rss

Noul BMW M4 CSL - Re-nasterea unei legende.

  1. 04/06/2022
    Vezi toate fotografiile (9)

    O legenda renaste. Alaturi de tot mai multe evenimente care marcheaza  cea de-a 50-a aniversare, BMW M GmbH dezvaluie o editie speciala, bazata pe cel mai de succes model de inalta performanta al sau. Noul BMW M4 CSL imbina pasiunea pura pentru competitie cu tehnologia inovatoare pentru a crea o experienta de performanta inimitabila. Noul model este definit de doua caracteristici tehnice de baza: o crestere a puterii de 30 kW/40 CP fata de actualul BMW M4 Competition Coupe, la 405 kW/550 CP, si o reducere a masei cu 100 de kilograme. Acesta este cel mai puternic motor cu sase cilindri in linie instalat vreodata din fabrica pe un model de serie.
    Noul BMW M4 CSL se bazeaza pe experienta de curse a BMW M GmbH si competenta sa in dezvoltarea sistemului de propulsie si a sasiului si a designului usor. De exemplu, compania poate apela la numerosii ani de experienta in lucrul cu plastic armat cu fibra de carbon [CFRP] pentru caroserie, sasiu si componente interioare. Inginerii M au limitat masa proprie la 1.625 de kg (DIN). Un raport putere-masa remarcabil de 2,95 kg/CP (4,01 kg/kW) ofera platforma ideala pentru o experienta de condus dinamica. Noul BMW M4 CSL poate accelera de la 0 la 100 km/h in 3,7 secunde, in timp ce viteza maxima este limitata electronic la 307 km/h.
    Cu puterea sa de nivel superior si designul usor inteligent, configuratia cu doua locuri, modernizarile de sasiu specifice modelului si caracteristicile de echipare selectate special pentru el, noul BMW M4 CSL este in elementul sau pe circuit. Niciodata pana acum conceptul general al unui model de productie nu a fost atat de apropiat de modelul BMW Motorsport echivalent. Genele pe care noul BMW M4 CSL le impartaseste cu fratele sau de competitie, BMW M4 GT3, se reflecta si in atributele de performanta. In probele de pe bucla Nordschleife de la Nurburgring, care reprezinta un criteriu esential pentru dinamica, agilitatea si precizia de manevrare tipice marcii pentru toate masinile BMW M, a inregistrat un timp pe tur de 7:15,677 pe varianta de pista folosita in mod traditional in scop de comparatie care are 20,6 kilometri lungime (nu include linia dreapta din tronsonul T13). Timpul pe tur oficial si omologat pentru circuitul de 20,832 kilometri (turul complet) a fost de 7:20,207, cea mai buna performanta pentru o masina BMW produsa in serie.
    Urmatorul capitol dintr-o povestea fascinanta incepe in anul aniversar al BMWM
    Lasand la o parte timpii pe tur, noul BMW M4 CSL ofera si capacitatea de utilizare zi de zi pentru care sunt renumite automobilele sport de inalta performanta de la BMW M. Astfel, conducatorii se pot bucura de o experienta intensa de masina de curse atat pe sosea, cat si pe circuit. Prin urmare, M4 CSL calca pe urmele ilustrelor modele editie speciala din generatiile anterioare ale BMW M3/M4. La fel ca legendarul BMW M3 CSL din 2003 si BMW M4 GTS dezvaluit in 2016, noua editie speciala de la BMW M GmbH ofera o experienta de condus pe cat de fascinanta, pe atat de exclusivista.
    Pentru subsidiara BMW Group fondata in 1972 sub numele de BMW Motorsport GmbH, sosirea M4 CSL reprezinta unul dintre punctele culminante ale anului aniversar pentru o jumatate de secol. Noul BMW M4 CSL va avea prima sa aparitie publica la nivel mondial la Concorso d'Eleganza Villa d'Este (20-22 mai 2022). Premiera in Germania va avea loc la 28 mai 2022, la cursa de 24 de ore de la Nurburgring, urmata de debutul britanic la Festival of Speed de la Goodwood, in perioada 23-26 iunie 2022.
    Productia noului BMW M4 CSL va incepe - intr-o serie strict limitata de 1.000 de exemplare - in iulie 2022, la uzina BMW Group din Dingolfing. Toate celelalte variante ale BMW M4 sunt fabricate tot la Dingolfing. Cele mai importante piete de vanzare pentru modelul editie speciala vor fi SUA, Germania si Marea Britanie.
    Fundamental si detaliat: designul inteligent si usor al BMW M4 CSL
    Factorii-cheie in atributele de performanta remarcabile ale noului BMW M4 CSL pot fi gasiti in numele sau. Designul usor a jucat un rol central la BMW M GmbH inca de la inceput. In 1973, BMW 3.0 CSL, dezvoltat de BMW Motorsport GmbH, a castigat Campionatul European de Turisme la prima incercare - multumita in mare masura angajamentului sau de a reduce masa modelului de serie din care a derivat. Astazi, denumirea CSL inseamna "Competition, Sport, Lightweight" si evidentiaza modelele de inalta performanta cu o putere deosebit de mare, o masa riguros redusa si un caracter slefuit in mod special pentru pilotajul pe circuit.
    Designul inteligent si usor a fost o strategie fundamentala in dezvoltarea noului BMW M4 CSL, una care a fost aplicata la un nivel detaliat. Accentul pe atributele considerate esentiale pentru o masina sport de elita a fost insotit de utilizarea selectiva a materialelor care se indeplinesc, daca nu depasesc chiar, standardele optiunilor conventionale in ceea ce priveste designul, functionalitatea, siguranta si durabilitatea - dar in acelasi timp adauga o masa semnificativ mai mica pentru masina.
