rss

Noul BMW Seria 1

  1. 27/05/2019
    Vezi toate fotografiile (83)

    Sosirea noului BMW Seria 1 reprezinta inceputul unei noi ere. A treia generatie a modelului compact premium de succes trage cortina pentru noua arhitectura cu tractiune fata a BMW, care combina placerea condusului si excelenta dinamica specifice BMW cu o crestere semnificativa a spatiului interior. Sportiv, cool, sigur si elegant, cu un design improspatat si noutati de conectivitate, noul Seria 1 este un BMW adevarat, dar unul cu propriul caracter puternic.

    Sistemele de sasiu de ultima ora si tehnologiile inovatoare, dar si integrarea tuturor componentelor dinamice de condus si a sistemelor avansate de control, ofera BMW Seria 1 o crestere a agilitatii pe care conducatorii o vor recunoaste in mod clar indiferent ca se afla la volanul noii configuratii cu tractiune fata sau al tractiunii integrale inteligente BMW xDrive. In acest scop, un proces de dezvoltare de cinci ani a facut ca BMW sa-si canalizeze spre noul Seria 1 toata experienta acumulata de BMW Group in ultimii ani solutii de tractiune fata folosite la alte modele. Rezultatul este o claritate dinamica fara precedent la automobilele cu tractiune fata, cu care stabileste noi standarde in segmentul premium al clasei compacte.

    A treia generatie BMW Seria 1 va fi prezentata publicului in premiera la 25-27 iunie 2019, pe noua platforma de prezentare a BMW Group, #NEXTGen, la BMW Welt din München. In acelasi timp, premiera de salon a noului BMW Seria 1 va fi la IAA de la Frankfurt am Main, in septembrie 2019. Lansarea pe piata mondiala va incepe la 28 septembrie 2019.

    Peste 1,3 milioane de exemplare BMW Seria 1 au fost produse in primele doua generatii, automobilul dovedindu-se popular in special in Europa. A treia generatie a modelului ofera semnificativ mai mult spatiu decat predecesorul sau, cu mici schimbari la amprenta exterioara, multumita arhitecturii BMW cu tractiune fata. Pasagerii din spate sunt principalii beneficiari, in timp ce portbagajul este si el mai mare. Disponibil doar ca model cu cinci usi, noul BMW Seria 1 este mai scurt cu cinci milimetri decat predecesorul sau, avand o lungime de 4.319 milimetri.

    In ceea ce priveste latimea (acum de 1.799 milimetri), aceasta a crescut cu 34 de milimetri, in timp ce inaltimea (1.434 mm) este mai mare cu 13 milimetri. Masurand 2.670 de milimetri, ampatamentul este mai scurt cu 20 de milimetri decat cel al modelului din a doua generatie.

    O noua fata cu o grila BMW mai mare
    Noua fata a BMW Seria 1 si interpretarea proaspata a particularitatilor BMW emblematice pot fi vazute clar din fata. Grila BMW caracteristica este mai larga acum, cu o prezenta mult mai mare. Pentru prima data la aceasta gama de modele, cei doi "rinichi" se unesc in mijloc. Avanpostul sportiv al portofoliului este BMW M135i xDrive, care inlocuieste barele clasice ale grilei cu un design mesh tridimensional, proeminent, inspirat de la masinile de curse. Acum, farurile sunt inclinate si confera automobilului un sentiment proaspat si tineresc. Optionale, farurile LED integrale – cu sistem adaptiv - realizeaza o imagine si mai moderna.

