insista Linda Jackson. “Poate, mai importanta decat rezultatele pe care le obtinem pe pista de curse este validarea tehnologiilor si cercetarilor Marcii  intr-o cursa de 24 de ore disputata in conditii extreme. Le Mans ne ofera un mediu competitiv in care sa validam sistemele hibride si tehnologiile de care marca Peugeot le dezvolta in prezent pentru a reduce consumul de combustibil– si, prin urmare, emisiile de CO2 – generate de vehiculele Peugeot de serie. Inginerii de la Peugeot Sport sunt mandri sa vada ca vehiculele din gama Peugeot integreaza cercetarile lor. Pentru clientii nostri, Le Mans este un laborator ce demonstreaza calitatea masinilor noastre.”
    Sa dam cuvantul pilotilor
    Paul Di Resta – Scotia , 35 ani, fost pilot de Formula 1 - campion in 2010 in DTM:
    “Toata lumea se intreba ce este un Hypercar si acum iata-le. Postura agresiva, inovatoare propusa de 9X8 si identitatea puternica de marca vor surprinde publicul.”
    Loïc Duval – Franta, 39 ani - castigator al Cursei de 24 ore de la Le Mans din 2013, castigator al Campionatului Mondial de Anduranta FIA in 2013:
    “Exista masini pe care le privesti si spui ca sunt frumoase din partea din fata, din lateral sau din spate. Peugeot 9X8 arata grozav din orice unghi!”
    Mikkel Jensen – Danemarca, 26 ani, pilot de anduranta - Campion ELMS LMP3 2019:
    “ 9X8 este foarte diferit de siluetele care au fost dezvaluite sau sugerate in ultimele luni. Va fi un moment istoric daca castigam cursa cu aceasta masina, deoarece 9x8 este unic in materie de stil pana in prezent.”
    Kevin Magnussen – Danemarca, 28 ani -  fost pilot de Formula 1, pilot de anduranta in IMSA:
    “Nu a mai existat asa ceva inainte. Vorbim despre viitorul masinilor de curse. Este pentru prima data cand o masina de curse este proiectata la acest nivel de design. Absenta eleronului spate a fost o mare surpriza pentru mine. Este inceputul unei noi ere.”
    Gustavo Menezes – american, 26 ani, pilot Campionatul Mondial de Anduranta - castigator al Cursei de 24 de ore de la Le Mans si al Campionatului mondial LMP2 2016:
    “9X8 anunta inceputul unui nou capitol in lumea motorsportului. Ultimii 10 ani au fost marcati de prototipuri LMP1. Este timpul sa construim un viitor emblematic cu Peugeot 9X8.”
    James Rossiter – Marea Britanie, 37 ani, fost pilot de Formula 1, ALMS si Super GT:
    “Pur si simplu nu ma asteptam la acest nivel de creativitate. Designul lui 9x8 sparge toate codurile. Peugeot stabileste noi limite cu acest Hypercar.”
    Jean-Eric Vergne – Franta, 31 ani, fost pilot de Formula 1 - dublu campion Formula E:
    “Peugeot 9X8 este absolut revolutionar. Inginerii responsabili de designul sau se indreapta intr-o directie ce nu a mai fost vazuta de foarte mult timp in motorsport. 9x8 este magnific!”
    Peugeot 9X8 – Specificatii tehnice
    Clasa: Le Mans Hypercar (LMH)
    Lungime: 5,000mm
    Latime: 2,080mm
    Inaltime: 1,180mm
    Ampatament: 3,045mm
    Sistem de propulsie: Peugeot HYBRID4 500KW (tractiune integrala)
    Punte spate: Motor termic V6 bi-turbo de 2.6 litri, cu deschidere la 90°, de 500 kW (680 CP) + cutie de viteze secventiala cu 7 trepte
    Punte fata: motor-generator electric de 200kW + reductor
    Baterie: de inalta densitate, 900 volti, dezvoltata de Peugeot Sport, TotalEnergies/Saft
    Combustibil si lubrifianti: TotalEnergies

    Vizualizari: 906