    De exemplu, componentele conventionale pentru exterior si interior, sistemul de propulsie si sasiu au fost inlocuite cu alternative deosebit de usoare specifice modelului. Doar montarea scaunelor-scoica M Carbon a redus masa cu 24 kg, in timp ce 21 kg au fost scazute prin indepartarea scaunelor din spate si a centurilor de siguranta, integrarea unui compartiment despartitor si efectuarea modificarilor asociate portbagajului. Modificarile sasiului, inclusiv adaugarea de frane ceramice M Carbon foarte usoare si jante din aliaj usor, arcuri si brate speciale, au redus masa cu aproximativ 21 de kilograme. Iar reducerea cantitatii de izolare fonica si trecerea la izolarea fonica ultrausoara au economisit aproximativ 15 kilograme. Utilizarea componentelor CFRP la exterior si interior reduce aproximativ 11 kilograme. Iar un amortizor spate din titan reduce mai mult de patru kilograme din masa sistemului de evacuare. Modificarile detaliate reduc inca patru kilograme din zonele care includ grila BMW, stopurile, covorasele si climatizarea automata.
    Acoperisul, capota si hayonul sunt din fibra de carbon
    BMW M4 Competition Coupe dispune standard de un acoperis din CFRP. Utilizarea acestui material high-tech - usor, dar extrem de robust - in cel mai inalt punct al caroseriei nu numai ca reduce masa totala a masinii, ci coboara si centrul de greutate al acesteia, ceea ce, la randul sau, imbunatateste agilitatea si dinamica in viraje. Caroseria personalizata a BMW M4 CSL include, de asemenea, utilizarea de fibra de carbon pentru capota si hayon.
    Capota CFRP este cu aproximativ 1,2 kg mai usoara decat elementul din aluminiu al BMW M4 Competition Coupe. Structura din fibra de carbon este dezvaluita in mod clar de doua concavitati cizelate, care se extind in linie cu elementele grilei BMW pana la marginea capotei pe masura ce se apropie de parbriz. Suprafetele concavitatilor - care nu sunt vopsite in culoarea caroseriei - sunt evidentiate suplimentar prin contururi rosii. Liniile rosii de accent aduc si un accent vizual suplimentar celor doua aripioare de pe plafonul CFRP al noului BMW M4 CSL si contururilor pragurilor laterale puternic extinse.
    Accentele rosii si suprafetele expuse din fibra de carbon se imbina pentru cel mai proeminent efect cu finisajul exclusiv in culoarea Frozen Brooklyn Grey metalizat pentru a crea o propunere vizuala de mare impact. Alternativ, clientii isi pot comanda noul BMW M4 CSL si in culorile Alpine White solid sau Sapphire Black metalizat. Emblemele "BMW Motorsport" clasice pentru capota, hayon si capacele butucului rotilor sunt disponibile tot optional pentru a marca cea de-a 50-a aniversare a BMW M GmbH. Designul lor aminteste de logo-ul albastru/violet/rosu vazut pentru prima data pe masinile de curse BMW Motorsport GmbH in 1973.
    De asemenea, din CFRP sunt spliterele montate pe marginea inferioara a spoilerului fata pentru a genera forta de apasare suplimentara si insertiile din Air Curtains de la marginile sale exterioare. Spliterele au si accente rosii si inscriptie "CSL". Grila BMW, specifica modelului si cu masa redusa, are un design decupat pentru o puritate suplimentara a obiectivului si prezinta linii rosii de contur si insigna "M4 CSL". Grila, la fel ca prizele de aer laterale, are spatii deschise larg, optimizand fluxul de aer catre radiatoarele pozitionate in spatele ei si catre frane. Canalul central de admisie a aerului de la noul BMW M4 CSL este subdivizat de cele doar doua bare orizontale ale grilei, pe langa elementul barei. Aceasta constructie personalizata aduce o reducere a greutatii cu 0,5 kg fata de grila de la BMW M4 Competition Coupe.
    Hayonul din CFRP al BMW M4 CSL ofera o economie de greutate de 6,7 kg fata de BMW M4 Competition Coupe. Structura din fibra de carbon a acestei sectiuni este clar vizibila pe partea sa interioara prin stratul de etansare nevopsit. Hayonul are si un spoiler integral si extrem de pronuntat. Acest element aerodinamic atragator face referire la o caracteristica de design similara a modelului BMW M3 CSL din 2003 - si, de asemenea, creste considerabil forta aerodinamica pe puntea spate a masinii sport usoare de ultima generatie in situatii de condus dinamic. Difuzorul integrat in difuzorul spate al noului BMW M4 CSL si capacele oglinzilor exterioare sunt realizate si ele din CFRP.
    BMW Laserlight: faruri galbene optionale, stopuri inovatoare disponibile standard
    Farurile BMW Laserlight, disponibile optional, aduc o nota captivanta vizual a circuitului in partea frontala a noului BMW M4 CSL. Atat prin efectul de intampinare declansat la deblocarea usilor, cat si atunci cand faza scurta si lunga sunt aprinse, aceste faruri se lumineaza mai degraba in galben decat in alb, o  referinta la masinile de curse GT de succes.
    Stopurile noului BMW M4 CSL sunt echipate standard cu tehnologie inovatoare care isi face debutul intr-un automobil de serie. Toate functiile de lumini folosesc unitati LED. In plus, capacele de sticla au o tesatura complicata de fire de lumina in ele. Acestea sunt iluminate folosind tehnologia laser, aducand o structura vibranta la suprafata stopurilor si creand o semnatura luminoasa deosebit de distincta care, in intuneric, este recunoscuta de la mare distanta. Dispunerea celor trei fire, care se desfasoara paralel unul cu celalalt pe sectiunea interioara a blocurilor optice si se suprapun unul pe celalalt in zona exterioara, creeaza o interpretare vizuala atractiva a conturului L al stopurilor BMW emblematice. In plus, inscriptia "BMW Laser" iluminata de pe capacele luminilor face trimitere la tehnologia inovatoare de lumini de la interior.
    Emblemele de model din spate, de pe aripile laterale fata si grila BMW au si un nou design. Cu suprafetele lor negre si conturul rosu, ele identifica potentialul sportiv al masinii cu un stil vizual discret.