    Bot de rechin pronuntat si forma clara de pana
    Lateralele noului BMW Seria 1 se evidentiaza in primul rand prin botul de rechin BMW familiar, definit clar, o linie arcuita puternic si o grafica subtire a geamurilor care culmina in montantul C cu traditionala curba Hofmeister. Un numar mic de linii precise si clare, alaturi de suprafete sculptate cu multa forta confera noului Seria 1 o aparitie atletica. Elementele definitorii ale partii spate sunt sectiunea inferioara lata si efectul conic pronuntat. Acestea creeaza o linie a umerilor atractiva, care ofera automobilului o atitudine ferma pe drum. Stopurile late, in doua sectiuni, sporesc aceasta impresie si au un aspect foarte modern prin forma lor subtire si infatisarea redusa. Optionale, stopurile LED integrale ofera o abordare complet noua a designului "L" familiar gratie unui element luminos simplu si subtire, cu o oscilatie atractiva spre exterior. Suprafetele modelate expresiv si tevile de esapament atractive cu diametrul de 90 de milimetri (sau 100 mm pentru elementele taiate in unghi de la BMW M135i xDrive) completeaza aspectul sportiv al sectiunii spate. BMW Seria 1 este disponibil cu o gama de jante din aliaj usor, cu diametrul pornind de la 16 toli. In premiera sunt disponibile versiunile de 19 toli.

    Acoperis panoramic si benzi decorative luminoase
    Disponibil in premiera la BMW Seria 1, acoperisul panoramic electric lasa mai multa lumina sa intre in interior, unde mai mult spatiu si un sentiment sporit de spatiu se intalnesc cu materialele de calitate si detaliile inovatoare. Acestea includ benzi decorative luminoase, care isi fac debutul ca optiune la BMW. Ele vin in trei designuri diferite, cu sase culori ce pot fi schimbate, si creeaza un efect translucid spectaculos. Grupate, butoanele de control pentru functiile de incalzire si climatizare si diferite functii de condus ofera usurinta in utilizare, in timp ce optiunile functionale de depozitare precum zona din fata manetei schimbatorului de viteze, care poate fi comandata cu optiune de incarcare wireless pentru smartphone-uri, ofera confort suplimentar.

    Accesul la facilitatile de infotainment optionale ale noului sistem de operare BMW 7.0, inclusiv prin utilizarea gesturilor ca optiune, se face prin intermediul a doua monitoare, fiecare avand o diagonala de pana la 10,25 toli (26,04 cm) in cazul BMW Live Cockpit Professional. Noul design de afisare al acestei optiuni il imita, ca forma si ca aranjament, pe cel al noii grile BMW. Dispus central si cu functie touch, displayul central este inclinat spre conducator in stilul caracteristic BMW si este pozitionat optim in campul vizual al acestuia. In plus, BMW Head-Up Display, color integral si cu diagonala de 9,2 toli (23,37 cm) si disponibil in premiera ca optiune pentru BMW Seria 1 - permite conducatorului sa vizualizeze informatiile fara a-si lua privirea de la drum.

    Un pas urias in spatiu
    Interiorul noului BMW Seria 1 este mult mai spatios decat al predecesorului, in special in compartimentul din spate. Accesul este mai usor, iar spatiul pentru picioarele pasagerilor din spate a crescut cu 33 de milimetri. In spate se ofera un plus de 19 milimetri la nivelul capului, daca este comandat acoperisul panoramic culisant cu deschidere spre exterior. Pasagerii din spate se bucura si de 13 milimetri in plus la nivelul coatelor, in timp ce conducatorul si pasagerul au un spatiu mai mare cu 42 de milimetri la acest capitol. Capacitatea portbagajului - 380 de litri - este mai mare cu 20 de litri fata de modelul actual si, prin rabatarea banchetei, volumul creste la 1.200 de litri. In plus, latimea minima a portbagajului a crescut cu 67 de milimetri. Acum, in premiera la BMW Seria 1 este oferita operare electrica a hayonului.

