rss

Noul BMW M4 Competition Cabriolet cu M xDrive

  1. 01/06/2021
    Vezi toate fotografiile (1)

    Performanta superioara se descopera: noul BMW M4 Competition Cabriolet cu M xDrive este cel mai exclusivist model din portofoliul de noua generatie al BMW M pentru clasa medie premium. Motorul cu sase cilindri dispusi in linie, cu o putere maxima de 373 kW/510 CP, si sistemul de tractiune integrala M xDrive asigura excelenta dinamica. Caracteristicile de design M specifice si un nou soft top panel bow creeaza imaginea unui automobil sport de inalta performanta . Accesul nerestrictionat la soare, dar si imersiunea directa in acustica motorului permit BMW M4 Competition Cabriolet cu M xDrive sa ofere o experienta de performanta deosebita pentru fiecare dintre cele patru locuri.
    Productia noului BMW M4 Competition Cabriolet cu M xDrive va incepe in iulie 2021 la uzina BMW din Dingolfing, unde modelele care includ toate variantele noului BMW M4 Coupé, BMW M5, BMW M8 si noul BMW Seria 4 Cabrio ies de pe linia de ansamblare.
    Design exterior: acoperis inovator panel bow, linii dinamice
    Noul BMW M4 Competition Cabriolet cu M xDrive isi arata placerea de conducere exclusiva si la caracteristicile inspirate de motorsport fara a fi nevoie de o a doua privire. Noul sau soft top panel bow se alatura formelor clare ale caroseriei pentru a oferi o estetica pura si emotionala. Acoperisul combina beneficiile practice ale unui hard top retractabil cu estetica clasica si eleganta a unui acoperis din stofa -  oferind tot ce e mai bun in ambele universuri. De asemenea, se remarca din punct de vedere al greutatii, fiind cu aproximativ 40% mai usor decat hard topul retractabil al modelului predecesor.
    Mecanismul de actionare electrica al soft topului permite deschiderea sau inchiderea acestuia in timpul deplasarii, cu o simpla apasare de buton. Procesul dureaza doar 18 secunde. Cand condui cu acoperisul strans, portbagajul are o capacitate de 300 de litri, ceea ce inseamna o crestere de 80 de litri. Iar cand acoperisul este inchis, compartimentul variabil al soft topului mareste capacitatea portbagajului la 385 litri.
    Liniile dinamice ale caroseriei dau un ton distinctiv de eleganta sportiva, cu acoperisul deschis sau inchis. Caracteristicile de design specifice M, nascute din cerintele functionale exacte impuse unui automobil sport de inalta performanta, dau o imagine clara a resurselor dinamice ale modelului. Toate liniile din partea frontala a automobilului converg pe grila BMW verticala, impunatoare. Împreuna cu deschiderile mari de ambele parti, grila asigura ca aerul de racire suficient este directionat catre sistemul de propulsie si sistemul de franare in orice moment - chiar si atunci cand automobilul este condus intr-un ritm foarte dinamic. Farurile subtiri folosesc standard unitati LED pentru a genera atat faza scurta, cat si faza lunga. Farurile LED adaptive cu BMW Laserlight pot fi comandate optional.
    Alte elemente de design inconfundabile ale noului BMW M4 Competition Cabriolet cu M xDrive includ pasaje puternic evazate ale rotilor, branhii laterale M integrate perfect in aripile fata si praguri laterale extinse proeminent care se combina cu piesele de fixare pentru spoilerele fata si spate pentru a forma o banda neagra in jurul masinii. Difuzorul din spate, de asemenea negru, incadreaza cele doua perechi de tevi de esapament ale sistemului de evacuare - un detaliu M familiar. Un pachet M Carbon pentru exterior este disponibil optional. Optiunile retrofit din gama de accesorii BMW M Performance ofera posibilitati suplimentare de individualizare.
    Motor cu sase cilindri dispusi in linie, cu functionare la un nivel inalt de turatii
    Motorul de 3,0 litri, cu sase cilindri dispusi in linie, al noului BMW M4 Competition Cabriolet cu M xDrive combina caracterul distinctiv al motoarelor dezvoltate de BMW M GmbH, capabile sa functioneze la univel ridicat de turatii, cu cea mai recenta versiune a tehnologiei M TwinPower Turbo. Motorul se remarca prin livrarea liniara continua a puterii in esaloanele superioare ale gamei de turatii. Propulsorul genereaza un cuplu maxim de 650 Nm intre 2.750 si 5.500 rpm, in timp ce puterea maxima este atinsa la 5.510 rpm si apoi mentinuta pana la marcajul rosu de la 7.200 rpm.
