rss

Noul Duster: SUV-ul veritabil

  1. 27/06/2021
    Vezi toate fotografiile (11)

    Lansat pe piata in anul 2010 la pretul unei masini de oras, Duster a creat o mare surpriza in segmentul SUV. O adevarata revolutie marca Dacia! Din 2019, Duster este liderul european in vanzarile de SUV-uri catre clienti particulari in segmentul sau.Asemenea generatiilor precedente, Noul Duster se adreseaza atat clientilor care doresc un SUV confortabil cu design atragator, cat si celor care se afla in cautarea unui vehicul 4X4 polivalent si robust.
    Fidel ADN-ului sau, Noul Duster este un SUV de familie, partener de drum in traficul cotidian dar si al aventurilor in aer liber. Design-ul sau evolueaza, in special la nivelul blocurilor optice si al calandrului, conferindu-i un plus de personalitate si asigurand totodata o diminuare a emisiilor de CO2. 
    La interior, noul Duster dispune de acum de o consola centrala inaltata, prevazuta cu o cotiera culisanta. Tot la capitolul noutati remarcam cele doua sisteme multimedia si noul ecran de 8” precum si cutia de viteze automata EDC cu dublu ambreiaj. 
    Noul Duster va fi comercializat din septembrie 2021 in versiunile 4x2 si 4x4.
    Lionel Jaillet, Director Performanta Produs Dacia
    "Duster reprezinta revolutia Dacia in segmentul SUV. De la lansarea primei generatii, in 2010, modelul, care va ajunge in curand la 2 milioane de clienti, a devenit o adevarata emblema a marcii Dacia. Or, reinnoirea unui model emblematic nu este o sarcina usoara! Linia generala a modelului, atragatoare si usor de recunoscut, a fost mentinuta. Am adus in schimb o serie de evolutii pentru un plus de modernitate si de prospetime. Spiritul de aventura si spiritul Dacia se regasesc din plin in noul Duster. Vorbim de un model robust si accesibil, care ofera esentialul".
    Design exterior
    • Un stil contemporan
    Noul Duster afiseaza un design contemporan, pus in evidenta de noua culoare de lansare, Orange Arizona. Aceasta evolutie stilistica este insotita de o imbunatatire a profilului aerodinamic al vehiculului. 
    • O noua parte frontala
    Noul Duster preia elementele stilistice ale noii identitati vizuale Dacia prezentate in premiera pe Noul Logan, Noul Sandero si Noul Sandero Stepway. Astfel, blocurile optice integreaza luminile de zi in forma de „Y”. La randul sau, calandrul este marcat de elemente cromate in relief 3D care amintesc de cele existente pe modelul Spring, conferind partii frontale a Noului Duster un aspect mai modern si un plus de personalitate. 
    • O noua semnatura luminoasa
    Iluminatul permanent de zi al blocurilor optice fata (de tip ECOLED) si spate integreaza noua semnatura luminoasa Dacia. Duster este primul model Dacia echipat cu semnalizatoare cu LED (in fata). Aceasta tehnologie este utilizata si pentru faza de intalnire (cu actionare automata in echiparea de serie) si pentru iluminarea placii de inmatriculare. Dincolo de consumul redus de electricitate, tehnologia LED ofera un iluminat mai bun, atat pe timpul zilei, cat si pe timp de noapte.
    • O aerodinamica si o eficienta sporite
    Datorita efortului comun al echipelor de designeri si de ingineri, evolutia stilului exterior a fost insotita si de o ameliorare a coeficientului aerodinamic al vehiculului. Profilul noului eleron plasat in partea superioara a lunetei precum si cel al noilor jante din aliaj de 16” si 17” a fost studiat in simulatoare speciale. Optimizarile de care beneficiaza noul Duster la nivelul elementelor de rulare dar si al profilului aerodinamic au dus la diminuarea cu pana la 5,8 g a emisiilor de CO2 in cazul versiunii 4x4.
    Intrucat reducerea emisiilor de CO2 este insotita de diminuarea consumului de carburant, imbunatatirea coeficientului aerodinamic al noului Duster se traduce printr-un beneficiu dublu pentru clienti.
