rss

Noul Opel Astra: Increzator, electrificat si eficient

  1. 25/07/2021
    Vezi toate fotografiile (8)

    Opel a dezvaluit astazi a sasea generatie a modelului Astra. Povestea de succes a bestsellerului Opel a inceput acum 30 de ani odata cu descendentul legendarului Kadett. Cu noul Astra, producatorul german deschide acum urmatorul capitol: pentru prima data, modelul compact este disponibil in varianta electrificata.
    Opel va oferi noul Astra ca plug-in hybrid in doua variante de putere. In plus, exista versiuni cu motoare eficiente pe benzina si diesel in combinatie cu transmisie manuala cu sase trepte si automata cu opt trepte.
    Noul Astra este, de asemenea, o declaratie de design pentru marca germana. Mai dinamic ca niciodata, cu suprafete pure si taioase, detoxifiate de elemente inutile si cu noua fata a marcii, elementul Opel Vizor. Cu noua generatie a modelului compact, Opel declara Astra gata sa defineasca o noua era.
    Noul Opel Astra se va lansa in acest an ca hatchback cu cinci portiere cu aspect dinamic, dar cu mai mult spatiu la interior fata de predecesorul sau. Cu o lungime de 4,374 mm si o latime de 1,860 mm este exact in cel mai important punct al sectorului compact.
    Datorita consolei frontale scurte, noul Astra este cu doar 4.0 mm mai lung fata de modelul precedent, in ciuda ampatamentului crescut considerabil la 2,675 m (+13 mm). In pofida atitudinii musculare, noul Astra are un portbagaj practic cu podea reglabila ce ofera celui de la volan si celor patru pasageri un volum de 422 litri pentru bagaje.
    Noua generatie a fost proiectata si dezvoltata la sediu Opel din Russelsheim, unde productia va incepe in aceasta toamna. La fel ca predecesorul sau lansat in 2015, noul model aduce inovatii in clasa compacta pe care clientii le intalnisera doar in clasele superioare. De exemplu, Astra poate transforma noaptea in zi: cea mai recenta evolutie a farurillor adaptive Intelli-Lux LED Pixel au fost preluate de la modelul Opel Insignia si, cu 168 de elemente LED, sunt in topul clasei compacte si medii.
    Un salt important a fost facut si la capitolul interior pentru noua generatie Astra. Cu noul Pure Panel complet digital, instrumentele analogice sunt acum istorie. In locul lor, noua interfata are o grafica proaspata si moderna, ce ofera clientilor o experienta pura si intuitiva. Pasagerii pot opera noul Astra intuitiv prin intermediul ecranelor tactile mari, la fel ca un smartphone. Inginerii si designerii Opel au avut grija ca cel de la volan sa primeasca toate informatiile necesare, fara a fi incarcat cu date sau functii inutile. In plus, setarile importante, ca de exemplu climatizarea, poate fi operate prin intermediul butoanelor fizice.
    Specific pentru Opel este confortul remarcabil al scaunelor pentru noul model compact. Scaunele fata, dezvoltate de Opel, sunt certificate AGR (Aktion Gesunder Rücken e.V.") si, datorita ergonomiei exemplare, sunt extrem de confortabile in special pentru calatorii lungi. Cel de la volan se bucura si de sisteme de asistenta de ultima generatie, de la afisajul head-up display la sistemul de asistenta semi-automat Intelli-Drive 2.0 si camera video 360 grade Intelli-Vision.
    "Noul Astra - se naste un nou Blitz! Cu design senzational si tehnologie de varf. Electrificat si extrem de eficient pentru cele mai mici emisii posibile; indreptandu-se intr-o noua era. Astra este construit cu cea mai mare precizie pana in cel mai mic detaliu. Suntem increzatori ca urmatoarea generatie Astra are tot ce trebuie pentru a deveni un alt bestseller si a atrage multi clienti noi catre marca ", a declarat CEO-ul Opel, Michael Lohscheller.