    Combinatia ideala de dinamica si design usor: bare transversale in compartimentul motor, amortizor spate din titan
    In compartimentul motor, o compozitie de bare transversale dezvoltate de la zero duce rigiditatea caroseriei noului BMW M4 CSL la un alt nivel. Acest element din aluminiu turnat conecteaza lonjeroanele atat intre ele, cat si cu partea frontala. Folosind modele numerice, geometria lonjeroanelor individuale a fost adaptata cu precizie fortelor exercitate in diferite situatii de condus. In acest fel, agilitatea si precizia de directie pot fi optimizate cu efect maxim, reducand in acelasi timp utilizarea materialelor si masa.
    Sistemul de evacuare al noului BMW M4 CSL are un amortizor de zgomot din titan, care reduce masa unui echivalent din otel conventional cu 4,3 kg. Perechea tipica M de tevi de esapament duble are ornamente de culoare negru mat, cu o perforatie cu model dungat pe suprafata sa interioara. Sistemul de evacuare specific modelului vine cu clapete controlate electronic, acustica emotionanta in stilul distinctiv al modelelor de inalta performanta de la BMW M GmbH generand o aura intensa de curse atat in exteriorul, cat si in interiorul masinii.
    Jante din aliaj usor specifice modelului si frane ceramice M Carbon ca dotare standard
    Jantele forjate M din aliaj usor, cu design cross-spoke, au fost proiectate exclusiv pentru noul BMW M4 CSL. Masa redusa si un aspect distinctiv sunt caracteristicile remarcabile ale jantelor de 19 toli (fata) si 20 de tolii (spate), de culoare negru mat. Dispunerea precisa a spitelor supersubtiri confera jantelor o rigiditate exceptionala. Designul lor optimizat din punct de vedere al masei contribuie si la reducerea masei nesuspendate, imbunatatind si mai mult caracteristicile de condus agil ale modelului editie speciala.
    Noul BMW M4 CSL este echipat standard cu frane ceramice M Carbon. Etrierele vopsite in rosu sunt combinate cu discuri cu diametrul de 400 mm, cu grosimea de 38 mm, pe puntea fata si cu discuri cu diametrul de 380 mm, cu grosimea de 28 mm, in spate. Masa nesuspendata redusa semnificativ a franelor ceramice M Carbon ofera un plus de agilitate si performante dinamice. Acestea sunt cu aproximativ 14,3 kg mai usoare decat franele M Compound disponibile standard la BMW M4 Competition Coupe.
    Doua locuri foarte speciale
    Si interiorul noului BMW M4 CSL este orientat clar catre performanta maxima si o experienta de condus captivanta. Coupe-ul usor are doar scaune pentru conducator si pasagerul de alaturi - dar acestea nu sunt scaune normale. Scaunele-scoica M Carbon au fost dezvoltate exclusiv pentru BMW M4 CSL, concentrandu-se ferm pe cerintele pilotajului pe circuit. Structura autoportanta din fibra de carbon si respingerea intentionata a caracteristicilor de confort pentru calatoriile de zi cu zi sau calatoriile mai lungi - cum ar fi incalzirea scaunelor si suportul lombar - au permis reducerea masei cu 24 de kilograme in comparatie cu scaunele standard montate pe BMW M4 Competition Coupe.
    Cu contururile lor pronuntate, scaunele-scoica M Carbon ofera un nivel extrem de ridicat de suport lateral in virajele abordate dinamic si un airbag lateral integrat. Decupaje in suporturile laterale, zona spatelui si sub tetiere permit utilizarea si reglarea individuala a centurilor de siguranta cu prindere in sase puncte. Scaunele au un unghi fix al spatarului. Inaltimea scaunului poate fi reglata numai intr-un atelier folosind o legatura cu suruburi in trei trepte. Reglajele inainte/inapoi se pot face manual folosind o parghie de pe marginea frontala a scaunului. Tetierele pot fi demontate pentru utilizarea pe circuit atunci cand conducatorul si, daca este cazul, pasagerul poarta casca de protectie.
    Suprafetele scaunelor si spatarele scaunelor-scoica M Carbon sunt finisate in piele neagra. Suprafetele exterioare ale spatarelor si tetierelor au insertii de Alcantara rosie. Cusaturi contrastante in culorile BMW M GmbH impodobesc atat suporturile scaunelor, cat si centurile de siguranta.
    Scaunele-scoica M Carbon cu un nivel de confort imbunatatit sunt disponibile ca optiune gratuita pentru noul BMW M4 CSL. Aceste scaune sunt cu 9,6 kg mai usoare decat scaunele standard din BMW M4 Competition Coupe. Scaunele-scoica M Carbon au si tetiere care pot fi demontate atunci cand se efectueaza tururi foarte rapide pe circuit. Aceste scaune optionale combina functionalitatea de curse si designul usor cu un nivel vizibil mai ridicat de confort in timpul calatoriilor lungi, in special prin functii precum reglarea electrica, incalzirea scaunelor si o functie Easy-Entry care permite accesul usor in spate.
    Zona de depozitare din spatele scaunelor pentru conducator si pasager ofera spatiu pentru doua compartimente de depozitare a castilor. Eliminarea banchetei reduce masa cu aproximativ 21 kg.
    Consola centrala din fibra de carbon: masa redusa, functionalitate extinsa
    Aderarea la principiul designului usor inteligent este evidenta si mai mult in interiorul cockpitului. Consola centrala a noului BMW M4 CSL este realizata in intregime din CFRP. Structura distinctiva a materialului este recunoscuta clar pe suprafetele panoului de control din jurul selectorului de viteze, al controlerului iDrive si al butoanelor pentru activarea diferitelor setari si functii ale automobilului. Utilizarea fibrei de carbon injumatateste masa consolei centrale in comparatie cu forma conventionala, ceea ce echivaleaza cu o economie de aproximativ patru kilograme. In acelasi timp, ofera o gama familiara de functionalitati, cu caracteristici care includ o cotiera cu suprafata din piele si un sertar pentru smartphone care permite incarcarea wireless a telefoanelor mobile compatibile.
