rss

Noul BMW M2

  1. 16/10/2022
    Vezi toate fotografiile (46)

    Noul BMW M2 ofera performanta M intr-o forma extrem de concentrata. Cu motorul cu sase cilindri in linie, care ofera 338 kW/460 CP, o cutie de viteze manuala cu sase trepte si tractiune spate, a doua generatie a automobilului sport compact de inalta performanta promite o placere pura de a conduce. Debutul noului BMW M2 marcheaza un alt eveniment marcant in ofensiva de modele care sarbatoreste aniversarea de 50 de ani a BMW M GmbH. Modelul poate fi comandat deja in Romania – pretul de inceput este de 60400 Euro fara TVA (71876 Euro cu TVA).
    Dimensiunile compacte, sistemul de propulsie si tehnologia sasiului adaptate de la BMW M3/BMW M4 sunt elemente definitoare ale noului automobil. Noua generatie ofera un nivel ridicat de agilitate si manevrabilitate care raman usor de controlat chiar si atunci cand conducatorul exploreaza limitele masinii. Performantele dinamice sunt reflectate si de designul exterior expresiv, cu proportiile sale atletice de coupe. Conceptul sofisticat de control si operare, cu functii de reglare extinse pentru setarile dinamice ale automobilului, contribuie la experienta remaracbila a condusului. Datorita acestor numeroase atribute, noul BMW M2 continua traditia marcii de modele ultrasportive cu dimensiuni compacte care a inceput in 1973 odata cu aparitia BMW 2002 turbo. Noua generatie vine sa continue succesul predecesorului sau, care a fost vandut in aproape 60.000 de exemplare in intreaga lume. Lansarea globala a noului BMW M2 va incepe in aprilie 2023. Acesta va fi construit alaturi de noul BMW Seria 2 Coupe la uzina BMW Group din San Luis Potosí, in Mexic.
    Dimensiuni compacte, proportii extrem de puternice
    Aspectul atletic al noului BMW M2 provine din dimensiunile sale compacte, proportiile extrem de puternice si caracteristicile de design M distinctive. La exterior masoara cu 214 milimetri mai putin in lungime decat modelele BMW M4 Coupe si are un ampatament mai scurt cu 110 milimetri. In acelasi timp, latimea si ecartamentul depasesc valorile noului BMW Seria 2 Coupe cu o marja considerabila.
    Grila BMW mare, fara cadru, cu barele orizontale este completata de o priza de aer inferioara din trei sectiuni, cu contururi aproape dreptunghiulare, pentru a conferi partii frontale a masinii un aspect M familiar. Designul a fost realizat pe baza cerintelor tehnice in ceea ce priveste alimentarea cu aer de racire si echilibrul aerodinamic. Suprafetele proiectate clar, pragurile proeminente si pasajele musculoase ale rotilor dau tonul pentru imaginea din lateral. Partea spate a noului BMW M2 are, de asemenea, o imagine compacta si puternica. Vine cu o serie de detalii individuale sub forma aripii atractive a spoilerului de pe capota portbagajului, reflectoarele dispuse vertical, insertia difuzorului spate si cele doua perechi de tevi de esapament pozitionate la distanta mare de marginile exterioare.
    Cele cinci versiuni de vopsea disponibile pentru exteriorul noului BMW M2 includ nuantele Zandvoort Blue si Toronto Red metalizat, exclusive pentru acest model. Optional este oferit un acoperis M Carbon care reduce masa automobilului cu aproximativ sase kilograme.
    Motor cu sase cilindri in linie, cu livrare instantanee a puterii si un apetit deosebit pentru turatii
    Versiunea motorului cu sase in linie dezvoltata pentru modelul compact de inalta performanta, cu tehnologie M TwinPower Turbo si capabila sa urce in turatii mari, se remarca prin caracteristicile de performanta tipice M. Diferit doar printr-un numar mic de detalii de motorul folosit la modelele BMW M3 si BMW M4, propulsorul de 3,0 litri incanta prin raspunsul foarte rapid si livrarea liniara a puterii in cele mai inalte intervale de turatie a motorului.