    Patru linii de echipare si un model varf de gama
    Modelul Advantage de baza este insotit in portofoliul noului BMW Seria 1 de alte trei linii de echipare, care difera unele de altele prin detalii atat la interior, cat si la exterior. Modelul Luxury Line accentueaza latura eleganta si confortabila a caracterului masinii cu ajutorul aplicatiilor de pe caroserie in aluminiu satinat si a tapiteriei scaunelor cu piele Dakota. Modelul Sport Line cu accente negre, grafica a geamurilor in BMW Individual high-gloss Shadow Line si scaune sport, dar si modelul M Sport cu accente in aluminiu satinat, sort fata cu prize de aer modelate special si sort spate BMW M in High-gloss Black urca Seria 1 pe scara dinamica, punctul culminant fiind BMW M135i xDrive. Varful de gama se evidentiaza prin dotari ce includ grila BMW cu design mesh, varfuri ale tevilor de esapament taiate in unghi in Cerium Grey si spoiler spate BMW M in culoarea caroserie.

    Arhitectura BMW cu tractiune fata cu tehnologie inovatoare a trenului de rulare
    A treia generatie BMW Seria 1 inseamna debutul noii arhitecturii cu tractiune fata a BMW. Rezultatul este o dinamica reper pentru segment si un interior mult mai spatios. Un proces de dezvoltare ce a durat cinci ani a insemnat folosirea intregii experiente acumulata in ultimii ani cu modelele BMW Group cu tractiune fata, alaturi de un transfer de tehnologie de la BMW i catre marca BMW pentru a crea un automobil BMW autentic. Indiferent ca are tractiune fata sau este echipat cu tractiunea integrala inteligenta BMW xDrive, noul Seria 1 a dus agilitatea la un nivel peste cel al predecesorului. Reactiile rapide si precise sunt perceptibile clar si contribuie la imbunatatirea experientei de condus. Aici, un factor important este tehnologia ARB (control continuu pentru limitarea patinarii rotii) familiara de la BMW i3s, care acum isi face debutul la un automobil cu motor termic si permite ca patinarea rotii sa fie controlata mai sensibil si mai rapid decat inainte. O dotare standard la BMW Seria 1, ARB utilizeaza un controler de patinare care este pozitionat direct in unitatea de control al motorului, in loc sa fie in unitatea de control pentru sistemul DSC (controlul dinamic al stabilitatii). Eliminarea cailor lungi de semnal inseamna ca informatia este trecuta de trei ori mai repede, in timp ce conducatorul percepe patinarea rotii ca fiind adusa sub control de pana la zece ori mai repede. In stransa colaborare cu sistemul DSC, sistemul ARB reduce semnificativ supravirarea la acceleratie experimentata de obicei de automobilele cu tractiune fata.

    Tehnologia ARB este asistata de BMW Performance Control. Aceasta facilitate, inclusa standard la Seria 1, ofera un comportament mai agil prin franarea inteligenta a rotii din interiorul virajului inainte ca pragul de patinare sa fie atins. Rezultatul este un comportament de directie neutru. Pe langa suspensia standard - care deja are un reglaj dinamic si este adaptata specia la diferitele variante de motorizare - si suspensia M Sport cu o garda la sol redusa cu 10 mm, noul BMW Seria 1 poate fi comandat cu suspensie adaptiva cu VDC (control variabil al amortizoarelor) ca optiune.

    Aceasta varianta particulara lasa conducatorul sa aleaga dintre cele doua setari diferite de reactie a amortizoarelor - Comfort sau Sport - prin utilizarea comutatorului Driving Experience Control. Noile modele BMW Seria 1 sunt echipate cu punte spate cu suspensie multibrat.

    Doua modele cu tractiune integrala inteligenta BMW xDrive
    Tehnologia ARB si BMW Performance Control sunt incluse atat la BMW 120d xDrive, cat si la BMW M135i xDrive, care dispun standard de tractiunea integrala inteligenta. Specificatia standard pentru M135i xDrive include si nou dezvoltatul diferential mecanic Torsen cu patinare limitata, care ofera automobilului un comportament si mai sportiv prin crearea unui efect de blocare intre rotile fata.