    Noul model impartaseste designul interior al BMW M4 Competition Coupe, care sustine o experienta de condus axata pe sportivitate. Afisajele specifice M, comenzile optimizate ergonomic cu accente rosii, selectorul de viteze specific M si tapiteria plafonului de culoare antracit creeaza o aura intensa de curse chiar inainte ca masina sa porneasca. Amprenta finala pe atmosfera de cockpit in stilul unei masini de curse a noului BMW M4 CSL este reprezentata de benzile decorative de interior din fibra de carbon (de asemenea standard) si insigna "CSL" de sub tetiere, de pe consola centrala si de pe panoul din spate. Prima atingere a volanului M cu Alcantara, o alta caracteristica standard a noului BMW M4 CSL, starneste apetitul pentru condus extrem de dinamic. Suprafata aderenta a inelului volanului, marcajul central rosu in pozitia "ora 12", incrustatiile din fibra de carbon pe cele trei brate si clapetele de schimbare din CFRP creeaza o senzatie autentica de masina de curse atat din punct de vedere vizual, cat si din punct de vedere al functionalitatii.
    Sistem de propulsie.
    Motor modificat, cu sase cilindri dispusi in linie, transmisie M Steptronic cu opt trepte si tractiune spate pentru o experienta de performanta maxima
    Un motor de baza proiectat folosind competenta in curse, caracteristicile de a urca in turatii si tehnologia M TwinPower Turbo de ultima generatie fac din propulsorului cu sase cilindri dispusi in linie de la BMW M4 Competition Coupe punctul de plecare perfect pentru motorul de inalta performanta din cea mai puternica varianta M4 omologata pana in prezent. Modificarile detaliate pentru noul BMW M4 CSL ofera o putere maxima de 405 kW/550 CP atunci cand turatia atinge 6.250 rpm - o crestere cu 30 kW/40 CP fata de BMW M4 Competition Coupe. Cuplul maxim de 650 Nm este disponibil deja de la 2.750 rpm si se mentine pana la 5.950 rpm. Drept urmare, atributele inconfundabile de performanta ale modelelor BMW M - raspuns instantaneu la fiecare miscare a acceleratiei, un apetit deosebit pentru turatii si livrare continua a puterii in esaloanele superioare ale gamei de turatii - ies in scena intr-o forma si mai intensa. O montare speciala a motorului si aplicarea exceptional de riguroasa a principiilor de design usor asigura ca noul BMW M4 CSL obtine un castig si mai mare de performanta dinamica decat ar sugera aceasta doza M Power suplimentara. Rezultatul este o experienta de performanta imbatabila.
    Inginerii de la BMW M GmbH au putut sa se bazeze pe cele mai recente cunostinte din motorsport pentru a moderniza motorul cu sase cilindri dispusi in linie special pentru utilizarea pe circuit. Acest lucru se datoreaza faptului ca propulsorul care alimenteaza noul model pentru curse de anduranta, BMW M4 GT3, este derivata direct tot din motorul montat in modelele de productie anterioare, care oferea un potential suficient pentru o crestere majora a puterii fara a fi nevoie sa faca concesii in ceea ce priveste stabilitatea sau durabilitatea. Puterea a fost sporita prin cresterea presiunii de injectie, in acelasi timp cu modificari specifice modelului la managementul motorului. In plus, aceasta versiune exceptional de puternica a motorului de 3,0 litri este extrem de eficienta si din punct de vedere al consumului de combustibil, ceea ce le permite conducatorilor sa faca ture suplimentare pe circuit intre opririle de realimentare. Consumul de combustibil al M4 CSL, calculat pe baza ciclului WLTP, este de 9,8-10,1 l/100 km la condusul de zi cu zi, iar emisiile de CO2 sunt de 222-227 g/km.
    Un principiu de proiectare axat pe extragerea puterii maxime
    Principiul de proiectare pentru motorul cu sase dispusi in linie a fost adaptat de la masinile de curse si se concentreaza direct pe turatii mari si pe livrarea maxima de putere. Aceasta abordare este motivul pentru care motoarele de productie si ale masinilor de curse au atat de multe asemanari si, de asemenea, este responsabila pentru cresterea puterii pentru noul BMW M4 CSL. Constructia cu punte inchisa a carterului, fara manson, contribuie la o rigiditate extrema, deschizand calea pentru presiuni de ardere foarte mari care optimizeaza puterea. Performanta la turatia libera a propulsorului este ajutata de un strat de otel pulverizat voltaic twin-wire pentru alezajul cilindrilor. Arborele cotit usor si forjat alimenteaza si apetenta pentru turatii ridicate a motorului, in timp ce rezistenta la torsiune ii permite sa gestioneze niveluri extrem de ridicate de cuplu.
    Componentele specifice M includ si chiulasa cu miez imprimat 3D. Acest proces de fabricatie aditiva permite crearea unor forme geometrice care depasesc capacitatea tehnicilor conventionale de turnare a metalelor. In consecinta, traseul canalului de racire ar putea fi optimizat, reducand si masa in acelasi timp.
    Doua turbocompresoare mono-scroll furnizeaza aer comprimat catre cilindrii 1-3, respectiv 4-6. Puterea turbocompresorului este imbunatatita si mai mult prin utilizarea unui intercooler indirect alimentat de un circuit de temperatura scazuta si de compresoare special concepute. Sistemul montat sub capota noului BMW M4 CSL functioneaza la o presiune maxima de incarcare crescuta cu atentie de la 1,7 la 2,1 bar pentru a creste puterea fata de BMW M4 Competition Coupe. Managementul motorului a fost modificat in consecinta pentru a garanta livrarea constanta a puterii pana la limita superioara a intervalului de turatii care este de asteptat de la modelele BMW M.
    Functionand la o presiune maxima de 350 bar, sistemul de injectie de inalta precizie asigura o pregatire eficienta a amestecului si o ardere curata. Distributia variabila a supapelor VALVETRONIC si distributia complet variabila a arborelui cu came Double-VANOS fac parte si ele din tehnologia M TwinPower Turbo. De asemenea, motorul cu sase cilindri dispusi in linie este echipat cu un filtru de particule de benzina pentru a-si imbunatati performanta in materie de emisii.
    Sistem de evacuare cu amortizor spate din titan si acustica distincta atat in interiorul, cat si in exteriorul automobilului
    Dirijarea optima a tevilor sistemului de evacuare dublu si sectiunile transversale mari ale acestora servesc la reducerea contrapresiunii. Cele doua clapete controlate electric ale sistemului si amortizorul special din titan ii permit, in plus, sa produca o acustica distincta, creata special pentru noul BMW M4 CSL.