    Interior si echipamente
    • Un habitaclu mai primitor
    Noul Duster are grija de confortul ocupantilor. Habitaclul este mai primitor si beneficiaza de o tapiterie noua, de tetiere noi si de o consola centrala inaltata dotata cu o cotiera culisanta. Printre noutatile importante se numara noul ecran de 8” si cele doua sisteme multimedia.
    • Un plus de confort
    Noul Duster dispune de o tapiterie 100% noua. Atat forma noilor tetiere cat si materialele folosite asigura o ergonomie superioara si o sustinere mai buna. Profilul acestora asigura totodata o mai buna vizibilitate pentru toti ocupantii.Marea noutate o reprezinta aparitia unei console centrale inaltate dotata cu o cotiera care poate culisa pe o distanta de 70 mm si care integreaza un spatiu de depozitare inchis cu volumul de 1,1 litri si, in functie de nivelul de echipare, doua prize USB accesibile pasagerilor de pe locurile din spate. 
    • Un echipament complet
    Vehiculul dispune in serie, pe toate nivelele de echipare, de un ecran pentru computerul de bord, de actionare automata a farurilor si de limitator de viteza al carui buton, amplasat pe volan, este luminat pe timp de noapte.In functie de versiune, Noul Duster dispune de sistem de aer conditionat automat cu afisaj digital, de regulator de viteza cu buton pe volan, de scaune fata incalzite si de card maini libere.
    • Doua noi sistem multimedia
    Pe langa echipamentul audio Dacia Plug & Music (radio, MP3, USB si Bluetooth), sunt disponibile doua noi sisteme multimedia intuitive : Media Display si Media Nav, care beneficiaza de un ecran de 8”.
    In cazul Media Display, echipamentul cuprinde 6 boxe (din care 2 de tip « boomer » si 2 tweetere in fata), radio DAB, conectivitate Bluetooth si doua prize USB. Interfata intuitiva este compatibila cu sistemele pentru smartphone Apple CarPlay si Android Auto. Comenzile dedicate pe volan permit activarea functiei de recunoastere vocala. In acest mod se poate comanda asistentul iOS sau Google de pe smartphone.
    In cazul Media Nav, echipamentul multimedia dispune de sistem de navigatie si de conectivitate wireless pentru Apple CarPlay si Android Auto. 
    Interfata Media Display si Media Nav cuprinde un meniu « Vehicul » care permite accesul la informatii referitoare la conducerea economica sau, in cazul versiunii 4x4, la functia 4x4 Monitor (care cuprinde altimetru, inclinometru, busola, etc.).
    Polivalenta
    • Un SUV adevarat
    Fidel ADN-ului sau, Dacia Duster este un SUV veritabil, un vehicul de familie robust. Garda la sol inaltata, noile anvelope si functia 4x4 Monitor dedicata (pe versiunea cu 4 roti motrice) sunt garantia unui comportament sigur atat pe sosea cat si in offroad.
    • Adaptat pentru offroad
    Noul Duster este un partener de incredere al calatoriilor pe orice tip de drum. Modelul ofera prestatiile unui veritabil vehicul offroad datorita:
    - Unei garzi la sol de 217 mm in versiunea 2x4 si de 214 mm in versiunea 4x4.
    - Unui unghi ventral de 21°.
    - Unui unghi de atac de 30°.
    - Unui unghi de degajare de 34° in versiunea 4x2 si de 33° in versiunea 4x4.
    • Anvelope noi pe toate versiunile
    In versiunea 4x2, Noul Duster este echipat in serie cu anvelope optimizate CO2 (Green) care ofera o imbunatatire cu 10% a rezistentei la rulare.In versiunea 4x4, anvelopele sunt de tipul 3PMSF. Acestea asigura o aderenta excelenta, astfel incat nu este necesara inlocuirea lor pe timp de iarna.
    • Un sistem 4x4 Monitor
    Disponibil pe versiunea 4x4 echipata cu Media Display sau Media Nav, sistemul 4x4 Monitor furnizeaza o serie intreaga de informatii utile pe ecranul central:
    - Inclinometru lateral: aceasta informatie ajuta la aprecierea gradului de inclinare laterala a vehiculului in conditii de rulare pe drumuri inclinate.
    - Unghi de tangaj: aceasta informatie este utila in cazul abordarii unor rampe sau a unor pante abrupte, utilizand datele sistemului de asistenta la demarajul din rampa sau ale sistemului de control adaptiv la coborare.
