Noul BMW M5: injectie directa si sistem stop-start
- 09/05/2008
La un an dupa ce vom face cunostinta cu noul model de clasa mare BMW, adica 2010, bavarezii vor opune lui Mercedes E 63 AMG si Audi RS6 un nou M5, masina care deja se afla in teste pe soselele din Germania.
Proaspat investit cu titlul de Motorul Anului la categoria peste patru litri clindree (in cadrul concursului International Engine of The Year), V10-le de cinci litri va creste la 5,5 litri si va primi aportul tehnologiei injectiei directe si a unui sistem start-stop pentru a combate efectele poluante ale cresterii capacitatii cilindrice.
In final, noul agregat va dezvolta in jur de 550 CP (se vorbeste si de includerea unui turbocompresor in ecuatie), ce vor fi trimisi ca si pana acum catre rotile posterioare prin intermediul noii cutii de viteze cu sapte viteze si dublu ambreiaj M DCT (sau a unei “manuale” cu sase rapoarte).
Perfomantele superioare actualului M5 nu vor afecta insa mediul inconjurator mai mult decat a facut-o acesta, de acest deziderat urmand a avea grija injectia directa si un sistem stop&start ce va opri/porni automat motorul atunci cand masina este oprita la semafor sau de un trafic aglomerat.
Pe langa acestea, noul M5 va fi dotat si cu o unitate inteligenta de control a alternatorului, ce va monitoriza bateria si se va refolosi energia pierduta prin franare pentru a ameliora consumul de combustibil fara a afecta performantele dinamice. Orice pentru Mama Natura...