    Motorul isi transfera puterea printr-o transmisie M Steptronic cu opt trepte, cu Drivelogic. Acest set de calitati de performanta, combinat cu tractiunea imbunatatita oferita de M xDrive, se traduce prin timpi de acceleratie impresionanti. Noul BMW M4 Competition Cabriolet cu M xDrive are nevoie de doar 3,7 secunde pentru sprintul de la 0 la 100 km/h si de 13,1 secunde pentru a ajunge la 0 la 200 km/h, cifre de performanta care il pozitioneaza ca unul din cele mai rapide cabriolete de pe planeta. Acceleratia in reprize de la 80 la 120 km/h este realizata in 2,8 secunde (in treapta a patra) sau in 3,7 secunde (in treapta a cincea). Alegerea pachetului M Driver optional mareste viteza maxima limitata electronic de la 250 km/h la 280 km/h.
    La fel ca sistemul de racire, sistemul de alimentare cu ulei a fost conceput pentru a face fata situatiilor de condus extrem de dinamic pe circuit. Sistemul de evacuare specific M, cu clapete controlate electric, ofera o acustica extrem de plina emotional, care adauga un element-cheie experientei generale de performanta, in special atunci cand acoperisul masinii este deschis.
    M xDrive: distributie precisa a puterii, performanta superioara
    Sistemul de tractiune integrala M xDrive, utilizat la noul BMW M4 Competition Cabriolet cu M xDrive, foloseste un ambreiaj multidisc controlat electronic in caseta de transfer pentru a asigura o distributie complet variabila si foarte clara a puterii motorului intre puntea fata si cea spate. Orientarea catre tractiune spate se adauga la sentimentul M caracteristic, imbunatatind in acelasi timp atat tractiunea, cat si agilitatea. Alimentarea cu ulei a ambreiajului multidisc a fost optimizata pentru a permite performante sustinute de tractiune integrala, chiar si in conditii dificile pe circuit. M xDrive este combinat cu diferentialul M activ pe puntea spate.
    Meniul Setup permite conducatorului sa schimbe setarea 4WD implicita in modul 4WD Sport, care directioneaza o proportie mai mare din cuplul motor catre rotile spate. Conducatorii pot opri sistemul DSC si pot activa modul 2WD. În aceasta setare, puterea este transmisa exclusiv pe puntea spate si nu exista nicio interventie din partea sistemelor de control al sasiului pentru stabilizarea automobilului. Conducatorii experimentati se pot bucura astfel de o experienta de condus deosebita.
    Rigidizare a caroseriei si tehnologie a sasiului specifice modelului
    Calitatile de manevrare ale noului BMW M4 Competition Cabriolet cu M xDrive sunt evidentiate de o precizie superioara a directiei, de un comportament de directie care ramane neutru chiar si la limita si de o acumulare liniara a fortelor laterale pe tot intervalul de acceleratie laterala. Rigiditatea ridicata la torsiune a structurii caroseriei si a punctelor de prindere a sasiului creeaza baza perfecta pentru o manevrabilitate precis controlabila, chiar si in situatii de condus extrem de dinamic. Aici, caracteristicile cheie includ elemente de intarire axate pe imbunatatirea dinamicii de condus si un panou de forfecare din aluminiu in structura frontala, elemente de intarire in podea si un cadru secundar al puntii spate cu o conexiune rigida la caroserie. A fost inclusa si o caracteristica specifica modelului decapotabil sub forma pachetului de suporturi de torsiune in partea din spate a caroseriei.
    O versiune personalizata a puntii fata cu dublu brat transversal influenteaza, de asemenea, cerintele specifice legate de tractiunea integrala, avand o geometrie a puntii special adaptata si un raport de directie reglat individual. Puntea spate cu suspensie multibrat a noului BMW M4 Competition Cabriolet cu M xDrive se mandreste cu cinematica si elastocinematica rafinate. De asemenea, pe lista echiparii standard se regasesc jantele M din aliaj usor forjat, cu un diametru de 19 toli pe puntea fata si 20 de toli in spate.
    Directia M Servotronic faciliteaza o intrare precisa la trecerea prin viraje pe de o parte si parcarea si manevrarea fara efort pe de alta parte. Reuseste acest lucru prin combinarea beneficiilor asistentei in functie de viteza si a unui raport de directie variabil. Noul BMW M4 Competition Cabriolet cu M xDrive vine echipat standard si cu suspensie M adaptiva cu amortizoare controlate electronic.