    Drept urmare, acumularea electrizanta a puterii motorului este sustinuta de un acompaniament sonor dramatic si extrem de rezonant, care este inspirat din motorsport. Datorita utilizarii reduse a materialelor izolante, care minimizeaza si masa, si proprietatilor de rezonanta specifice ale amortizorului din titan, acustica vibranta a propulsorului, cu frecventele sale joase dominante, poate fi apreciata pe deplin in habitaclu, unde ofera conducatorului un feedback acustic precis ca raspuns la miscarile acceleratiei si transmite clar caracteristicile de performanta ale motorului. Schimbarile de viteza sunt insotite de o depasire bine definita a turatiei motorului, in timp ce secvente sonore distinctive de joasa frecventa pot fi auzite la frana de motor. Butonul M Sound Control de pe consola centrala ii permite conducatorului sa treaca la o coloana sonora mai retinuta atunci cand parcurge o zona rezidentiala, de exemplu.
    Sistemul de racire de la bordul noului BMW M4 CSL cuprinde un circuit pentru temperatura ridicata si un circuit de temperatura scazuta. Intercoolerul indirect functioneaza folosind o pompa electrica de racire in sistemul de temperatura joasa. Modulul principal din circuitul de inalta temperatura si doua racitoare de la distanta din pasajele rotilor furnizeaza lichid de racire blocului motor si turbocompresoarelor cu ajutorul unei pompe de apa mecanice. O pompa de apa electrica si un ventilator electric pot interveni si ele atunci cand este necesar. Fantele mari din spoilerul fata directioneaza suplimentar aerul din sens opus catre un racitor de ulei de motor dedicat, precum si catre un racitor de ulei de transmisie. Acest lucru contribuie la mentinerea temperaturilor optime de functionare pentru toate componentele sistemului de propulsie in orice moment, atat in timpul utilizarii cotidiene, cat si in timpul tururilor rapide pe circuit.
    Baia de ulei cu masa redusa a motorului are doua camere separate si un canal de aspiratie integrat. O etapa suplimentara de aspiratie permite pompei de ulei, cu program de control, sa extraga lubrifiant din camera mai mica, care intervine atunci cand este nevoie de capacitate suplimentara. Acest lucru asigura o alimentare fiabila cu ulei in orice moment, chiar si in cazul unor acceleratii laterale si longitudinale extreme pe circuit.
    Suporturi personalizate pentru motor si transmisie pentru raspuns instantaneu
    Suporturile specifice modelului pentru sistemul de propulsie asigura ca puterea crescuta a motorului noului BMW M4 CSL este transferata la drum prin rotile spate intr-un mod foarte rapid si direct. Legatura mai ferma a motorului si transmisiei cu structura masinii este clar perceptibila, mai ales in situatii de condus extrem de dinamic.
    Un suport mai ferm al motorului, cu setari egale pe ambele parti ale automobilului, produce o senzatie deosebita, extrem de precisa la condusul noului BMW M4 CSL, care aminteste de o masina de curse. In acest scop, ratele arcurilor prinderii - care sunt stabilite la 580 N/mm pe partea stanga si 900 N/mm pe dreapta la BMW M4 Competition Coupe - au fost marite amandoua la 1.000 N/mm. Suportul transmisiei la modelul a fost modificat si el, iar acum are un suport cu o valoare Shore a duritatii care a fost crescuta de la 49 la 55.
    Puterea transferata catre rotile spate printr-o transmisie M Steptronic cu opt trepte, cu Drivelogic
    Cuplul produs de motorul cu sase dispusi in linie este transferat catre rotile spate ale noului BMW M4 CSL printr-o transmisie M Steptronic cu opt trepte, cu Drivelogic. Versiunea specifica M a acestei transmisii automate prezinta esalonare a rapoartelor care este adaptata precis la caracteristicile motorului si o actiune de schimbare extrem de ferma, care de asemenea a fost adaptata la performantele propulsorului. Acest lucru permite schimbarea treptelor de viteza si mai rapid decat la BMW M4 Competition Coupe. Fiecare schimbare de viteza este comunicata in mod clar conducatorului, chiar si atunci cand transmisia functioneaza in modul automat. Schimbarile manuale cu selectia secventiala a vitezelor pot fi efectuate fie prin intermediul manetei selectorului, fie cu ajutorul clapetelor din fibra de carbon de pe volan.
    Deplasarea fiecarei clapete permite conducatorului sa treaca temporar de la modul automat la modul manual intr-o clipa. De asemenea, in modul manual este posibila executarea mai multor downshifts la cea mai joasa treapta disponibila si astfel sa se efectueze o accelerare brusca de la o viteza constanta. Conducatorul pur si simplu trage de clapeta din stanga in timp ce atrage puterea maxima apasand acceleratia pe podea. M Steptronic nu forteaza trecerea la treapta superioara in timpul accelerarii in modul manual - chiar si atunci cand turatia motorului atinge limita. Cand conduci in modul automat, reglarea automata a turatiei motorului la downshifts ajuta franarea dinamica in viraje. Apasarea acceleratiei in acest fel reduce efectul nedorit de franare a motorului atunci cand masina este fortata.
    Conducatorul poate folosi butonul Drivelogic integrat in maneta selectorului de viteze pentru a modifica caracteristicile de schimbare, optand pentru unul dintre cele trei moduri distincte, inclusiv o setare speciala optimizata pentru circuit.
    Exceptional de puternic, motorul cu sase cilindri dispusi in linie al noului BMW M4 CSL se combina cu transmisia M Steptronic cu opt trepte, cu Drivelogic, suportul extrem de ferm al sistemului de propulsie si tractiunea spate pentru a oferi o experienta de performanta purista si plina de emotie, imbinata cu accelerare impresionanta. Modelul editie speciala are nevoie de doar 3,7 secunde pentru a efectua sprintul de la 0 la 100 km/h, iar acceleratia 0-200 km/h se realizeaza in doar 10,7 secunde - cu 1,8 secunde mai rapid decat BMW M4 Competition Coupe.