    Dezvoltand o putere maxima de 338 kW/460 CP, motorul aflat sub capota noului BMW M2 depaseste cu 66 kW/90 CP versiunea de baza folosita de predecesorul sau. Cuplul maxim de 550 Nm este produs intre 2.650 si 5.870 rpm, puterea maxima fiind disponibila la 6.250 rpm. Noul motor se poate tura pana la maximum 7.200 rpm. Dezvoltarea puterii este insotita de o coloana sonora bogata emotional, generata de sistemul de evacuare specific M, cu clapete controlate electric. Sistemul de alimentare cu ulei este conceput pentru a face fata situatiilor de condus foarte dinamic, atunci cand se iese pe circuit - lucru valabil si pentru sistemul de racire.
    O varietate de experienta de performanta: transmisie M Steptronic cu opt trepte cu Drivelogic ca echipare standard, cutie manuala cu sase trepte disponibila optional
    Standard, puterea motorului este transferata catre rotile din spate printr-o transmisie M Steptronic cu opt trepte cu Drivelogic ca standard. Schimbarile sale de viteze extrem de sportive si capacitatea de a retrograda mai multe trepte deodata formeaza baza ideala pentru o acceleratie instantanee fascinanta. Este actionata prin intermediul unei manete a selectorului cu cel mai recent design M, precum si prin clapetele de schimbare de pe volan. Functia Drivelogic ofera posibilitatea de a alege una dintre trei setari de schimbare.
    O cutie de viteze manuala cu sase trepte este disponibila ca optiune pentru oricine cauta o experienta de performanta intr-un format clasic, inradacinata in interactiunea intensa dintre conducator si masina. Se preteaza la un stil de condus sportiv, datorita nu numai actiunii de schimbare a vitezelor definite cu precizie, ci si Gear Shift Assistant, care foloseste controlul vitezei de cuplare pentru a asigura o functionare fara patinare atunci cand se face downshifting la franare in viraje. Daca se doreste, Gear Shift Assistant poate fi dezactivat din meniul M Setup.
    Noul BMW M2 finalizeaza sprintul de la 0 la 100 km/h in 4,1 secunde cu transmisia M Steptronic cu opt trepte, respectiv in 4,3 secunde cand este echipat cu cutia manuala cu sase trepte. Este capabil sa accelereze de la 0 la 200 km/h in 13,5 secunde (cutia automata sau 14,3 secunde folosind cutia manuala). Viteza maxima limitata a noului BMW M2 poate fi marita de la 250 km/h la 285 km/h prin specificarea pachetului optional M Driver's.
    Tractiunea spate, M Traction Control si diferentialul M activ ofera agilitate, precizie si placere de a conduce, in functie de ocazie
    Indiferent de alegerea transmisiei, forma traditionala de performanta dinamica a noului BMW M2 este intruchipata si de tractiunea spate. Acumularea liniara a fortelor de acceleratie laterala caracteristica modelelor M ajuta conducatorul sa ghideze masina prin viraje cu derapaje controlate. Functia standard M Traction Control este conceputa si ea pentru a permite conducatorului sa verifice cu atentie limitele de performanta ale automobilului prin stabilirea in 10 etape a pragurilor individuale de interventie pentru limitarea patinarii rotilor.
    O alta contributie la dinamica sublima a BMW M2 o are diferentialul M activ de la puntea spate. Disponibil tot standard, este capabil sa genereze fara probleme un efect de blocare de pana la 100% ori de cate ori este necesar. Acest lucru optimizeaza tractiunea pe suprafata de drum, oferind diferite niveluri de aderenta pentru roata spate din stanga si dreapta, de exemplu, precum si imbunatatirea transferului de putere atunci cand se accelereaza puternic la iesirea din viraj.
    Tehnologie sofisticata de sasiu, manevrabilitate controlabila cu precizie
    Dimensiunile compacte ale noului BMW M2, ampatamentul scurt, distributia aproape perfecta a masei (50:50) si tehnologia sofisticata a sasiului se reunesc pentru a oferi o manevrabilitate controlabila cu precizie si usurinta. Agilitatea, dinamica si precizia masinii au de castigat si ele din rigiditatea excelenta la torsiune a structurii caroseriei si a prinderilor sasiului, ajutate de contravantuiri personalizate.