    O noua interpretare a filosofiei de design Opel
    Dupa SUV-urile Mokka, Crossland si Grandland, noul Astra este primul hatchback care reinterpreteaza filosofia de design pura si indrazneata a marcii. Opel Vizor (noua fata a marcii dezvaluita initial pe modelul Mokka si elementul central de design exterior) urmareste Opel Compass, unde axele verticale si orizontale – cuta ascutita a capotei si grafica in forma de aripa a luminilor de zi – se intersecteaza cu emblema Opel Blitz din mijloc. Elementul frontal Vizor este intins pe toata partea frontala, facand noul Opel Astra sa para mai lat, si integreaza perfect tehnologii ca blocurile optice subtiri Intelli-Lux LED si camera frontala a sistemului Intelli-Vision. Privita din lateral, noua generatie Astra arata deosebit de dinamica datorita montantului C inclinat.
    In spate, simetria Opel Compass este repetata de emblema Blitz montata central, de lampa de frana montata sus si stopurile laterale (LED cu economie de energie, la fel ca toate elementele iluminate exterioare). Emblema Blitz este si manerul pentru deschiderea hayonului, care este fabricat din materiale compozite de ultima generatie. Acest tip de material nu este doar usor si rigid, ci permite si executarea precisa a detaliilor de design cum ar fi lampile stop spate foarte subtiri.
    "Noul Astra reprezinta urmatorul pas interesant al noii noastre executii de design", spune vicepresedintele Design, Mark Adams. "Cu partea frontala indrazneata Vizor, evazari musculare pentru pasajele rotilor si suprafete curate, noul Astra are o personalitate foarte sportiva si increzatoare. Interiorul face, de asemenea, un pas indraznet in viitor. Cockpit-ul puternic orientat spre sofer cu aspect de sticla al noului Pure Panel va aduce clientilor nostri o experienta emotionala cu totul noua."
    Cockpit digital Pure Panel de generatie urmatoare cu optiune complet vitrata
    Aceeasi precizie germana este aplicat la interior, unde elementul central este noua generatie Pure Panel, cockpitul digital lansat pe modelul Mokka. Cockpitul complet digital (optional complet vitrat) foloseste doua ecrane de 10 inch integrate intr-o singura unitate – alaturi de priza de aer de pe partea soferului – intr-un format orizontal. Datorita unui strat obturator ce previne reflexiile nedorite catre parbriz, designul a eliminat nevoia unui element de protectie peste ecrane, ceea ce amplifica functionalitatea si atmosfera hi-tech.
    Cu butoanele fizice reduse la minim sub forma unor taste, sistemul Pure Panel realizeaza echilibrul optim intre digitalizare si operare intuitiva, detoxifiat de stimuli vizuali iritanti si fara submeniuri inutile. Nu este nevoie nici de cabluri, deoarece noua generatie de sisteme multimedia infotainment poate fi controlata prin comenzi vocale sau prin atingere, iar telefoanele inteligente compatiblie pot fi conectate wireless la Apple CarPlay sau Android Auto.
    Dinamica, dar manevrabila, stabilitate si capacitate de franare demna de Autobahn
    Noul Astra foloseste a treia generatie a platformei flexibile EMP 2 multi-energie, cu ADN Opel incorporat inca de la inceputul dezvoltarii. Acest lucru semnifica faptul ca manevrabilitatea este asezata, dar si dinamica si ca noul model – asemenea oricarui Opel – este "Autobahnproof" (pregatit pentru autostrada). Cu alte cuvinte, capacitatea de a rula la viteze mari a fost unul dintre principalele obiective de dezvoltare.
    Directia si rigiditatea laterala a sasiului – suspensie McPherson pe puntea fata, bara de torsiune pentru puntea spate – sunt proiectate pentru un control foarte bun al tangajului (amortizarea miscarilor in jurul axei orizontale.) La franare, noul model ofera o putere de oprire puternica si ramane extrem de stabil in viraje, cat si in linie dreapta. Rigiditatea la torsiune a noului Astra este cu 14% mai mare fata de cea modelului precedent.
    Sisteme avansate de asistenta inclusiv schimbarea semi-automata a benzii de rulare
    Noua arhitectura a modelului Astra incorporeaza, de asemenea, cele mai noi sisteme automate pentru asistarea celui de la volan. In plus fata de camera multifunctionala amplasata pe parbriz, sistemul mai are patru camere video amplasate pe caroserie (una in fata, una in spate si una pe fiecare parte), cinci senzori radar (unul in partea frontala si cate unul in fiecare colt al caroseriei), precum si senzori cu ultrasunete in fata si spate.