    Sasiu.
    Precizia M caracteristica la nivel maxim.
    La fel ca motorul noului BMW M4 CSL, tehnologia sasiului sau beneficiaza de gama larga de imbunatatiri de detaliu adaptate caracteristicilor de performanta ale propulsorului. Modificarile contribuie si la reducerea substantiala a masei automobilului si la imbunatatirea specifica modelului a rigiditatii caroseriei, permitand ca amestecul de agilitate, dinamica si precizie pentru care automobilele BMW M sunt renumite sa atinga noi culmi. Tehnologia personalizata a sasiului extinde limitele dinamice ale masinii, asigurand in acelasi timp caracteristici de manevrabilitate controlabile cu precizie - si in pilotajul la limita pe circuit - datorita in primul rand formarii liniare a fortelor de acceleratie laterala caracteristice modelelor M.
    O baza ideala pentru tehnologia de sasiu a noului BMW M4 CSL este folosirea unei punti fata cu dublu brat transversal si a unei punti spate multibrat, ambele in specificatia M. Acest principiu de design a fost dezvoltat special pentru masinile sport de inalta performanta din aceasta gama de modele. De asemenea, pe lista de echipamente standard  speciala se regasesc suspensiile M adaptive cu amortizoare controlate electronic, directia electromecanica M Servotronic cu raport variabil si o versiune specifica M a sistemului de franare integrat.
    Cinematica axelor reglate individual si setarile specifice modelului de cadere a rotilor, amortizoarele, arcurile auxiliare si barele antiruliu optimizeaza precizia directiei, transmiterea fortelor laterale de control in viraj, raspunsul arcurilor si al amortizoarelor si locatia rotilor. Aceste modificari de detaliu si aplicarea integrata a tuturor sistemelor de propulsie si sasiu in testele intensive de pe bucla Nordschleife de la Nurburgring au contribuit la maximizarea performantei dinamice a noului BMW M4 CSL, permitand in acelasi timp controlul fin cand se conduce pe circuit.
    Reducere cu opt milimetri a garzii la sol, arcuri auxiliare si amortizoare personalizate
    Suspensia rotilor specifica modelului este insotita de o reducere a garzii la sol cu opt milimetri in comparatie cu BMW M4 Competition Coupe. Acest lucru coboara centrul de greutate al automobilului, sporind si mai mult agilitatea si dinamica noului BMW M4 CSL in viraje. De asemenea, atat pe puntea fata, cat si pe cea spate sunt montate arcuri auxiliare, care imbunatatesc contactul cu drumul in situatii de condus extrem de dinamic. De asemenea, barele antiruliu de pe ambele punti si suporturile acestora au fost proiectate special pentru acest model.
    Rulmentul pivotant forjat al puntii fata are un unghi de cadere mai mare, ceea ce creste considerabil capacitatea masinii de a oferi putere prin virajele de mare viteza. Totodata, pe puntea spate, patru articulatii suplimentare fara joc au luat locul suporturilor de cauciuc pentru bratele de control atat pe subcadrul puntii, cat si pe partile suportului rotii, reducand astfel ratele arcurilor secundare. Acest lucru are ca efect optimizarea nu doar a locatiei rotilor si a rigiditatii unghiului de cadere, ci si a reactiei amortizorului. Subcadrul puntii spate are o legatura rigida cu suruburi la caroserie, fara elemente flexibile din cauciuc. Folosit de obicei la masinile de curse, acest tip de prindere imbunatateste si mai mult locatia rotilor si stabilitatea directionala.
    Fortele de amortizare sunt reglate fara probleme pentru fiecare roata in parte, pentru a se potrivi conditiilor in schimbare ale suprafetei drumului si situatiei de condus. Toate acestea se intampla in interval de cateva milisecunde folosind supape electromagnetice. Exista o varietate de trei moduri in meniul M Setup pentru setarea de baza a amortizorului. Configurarea in modul SPORT a fost reglata fin in timpul testarii vaste pe Nordschleife. Controlul fortei amortizorului in modul SPORT PLUS este proiectat pentru a impinge masina la limita pe circuite cu suprafata perfecta, in timp ce modul COMFORT este ideal pentru a atenua imperfectiunile drumului in timpul condusului de zi cu zi.
    Frane ceramice M Carbon disponibile standard si control al pedalei reglabil individual
    Franele ceramice M Carbon disponibile standard la noul BMW M4 CSL conlucreaza cu sistemul de franare integrat pentru a oferi o forta de oprire uriasa, dar controlabila cu precizie. Franele cu etrier fix cu sase pistoane la rotile fata si cele cu etrier flotant, cu un singur piston, pe puntea spate confera masinii abilitati de franare remarcabile, asigurand in acelasi timp rezistenta sporita suplimentar si stabilitate termica. Franele ceramice M Carbon se remarca si prin rezistenta lor excelenta la uzura.
    Sistemul de franare integrat genereaza un nivel de forta de franare ajustat cu precizie la comenzile conducatorului, oferind in acelasi timp un feedback care nu este afectat de suprafetele ude ale drumului, acceleratia laterala puternica sau temperaturile ridicate ale franelor. Rezultatul este un control deosebit al pedalei in orice situatie. Versiunea specifica M a sistemului de franare integrat ofera conducatorului doua setari privind controlul pedalei care pot fi selectate din meniul M Setup. Acest sistem inovator reuneste functiile de raspuns a franei, de break fade si de control al franarii intr-un modul compact, in timp ce un actuator electric este utilizat pentru a declansa presiunea de franare necesara.
    M Traction Control perfectionat pentru circuit
    Includerea sistemului de franare integrat permite sistemului DSC (controlul dinamic al stabilitatii) sa intervina mai rapid si mai precis ca niciodata. Functiile de control al tractiunii au fost mutate si ele de la unitatea de control DSC la managementul motorului, permitand si ca puterea motorului sa fie reglata cu o sensibilitate exceptionala atunci cand accelereaza pe suprafete alunecoase. In plus, noul BMW M4 CSL ii permite conducatorului sa stabileasca praguri individuale de interventie pentru limitarea patinarii rotilor. Functia standard M Traction Control ofera zece trepte diferite pentru aceasta si exista si optiunea de a dezactiva complet sistemul DSC prin activarea M Dynamic Mode.