    - Busola: disponibila inca de la 0 km/h, aceasta permite orientarea in raport cu polii magnetici ai Pamantului
    - Altimetru: altitudinea este afisata in prima parte a ecranului iar denivelarea parcursa in a doua parte.
    Dupa un parcurs offroad, sistemul 4x4 Monitor afiseaza un istoric recapitulativ al datelor de pe traseu.
    Motorizari
    • Mai multa eficienta si placere la volan
    Gama de motorizari a fost si ea reinnoita, asigurand un plus de placere la volan dar si diminuarea emisiilor de CO2. Noul Duster este disponibil de acum si in varianta echipata cu cutia automata EDC cu 6 trepte, cuplata cu motorul TCe 150. Versiunea ECO-G 100 dispune de un rezervor GPL a carui capacitate a fost marita cu aproape 50%, pana la 49,8 litri. 
    • Cutia de viteze automata EDC
    Din punct de vedere mecanic, marea noutate o reprezinta prezenta cutiei de viteze automate EDC cu 6 trepte. Aceasta este disponibila pe versiunea cea mai puternica a noului Duster, cea echipata cu motorul TCe 150, in configuratia 4x2. 
    Cutia de viteze automata EDC (Efficient Dual Clutch) cuprinde doua ambreiaje: unul pentru vitezele impare (1,3,5) si altul pentru vitezele pare (2,4,6 si marsarier). Un computer asigura selectia treptei de viteze potrivite in functie de modul in care soferul actioneaza pedala de acceleratie. Cutia de viteze EDC ofera confortul unei transmisii automate mentinand totodata un nivel al consumului de carburant si al emisiilor de CO2 apropiat de cel al unei cutii de viteze manuale.
    In timpul schimbarii treptei de viteza, ambreiajul aflat in priza se deschide si, simultan, ambreiajul treptei urmatoare se inchide. Trecerea de la o treapta la alta este rapida iar transmisia cuplului este continua. Absenta oricarei pierderi de energie duce la cresterea eficientei si la un plus de confort.Sistemul EDC mentine treapta optima pentru o viteza data, evitand supraturarea motorului si asigurand astfel un control eficient asupra consumului de carburant si al emisiilor de CO2.
    • Motorizari eficiente
    Noul Duster dispune de o gama completa de motorizari, adaptate oricarui tip de utilizare si care raspund normei Euro 6D Full..
    Diesel: 
    - dCi 115, in variantele 4x2 sau 4x4, cu cutie de viteze manuala cu 6 trepte.
    Benzina:
    - TCe 90 in varianta 4x2 cu cutie de viteze manuala cu 6 trepte.
    - TCe 130 in varianta 4x2 cu cutie de viteze manuala cu 6 trepte.
    - TCe 150 in varianta 4x4 cu cutie de viteze manuala cu 6 trepte.
    - TCe 150 in varianta 4x2 cu cutia de viteze automata EDC cu 6 trepte.
    Alimentare mixta benzina-GPL:
    - ECO-G 100 in varianta 4x2 cu cutie de viteze manuala cu 6 trepte.
    • ECO-G 100: motorul cu alimentare mixta benzina-GPL
    Dacia este singurul constructor care, sub denumirea ECO-G, propune motorizarea cu alimentare mixta benzina-GPL pe toate modelele sale termice. Integrarea din uzina a acestei solutii este un gaj de siguranta si de fiabilitate. Durata garantiei oferite de constructor, intervalele si operatiunile de intretinere precum si capacitatea portbagajului sunt identice cu cele ale versiunii pe benzina. Rezervorul GPL este amplasat in locul spatiului ocupat de roata de rezerva, sub planseul portbagajului. 
    In regim de functionare pe GPL, Noul Duster ECO-G emite in medie cu 9,5% mai putin CO2 decat un motor pe benzina echivalent. In plus, el ofera o autonomie de 1.235 kilometri datorita celor doua rezervoare care cumuleaza un volum util de aproape 100 de litri: 50 de litri de benzina si 49,8 litri de GPL. Volumul util de GPL este mai mare cu 16,2 litri fata de precedenta generatie de Duster GPL, oferind un plus de autonomie de peste 250 kilometri.