    Camerele video si senzorii sunt integrati cu conectivitatea e-horizon in cadrul sistemului Intelli-Drive 2.0, ce extinde raza de actiune a camerelor si a radarului. Acest lucru permite sistemului sa adapteze viteza in viraje, sa faca recomandari de viteza si sa efectueze schimbari semi-automate pentru banda de rulare. Sistemul poate detecta daca cel de la volan a luat mana de pe volan si se asigura ca soferul este implicat in orice moment.
    Avertizarea pentru traficul lateral din spate, avertizare pentru obiectele din punctul mort si pozitionarea activa pe banda de rulare care poate tine masina in mijlocul benzi, toate fac parte din sistemul Intelli-Drive 1.0.
    Lista lunga de sisteme automate de asistenta a conducatorului auto include, de asemenea, un reglaj automat al vitezei de croaziera, care creste sau scade viteza pentru a urmari vehiculul din fata - fara a depasi viteza setata - si poate frana pana la oprire, daca este necesar. Cu transmisia automata, conducerea se reia automat datorita "Stop & Go".
    Oferta de sisteme de asistenta de top din clasa ofera in plus un afisaj mare head-up display si Intelli-Vision, un sistem bazat pe camera si radar pentru o parcare mai usoara.
    Noul Astra aduce farurile Intelli-Lux Pixel Light premium in clasa compacta
    Rolul modelului Astra de a aduce cele mai noi tehnologii continua in zonele iluminarii si al scaunelor, zone tipice de expertiza pentru marca Opel. Modelul precedent a fost un pionier in adoptarea blocurilor optice cu matrice adaptiva in 2015, iar generatia urmatoare aduce cele mai avansate sisteme din domeniul iluminarii in clasa compacta: Intelli-Lux LED Pixel Light. Aceasta tehnologie de ultima generatie, disponibila deja pe SUV-ul Grandland si nava amiral Insignia, are un numar total de 168 elemente LED - 84 in fiecare far ultra-subtire. Fasciculul principal se regleaza perfect in milisecunde, fara a-i orbi pe ceilalti utilizatori ai drumului. Masinile care se apropie sau se departeza sunt "taiate" cu precizie din raza de lumina. Amplitudinea si directia luminii variaza in functie de situatia intalnita pe drum si de imprejurimi.
    Scaune AGR ergononomice cu masaj si ventilatie
    Scaunele AGR ergonomice se bucura de o reputatie premiata, iar noul Astra continua aceasta traditie de lunga durata. Certificate de "Aktion Gesunder Rücken e. V. " ("Campanie pentru un spate sanatos") pozitia scaunelor din fata este cu 12 mm mai joasa fata de modelul anterior, sporind si mai mult senzatia de condus "sportiv". O postura buna este garantata, densitatea spumei scaunelor fiind optimizata in functie de contururile "Sport" sau "Confort".
    Noile scaune fata AGR ale modelului Astra sunt cele mai bune din clasa compacta si ofera o gama larga de reglaje optionale, de la inclinarea electrica la suportul lombar electro-pneumatic. Scaunele pot fi comandate tapitate cu piele Nappa, cu ventilatie, masaj si sistem de incalzire, chiar si pentru bancheta din spate. Scaune tapitate cu Alcantara sunt, de asemenea, disponibile.
    Astra devine electric pentru prima data cu varianta plug-in hybrid puternice
    Noul Astra va fi disponibil inca de la inceputul vanzarilor in varianta electrificata plug-in hybrid, dar si cu motoare pe benzina si diesel eficiente, electrizand modelul de clasa compacta Opel pentru prima data in istoria marcii. Puterea variaza de la 81 kW (110 CP) la 96 kW (130 CP) pentru variantele pe benzina si diesel si cu o putere de pana la 165 kW (225 CP) pentru variantele hibrid plug-in. O cutie de viteze cu sase trepte este standard pentru motorizarile benzina si diesel, si o transmisie automata cu opt trepte (electrificata pe variantele plug-in hybrid) optionala pentru motoarele mai puternice.
    Noul model Opel Astra va putea fi comandat din aceasta toamna. Primii clienti isi vor primi masinile la inceputul anului viitor.

    Vizualizari: 1122