    Doua setari pentru pedala de frana, zece trepte de control al tractiunii
    Sistemul de franare integrat disponibil la noul BMW M4 Competition Cabriolet cu M xDrive initiaza presiunea de franare necesara extrem de rapid si precis, utilizand un actuator electric. Atat franele M Compound disponibile standard, cat si franele ceramice M Carbon de pe lista de optionale fac legatura cu sistemul. Versiunea specifica M a acestei tehnologii ofera conducatorului si doua setari pentru pedala.
    Gama de functii ale sistemului de control al stabilitatii DSC include M Dynamic Mode, care permite o patinare suplimentara a rotii prin simpla apasare a unui buton pentru a induce o experienta de condus extrem de sportiv. Daca este specificat M Drive Professional optional, conducatorii beneficiaza si de noua functie M Traction Control. Aceasta forma inovatoare de control al tractiunii permite conducatorului sa stabileasca praguri individuale de interventie pentru limitarea patinarii rotilor in zece etape.
    Scaune-scoica M Carbon si sistem de control/operare specific M
    Interiorul noului BMW M4 Competition Cabriolet cu M xDrive imbina o ambianta premium contemporana cu inclinatia obisnuita BMW M pentru motorsport. Volanul M din piele M, cu clapete de schimbare a vitezelor, parghia specifica M de schimbare a treptelor si accentele de culoare rosie mentin conducatorul concentrat pe experienta intensa de condus. Scaunele M Sport incalzite si reglabile electric si finisajele extinse cu piele Merino sunt standard, in timp ce incalzitoarele pentru gat si - in premiera - ventilatia scaunelor sunt disponibile ca optiuni. Un punct de atractie convingator al listei de optiuni il reprezinta noile scaune-scoica M Carbon incalzite. Designul lor bazat pe structura imbina functionalitatea din motorsport cu o constructie usoara, confort excelent pe distante lungi si manopera somptuoasa.
    Sistemul de control/operare specific M al BMW M4 Competition Cabriolet cu M xDrive include butonul Setup pe consola centrala. Aceasta ofera acces direct la optiunile de setari pentru motor, sasiu, directie, sistem de franare si M xDrive. Doua setari generale ale automobilului pot fi stocate si apelate apasand unul dintre butoanele M de pe volan. Totodata, optiunea M Drive Professional a fost conceputa pentru utilizarea pe circuit. Alaturi de M Traction Control, acesta cuprinde si M Drift Analyzer si M Laptimer, care inregistreaza manevre de pilotaj deosebit de sportiv. Panoul de control de pe consola centrala gazduieste standard si butonul M Mode. Acesta poate fi utilizat pentru a regla raspunsurile si caracteristicile sistemelor de asistare a condusului si afisajele din panoul de instrumente si Head-Up Display pentru a oferi o experienta de condus potrivita situatiei si in conformitate cu identitatea M a automobilului. Conducatorul poate alege dintre setarile ROAD si SPORT, cu modul TRACK adaugat in panoplie atunci cand este specificat M Drive Professional.
    De asemenea, optional este disponibil pachetul M Race Track, care reduce masa cu aproximativ 25 de kilograme in comparatie cu automobilele in specificatie standard. Acest pachet include frane ceramice M Carbon, jante M din aliaj usor cu masa redusa (disponibile ca optiune cu anvelope semislick) si scaune-scoica M Carbon.
    Exclusiv si individual: dotari optionale de inalta calitate
    Echiparea standard, ce include control automat al climei pe trei zone, iluminare interioara cu LED cu iluminare ambientala si sistem de sonorizare hi-fi, imbunatateste confortul in timpul condusului zilnic si al calatoriilor mai lungi. BMW Live Cockpit Professional cu un grup de afisaje complet digital, sistemul de navigatie BMW Maps bazat pe cloud si Asistentul Personal Inteligent BMW vin, de asemenea, ca dotari standard ale noului BMW M4 Competition Cabriolet cu M xDrive.
    Progresul tehnologic realizat de la modelul anterior se reflecta si in disponibilitatea semnificativa a sistemelor de asistare a condusului. Printre cele mai importante completari noi se numara asistentul de control al directiei si al benzii completat cu functia de navigatie activa si asistentul pentru banda de urgenta - care fac parte din optiunea Driving Assistant Professional - si asistentul de marsarier (una dintre functiile asistentului de parcare optional).

    Vizualizari: 685