    Functia M Traction Control a noului BMW M4 CSL a fost configurata special pentru utilizarea pe circuit. Controlul tractiunii in etape de la 1 la 5 este reglementat in acelasi mod ca la BMW M4 Competition Coupe, etapa 5 permitand cea mai mica patinare a rotilor motoare, iar etapa 1 cel mai ridicat nivel. Gasind echilibrul pe care si-l doresc intre performanta la curse si stabilitatea manevrabilitatii pe drumuri uscate, conducatorii sunt capabili sa analizeze cu atentie limitele dinamice ale masinii si sa execute derapaje controlate la abordarea virajelor cu viteza.
    Pe de alta parte, nivele M Traction Control de la 6 la 10 au fost concepute pentru conditiile specifice intalnite pe circuite. Acestea se bazeaza pe aplicatia dezvoltata pentru turisme de curse si tin cont atat de conditiile suprafetei pistei, cat si de temperatura anvelopelor. In loc sa faciliteze pur si simplu derapaje controlate, aceste etape sunt orientate spre optimizarea tractiunii in orice circumstante si, prin urmare, sa ofere timpi rapizi pe tur. Prin urmare, pragurile de interventie pentru controlul tractiunii sunt setate foarte sus in etapele 6 si 7, care sunt concepute pentru a rula pe o pista uscata cu anvelopele la temperatura optima. Daca anvelopele sunt reci sau prea calde, sau pista este umeda sau uda, conducatorii pot activa etapele 8 pana la 10, care coboara treptat pragurile de interventie in vederea maximizarii capacitatilor de performanta ale noului BMW M4 CSL chiar si in conditii de pilotaj foarte dificile.
    Jante M exclusive din aliaj usor si anvelope de inalta performanta specifice modelului
    Noul BMW M4 CSL ruleaza standard cu jante M forjate din aliaj usor, cu un design cross-spoke special. Aceste jante cu masa redusa sunt echipate cu anvelope de inalta performanta care masoara 275/35 ZR19 pe puntea fata si 285/30 ZR20 pe cea spate si au fost dezvoltate special pentru modelul editie speciala. Anvelopele sunt proiectate pentru performante longitudinale si laterale extrem de dinamice pe circuit si permit o transmitere extrem de eficienta atat a fortelor de acceleratie, cat si a fortelor de control lateral la viraje.
    Noul BMW M4 CSL le ofera clientilor si optiunea gratuita de anvelope sport in acelasi format. Si acestea servesc cauzei condusului foarte sportiv, sporind in acelasi timp confortul in utilizarea de zi cu zi si in calatoriile lungi.
    Echipare.
    Aduce sentimentul de circuit in condusul de zi cu zi.
    Concentrarea clara spre circuit a conceptului auto din spatele noului BMW M4 CSL este evidenta si in compozitia specifica modelului a echipamentelor disponibile standard si optional. Echilibrul dintre purismul masinii sport, utilizarea zilnica fara restrictii si substanta premium exclusiva a fost recalibrat complet pentru acest model editie speciala.
    Noul BMW M4 CSL dispune standard de o serie de inovatii alimentate de cunostintele din curse si de eforturile inovatoare ale BMW M GmbH - si orientate direct pentru a oferi o experienta de performanta de neegalat. De asemenea, M4 CSL impresioneaza prin coerenta designului sau general, cuprinzand digitalizarea de ultima ora in control/operare si conectivitate, un nivel ridicat de calitate a constructiei si confortul rutier fin echilibrat. Asadar, aceasta este o masina sportiva exclusiva pentru pasionatii de performanta care doresc sa faca tururi rapide pe circuitul preferat, dar si sa se bucure de o senzatie intensa de masina de curse in timp ce conduc spre si dinspre circuit.
    Model cu doua locuri, cu cockpitul exclusiv al masinii sport
    Interiorul noului BMW M4 CSL deschide conducatorului si pasagerului alura magica a unei masini sport de inalta performanta. Scaunele-scoica M Carbon, volanul M cu Alcantara si panoul de control specific M de pe consola centrala din CFRP creeaza decorul perfect pentru placerea concentrata de conduce. Dotarea standard include piele Merino cu caracteristici extinse si centuri de siguranta M cu cusaturi contrastante in culorile BMW M GmbH.
    Insigna de model CSL este prezenta pe afisajul de informatii al BMW Live Cockpit Professional standard. Aceasta grupare de ecrane complet digitale cuprinde un set de instrumente cu o diagonala a ecranului de 12,3 toli (31,24 cm) in spatele volanului si un display central de 10,25 toli (26,04 cm). In functie de situatie, interactiunea intuitiva si multimodala dintre conducator si automobil poate avea loc prin intermediul controlului tactil de pe displayul central, al binecunoscutului controler iDrive, al butoanelor multifunctionale de pe volan sau al comenzii vocale. Gama de functii a BMW Live Cockpit Professional include si Asistentul Personal Inteligent BMW, sistemul de navigatie BMW Maps bazat pe cloud, telefonie cu incarcare wireless, integrarea smartphone-ului care permite utilizarea Apple CarPlay si Android Auto, doua porturi USB pentru transferul de date, o interfata Wi-Fi si numeroase servicii digitale avansate. Echiparea standard include, de asemenea, un sistem de difuzoare HiFi cu 10 difuzoare si un amplificator de 205 W.
    BMW Head-Up Display, disponibil ca optiune pentru noul BMW M4 CSL, ajuta conducatorul sa se concentreze pe deplin asupra misiunii, proiectand informatii relevante pe parbriz si, prin urmare, direct in campul vizual. BMW Head-Up Display include elemente specifice M, cum ar fi un turometru color, Shift Lights si M View. BMW Drive Recorder, de asemenea optional, foloseste o camera integrata in parbriz pentru a inregistra secvente video din jurul masinii cu o durata de pana la 40 de secunde. Prin urmare, imaginile fascinante de condus pot fi capturate si impartasite dupa se doreste.