    Diferentialul este integrat in transmisia Steptronic Sport cu opt trepte, disponibila standard, si include si un mod Launch Control care ofera intregul cuplu maxim de 450 Nm inca din primele doua trepte. Reactia si mai pronuntata a directiei M Sport de la BMW M135i xDrive produce o crestere semnificativa a agilitatii masinii si ii ofera modelului un apetit si mai mare pentru viraje. Iar franele M Sport ofera rezistenta excelenta si rezerve consistente de forta de franare in orice moment. Directia M Sport si franele M Sport sunt disponibile si ca optiune pentru celelalte modele BMW Seria 1.

    Trei motoare diesel si doua variante pe benzina de la lansare
    Clientii isi pot comanda noul BMW Seria 1 cu o varietate de motoare cu trei si cu patru cilindri din cea mai recenta generatie a familiei BMW EfficientDynamics. O serie de imbunatatiri detaliate le ofera economie mai mare de combustibil, emisii mai mici si, in unele cazuri, mai multa putere ca inainte. Trei motoare diesel si doua propulsoare pe benzina sunt disponibile, cu puteri ce variaza intre 85 kW/116 CP la BMW 116d si 225 kW/306 CP la BMW M135i xDrive. Noul motor ce propulseaza varful de gama este cel mai puternic propulsor cu patru cilindri din portofoliul BMW Group. BMW M135i xDrive realizeaza sprintul de la 0 la 100 km/h in 4,8 secunde (4,7 secunde cu pachetul M Performance, disponibil din noiembrie 2019), ajungand la o viteza maxima limitata la 250 km/h. In ciuda acestor valori de performanta impresionante, consumul mediu mixt este de doar 7,1-6,8 l/100 km, iar emisiile CO2 sunt de numai 162-155 g/km. Toate motoarele disponibile pentru noul BMW Seria 1 indeplinesc standardul de emisii Euro 6d-TEMP, in timp ce BMW 116d respecta deja normele Euro 6d. Motoarele pe benzina sunt echipate cu un filtru de particule de benzina, iar variantele diesel cu filtru de particule diesel, catalizator de absorbtie NOx si tehnologie SCR (reducere catalitica selectiva).

    Trei tehnologii de transmisie diferite sunt disponibile acum
    BMW 116d, BMW 118d si BMW 118i vin echipate standard cu cutia de viteze manuala, cu sase trepte, dezvoltata suplimentar, in timp ce transmisia Steptronic cu dublu ambreiaj, cu sapte trepte, de ultima ora poate fi comandata ca optiune pentru BMW 116d si BMW 118i. Transmisia Steptronic cu opt trepte - disponibila ca optiune pentru BMW 118d si standard pentru BMW 120d xDrive - si transmisia Steptronic Sport cu opt trepte de la BMW M135i xDrive au proprietati acustice si de liniaritate imbunatatite. Conectivitatea inteligenta permite ca ambele transmisii sa-si adapteze strategia de schimbare la traseu si la situatia de moment din trafic.

    Sisteme de asistare de la modelele BMW din gamele superioare
    Numeroase sisteme inovatoare de asistare a conducatorului, care echipeaza BMW Seria 1, au fost preluate de la modelele din gamele BMW superioare si isi fac debutul in clasa compacta premium. In functie de sistemul in cauza, imaginile video si datele acumulate de radar si senzorii ultrasonici sunt utilizate pentru a monitoriza zona inconjuratoare a automobilului si fie alerteaza conducatorul cu privire la pericole, fie minimizeaza riscul unui accident prin intermediul franarii si directiei corectoare. Echiparea standard din Europa include avertizare de coliziune si pietoni cu functie de franare in oras, care atentioneaza conducatorul si de prezenta biciclistilor. Tot disponibil standard este si sistemul de avertizare la parasirea benzii, cu revenire activa pe banda, care este operational de la 70 la 210 km/h. Optiunile includ tempomat activ utilizabil pana la 160 km/h - la automobilele cu transmisie automata si functie Stop & Go -, dar si Driving Assistant, care cuprinde sistem de avertizare la schimbarea benzii, avertizare la coliziunea din spate si avertizare la trafic transversal.