    Trecerea de la un tip de combustibil la altul se realizeaza imediat si este imperceptibila pentru sofer. Noul comutator benzina-GPL este amplasat mai ergonomic, putand fi actionat manual in orice moment de catre sofer.
    Trecerea la functionarea pe benzina se realizeaza automat daca rezervorul de GPL este gol.Afisajul TFT de 3,5” al computerului de bord informeaza soferul asupra nivelului de carburant din cele 2 rezervoare.
    In functie de tara, motorizarea cu alimentare mixta benzina-GPL beneficiaza de stimulente fiscale printre care un pret scazut pentru GPL, absenta unui malus ecologic sau a unor restrictii de circulatie in anumite zone.
    Siguranta si sistemele de asistenta la conducere
    • O tehnologie utila pentru mai multa siguranta
    Alaturi de limitatorul de viteza, de sistemul ESC de ultima generatie (ambele disponibile in serie), si de regulatorul de viteza (disponibil optional, in functie de versiune), Noul Duster dispune de numeroase sisteme de asistenta la volan.
    • Detectorul de unghi mort
    Activ la viteze cuprinse intre 30 km/h si 140 km/h, detectorul de unghi mort (Blind Spot Warning) previne soferul asupra riscului unei ciocniri potentiale cu un alt vehicul prezent in unghiul mort. Patru senzori cu ultrasunete (2 situati in spatele vehiculului si 2 in fata acestuia) detecteaza vehiculele in miscare – inclusiv cele pe doua roti – in zona de unghi mort. Daca un vehicul se afla in aceasta zona, un martor luminos LED se aprinde in retrovizorul exterior de pe partea respectiva. Daca semnalizarea este actionata atunci cand un vehicul se afla in unghiul mort, martorul LED de pe retrovizor se aprinde si se stinge intermitent.
    • Asistenta la parcare
    In timpul manevrelor de parcare, patru senzori cu ultra-sunete amplasati pe bara spate activeaza un semnal sonor. In functie de versiune, modelul dispune si de o camera de luat vederi amplasata in spate care afiseaza linii de ghidare dinamice pe ecranul central. La apropierea de un obstacol, alerta sonora este insotita de o alerta vizuala, semnalata pe ecran in culoarea rosie. 
    • Asistenta la pornirea din rampa
    Acest sistem mentine vehiculul imobil timp de doua secunde la plecarea de pe loc din rampa, atunci cand soferul ridica piciorul de pe pedala de frana, oferindu-i astfel timp suficient sa apese pedala de acceleratie fara riscul ca masina sa dea inapoi.
    • Controlul adaptiv al coborarii in versiunea 4x4
    Deosebit de util in cursul coborarilor unor pante abrupte sau in traseu offroad, acest sistem, care poate fi actionat cu ajutorul unui buton de pe consola de bord, actioneaza asupra franelor pentru a evita ambalarea vehiculului si asigurarea unei viteze de rulare adaptive (in functie de solicitarile soferului) intre 5 si 30 km/h. Sistemul functioneaza in treapta 1 a cutiei de viteze si in marsarier. Șoferul nu mai are astfel grija de a actiona pedalele de acceleratie si de frana si se poate concentra doar asupra manevrarii volanului. 
    • Sistemul multi-view
    Sistemul multi-view (care cuprinde patru camere de filmat: una frontala, doua laterale si una in spatele masinii) ii permite soferului sa aiba o imagine mai buna asupra a ceea ce se afla in jurul vehiculului. Camerele de filmat laterale, amplasate sub oglinzile retrovizoare, ofera o imagine directa la nivelul rotilor din fata, permitand incadrarea cu precizie a vehiculului pe portiunea de drum parcursa. Sistemul este foarte util in manevrele delicate care apar in parcurs offroad. Sistemul poate fi activat manual cu ajutorul butonului „MVC” de pe plansa de bord. El se activeaza de asemenea automat la intrarea in marsarier. Ecranul sistemului de navigatie afiseaza imaginea provenind de la o singura camera de filmare. La trecerea din marsarier in treapta intai, sistemul comuta automat imaginea afisata pe ecran de la camera de filmat din spate la cea din fata. Sistemul se dezactiveaza prin apasarea pe butonul „MVC” sau atunci cand vehiculul depaseste 20 km/h.

    Vizualizari: 850