© 2025 Auto.ro
		
		Codul Rutier a fost modificat,iar schimbarile vor intra in vigoare peste
 doua saptamani. Noutatile implementate de Guvern trateaza regulile la 
care sunt supusii atat soferii, cat si biciclistii si mopedele.
Codul Rutier a suferit noi modificari, conform HG 480/2013, publicata in Monitorul Oficial nr. 454 din 24 iulie. Noile reguli se vor aplica incepand cu data de 8 august si implica aproape toti participanţii la trafic, de la biciclisti pana la transportatori. 
O modificare ce ii va bucura pe aspirantii la statutul de sofer trateaza valabilitatea probei teoretice. Astfel, daca pana in prezent cei care nu treceau de proba teoretica erau nevoiti sa o repete pentru a putea da proba practica, acum proba teoretica – “sala”- va fi valabila timp de un an de la absolvire.
Ca si in trecut, noua lege prevede ca posesorii de permis auto categoria B, BE, C sau CE au dreptul sa conduca si tractoare. Soferii cu permis B au voie sa conduca tractoare cu masa maxima de 3,5 tone plus remorca, iar soferii cu permis C pot conduce si cu tractoare mai mari.
Toti posesorii de vehicule au interzis de acum inainte sa mai circule pe acostamentul drumului – asa numita banda de urgenta. De la aceasta reugla fac exceptie biciclistii, care pot folosi acostamentul daca nu dispun de piste special amenajate si nu pun in pericol circulatia.
Conducatorii de mopede au obligatia sa circule pe un singur rand pe banda. De asemenea, mopedele si motoretele de mici dimensiuni nu au voie sa foloseasca trecerile de pietoni.
Soferii si conductorii de tramvaie mai au de asemenea obligatia sa foloseasca luminile de avarie, in ordinea opririi, atunci cand banda de circulatie se blocheaza pe sensul de mers.
Noile modificari introduc interdictia conducatorilor de mopede si alte motorete de mici dimensiuni sa transporte pasageri in stare de ebrietate. Aceeasi interdictie o au si transportatorii de marfuri, in cazul pasagerilor din cabina.
Biciclistii sunt obligati sa mearga intr-un singur rand pe banda de circulatie, nu au voie sa foloseasca trecerile de pietoni, nu au voie sa invete mersul pe bicicleta pe drumuri intens circulate si sunt obligati sa aiba asupra lor un act de identitate.
									Electrificarea forțată a flotelor rent-a-car riscă să saboteze un sector esențial pentru diaspora romaneasca
								
							
									Licitații auto SUA: cum funcționează și cum economisești la import
								
							
									Formula 1 2025: Banca Transilvania, partener oficial al echipei McLaren la GP Ungaria
								
							
									Simulatoare auto vs. condus în realitate – cât de autentică poate deveni experiența de joc?
								
							
									Cele mai ciudate funcții ale mașinilor care există cu adevărat
								
							
									Merita sa iti cumperi un Audi second-hand din Germania