    Functii de imbunatatire a confortului si sisteme de asistare concentrate pe elementele esentiale
    In concordanta cu designul usor inteligent al noului BMW M4 CSL si conceptul auto de pur-sange care distinge acest model editie speciala, caracteristicile de imbunatatire a confortului si sistemele de asistare a condusului incluse la bord sunt concentrate pe esential. De exemplu, climatizarea automata cu o singura zona este oferita standard, dar optional este disponibil si control automat al climatizarii pe doua zone, pentru reglarea separata a temperaturii si a ventilatiei pe partea conducatorului si a pasagerului. Pe lista de optionale se regasesc si Comfort Access si un sistem de alarma.
    Noul BMW M4 CSL adopta o abordare fara compromisuri pentru a oferi conducatorului o experienta de condus captivanta, precis personalizata si concentrata. Aceasta inseamna ca doar o selectie limitata de sisteme de asistare a condusului este oferita pentru modelul editie speciala dincolo de specificatiile standard - care include controlul distantei de parcare (PDC) cu senzori in partea din fata si din spate a masinii, avertizare de parasire a benzii, Speed Limit Info cu indicator de interzicere a depasirii si avertizare de coliziune frontala cu interventia franei. Sistemele Driving Assistant si Parking Assistant se regasesc pe lista scurta de optiuni, a carei punct culminant este BMW Laserlight cu sursele sale de lumina galbena inspirate de la masinile de curse de anduranta.
    Setari ale automobilului configurabile individual
    Elementele de control/operare specifice M, care permit conducatorului sa adapteze sistemul de propulsie si tehnologia sasiului la preferintele personale, contribuie si ele la crearea unei legaturi si mai stranse intre conducator si noul sau BMW M4 CSL. Butonul Setup de pe consola centrala ofera acces direct la optiunile de configurare pentru motor, amortizoare, directie si sistemul de franare.
    Doua variante compuse individual ale M Setup pot fi stocate permanent cu setarile preferate ale conducatorului pentru acustica motorului, M Traction Control, functia Automatic Start/Stop si caracteristicile de schimbare a vitezelor ale transmisiei M Steptronic cu opt trepte. Ulterior, configuratia generala a automobilului poate fi apelata in orice moment prin apasarea unuia dintre cele doua butoane M rosii de pe volan.
    Maximizarea experientei de performanta pe circuit: M Drive Professional si butonul M Mode
    Cu gama sa de functii dezvoltate special pentru utilizarea pe circuit, M Drive Professional - tot o echipare standard - este un alt element important in armura de control/operare a noului BMW M4 CSL. Il ajuta pe conducator sa faca imbunatatiri constante in urmarirea trasei ideale si a timpilor pe tur. De exemplu, capacitatea conducatorului de a pilota masina prin viraje cu dramatism dinamic maxim prin desfasurarea unor cantitati judicioase de supravirare si blocare opusa este inregistrata de M Drift Analyser. Aceasta functie noteaza durata (in timp), linia si unghiul ultimului derapaj al conducatorului. Evaluarea de performanta a directiei pe acceleratie afisata pe displayul central cuprinde un calificativ intre una si cinci stele si o comparatie cu cele mai bune rezultate anterioare ale conducatorului in aceasta disciplina. De asemenea, o vizualizare de ansamblu imbunatatita grafic afiseaza numarul de derapaje inregistrate, distanta parcursa in lateral, precum si alte informatii.
    Alte functii ale M Drive Professional includ M Laptimer. Aici, analiza ampla a performantei in cursa se extinde cu mult dincolo de inregistrarea timpilor pe tur si trimite o varietate de informatii actuale atat pe panoul de instrumente, cat si la BMW Head-Up Display in timpul condusului. Pe langa verificarea timpului intermediar pentru turul in curs, conducatorul poate sa urmareasca constant si cat de repede sau mai incet este fata cel mai rapid tur al circuitului. Displayul central arata numarul de tururi efectuate pana acum, distanta parcursa si durata stintului curent al conducatorului. De asemenea, pilotul poate analiza in detaliu datele inregistrate in timpul evolutiei pe pista folosind programul BMW M Laptimer pe Apple iPhone Apple - si poate impartasi informatiile selectate cu comunitatea online.
    Butonul M Mode situat pe panoul de control de pe consola centrala poate fi folosit pentru a regla raspunsurile si caracteristicile sistemelor de asistare a condusului, iar afisajele din panoul de instrumente si Head-Up Display pentru a oferi o experienta de condus potrivita situatiei si demna de logo-ul M. Pe langa setarea de baza ROAD si modul SPORT, noul BMW M4 CSL ofera si modul TRACK.
    In modul SPORT, panoul de instrumente si Head-Up Display trec la M View, care prezinta doar informatii relevante pentru condusul sportiv. Informatiile afisate in cockpit in acest mod includ un turometru specific M si Shift Lights, plus o citire digitala a vitezei si indicarea treptelor selectate. O gama de date, inclusiv temperatura lichidului de racire, presiunea de incarcare, starea anvelopelor si acceleratia laterala si longitudinala, pot fi afisate in zonele din dreapta si din stanga ale panoului de instrumente. Pe langa turatia motorului, Shift Lights, viteza automobilului si treapta de viteza cuplata, Head-Up Display afiseaza in acest mod doar instructiuni de navigare si orice restrictii de viteza si depasiri detectate de sistemul Speed Limit Info.
    Modul TRACK, dezvoltat exclusiv pentru condusul pe circuite, este activat cu o apasare prelungita a butonului M Mode. Apoi, conducatorul trebuie sa confirme alegerea folosind controlerul iDrive. Aceasta setare dezactiveaza complet toate functiile de confort si siguranta ale sistemelor de asistare a condusului. De asemenea, displayul central este oprit pentru a concentra si mai mult atentia conducatorului asupra pistei. Grupul de instrumente si Head-Up Display trec la M View, cu detectarea indicatoarelor rutiere ramanand ascunsa in setarea TRACK.

    Vizualizari: 910
    Peugeot 308

    Peugeot 308

    Pret: 8.500 EUR, An: 2016, Kilometri: 203.500 detalii »

    Toate anunturile »