    Parking Assistant cu asistent inovator pentru marsarier
    BMW Seria 1 ofera asistenta la parcare sub forma dotarii optionale Park Distance Control (PDC), camera pentru marsarier sau Parking Assistant. Acesta din urma permite parcarea asistata automata in spatiile care sunt paralele sau perpendiculare pe drum, precum si iesirea automata din spatiile de parcare paralela. O premiera pentru clasa compacta premium este inovatorul asistent de marsarier, care memoreaza miscarile de directie pentru orice sectiune parcursa inainte de automobil la viteza de pana la 36 km/h. Apoi, sistemul este capabil sa directioneze masina cu spatele - pentru distante de pana la 50 de metri, la o viteza maxima de 9 km/h - exact pe aceeasi trasa pe care a venit cu fata.

    Asistent Personal Inteligent BMW: expert si partener de conversatie
    Un alt element nou adaugat conceptului de control si operare al noului BMW Seria 1 este Asistentul Personal Inteligent BMW, dezvaluit in premiera la BMW Seria 3 Sedan. Asistentul Personal Inteligent este un expert BMW autentic si cunoaste aproape toate functiile automobilului. Dupa activarea sistemului cu mesajul "Hei, BMW!", conducatorii isi pot opera masina si pot accesa functiile si informatiile pur si simplu vorbind. Asistentul Personal Inteligent BMW este un personaj digital cu propria sa personalitate, care poate invata rutine, setari preferate si obiceiuri - si apoi le aplica in contextul corespunzator sau se angajeaza in conversatii ocazionale. O caracteristica unica fata de alti asistenti digitali: conducatorul poate sa-i dea un nume.

    Connected Navigation pentru o sosire mai relaxata
    Serviciile Connected Navigation permit includerea informatiilor interne si externe in planificarea traseului. Conducatorii BMW Seria 1 vor putea sa trimita destinatii din diverse aplicatii direct in sistemul de navigatie al automobilului, sa le stocheze si sa le sincronizeze cu masina. Asistentul pentru spatiu de parcare propune conducatorului diferite optiuni de parcare in timp util inainte de a ajunge la destinatie. Acest serviciu include furnizarea de informatii despre cea mai apropiata parcare multietajata, precum si sugerare de rute care ofera o sansa buna de a gasi un loc de parcare aproape de destinatie. Serviciile On-Street Parking Information si PARK NOW sunt integrate inteligent in acest proces. In anumite orase, este posibil chiar sa platiti automat taxele de parcare.

    Operare prin controler iDrive, touch, voce sau gesturi
    Noul BMW Seria 1 permite soferilor sa utilizeze o varietate de metode de operare, in functie de situatie si de preferintele personale. In plus fata de butoanele obisnuite de pe consola centrala si volan, alte elemente de comanda din fata includ controlerul iDrive - cu touchpad de la BMW Live Cockpit Plus in sus - si displayul central standard de 8,8 toli (22,35 cm), cu functie touch. BMW Live Cockpit Plus adauga si un sistem de navigatie si control vocal inteligent cu procesare vocala online. BMW Live Cockpit Professional, bazat pe noul sistem de operare BMW 7.0, reuneste sistemul de operare si afisare complet digital (ce include doua monitoare de 10,25 toli/26,04 cm), cu posibilitati maxime de conectivitate si personalizare. Caracteristicile remarcabile includ un sistem de navigatie adaptiv si un sistem multimedia bazat pe hard-drive. De asemenea, exista posibilitatea de a controla functiile utilizand sapte gesturi diferite.

    Vizualizari: 6276