    Atat puntea fata cu suspensie cu dublu brat transversal, cat si puntea spate cu suspensie multibrat au o cinematica specifica M. Lista de echipamente standard pentru noul BMW M2 include suspensie M adaptiva cu amortizoare controlate electronic, directie M Servotronic cu raport variabil, DSC (control dinamic al stabilitatii) - inclusiv M Dynamic Mode - si frane M Compound puternice - cu etrier fix, cu sase pistoane, pe puntea fata si frane cu etrier flotant, cu un singur piston, pe cea spate. Sistemul de franare integrat ofera conducatorului doua setari de control al pedalei. Noul BMW M2 vine cu jante de 19 inch, din aliaj usor, pe puntea fata, respectiv de 20 de inch pe cea spate, fiecare reprezentand o crestere cu un inch fata de diametrul jantelor oferite standard la BMW M3 si BMW M4. Exista si optiunea de a le echipa cu anvelope de circuit.
    Cockpit avansat al masinii sport cu ecran central curbat BMW ca dotare standard, scaune-scoica M Carbon ca optiune
    Noul BMW M2 are un cockpit cu un design orientat pe conducator, cu afisaj, comenzi si optiuni de configurare specifice M, precum si cu ecranul central curbat BMW avansat. Informatiile legate de condus, inclusiv Shifting Lights, apar intr-un nou aspect grafic pe afisajul de informatii de 12,3 inch (31,24 cm). Widgeturile specifice M pentru configurarea automobilului si starea anvelopelor sunt doar doua dintre elementele care pot fi apelate pe monitorul de control de 14,9 inch (37,85 cm). Disponibil optional, BMW Head-Up Display include si afisaje specifice M.
    Atat ecranul central curbat BMW, cat si Asistentul Personal Inteligent BMW fac parte din ultima generatie BMW iDrive. Bazat pe sistemul de operare BMW 8, acesta a fost proiectat pentru interactiunea intuitiva intre conducator si automobil folosind controlul tactil si limbajul natural. Noul sistem BMW iDrive permite personalizarea cu BMW ID si aplicatie My BMW, precum si utilizarea unui Personal eSIM in automobil. Integrarea smartphone-ului pentru Apple CarPlay® si Android Auto™ este disponibila si ea ca dotare standard pe noul BMW M2 si, de asemenea, exista un sistem de antena 5G pentru conectivitate optimizata.
    Conducatorul si pasagerul din fata sunt intampinati standard de scaunele sport cu design specific modelului cu suprafete Sensatec/Alcantara. Scaunele sport M cu tetiere integrate si suprafete perforate din piele Vernasca/Sensatec sunt disponibile optional. Scaunele-scoica M Carbon, care se regasesc pe lista de optiuni, folosesc plastic armat cu fibra de carbon (CFRP) in elementele structurale ale sezutului si ale spatarului - in plus, prezinta si decupaje in suporturile laterale si sub tetiere, reducand astfel masa automobilului cu aproximativ 10,8 kilograme.
    Climatizare automata pe trei zone, sistem de navigatie BMW Maps, buton Setup si M Drive Professional ca dotari standard
    Noua generatie BMW M2 vine cu un nivle crescut semnficiativ de echipament standard si cu o extindere suplimentara a pachetului de optiuni. Acestea includ climatizarea automata pe trei zone, BMW Live Cockpit Plus complet cu sistem de navigatie BMW Maps, iluminarea ambientala si sistemul de sonorizare Hi-Fi. Cand vine vorba de sistemele automate de condus si parcare, functiile de avertizare de coliziune frontala, afisare a limitei de viteza cu indicator de interzicere a depasirii, avertizare de parasire a benzii si controlul distantei de parcare sunt oferite standard. Driving Assistant, tempomatul activ cu functie Stop & Go si asistentul de parcare, inclusiv asistentul de marsarier, sunt doar cateva dintre optiunile disponibile.
    Butonul Setup de pe consola centrala ofera acces direct la optiunile de setari pentru motor, sasiu, directie, sistemul de franare si M Traction Control, precum si la Gear Shift Assistant daca este comandat. Doua configuratii generale ale automobilului pot fi stocate si apoi accesate folosind butoanele M de pe volan.
    Pe langa M Traction Control, echiparea standard M Drive Professional include si M Drift Analyzer si M Laptimer. In plus, butonul M Mode de pe consola centrala poate fi folosit pentru a regla atat nivelul activitatii sistemelor de asistare a condusului, cat si continutul afisat pe afisajul de informatii si pe Head-Up Display, cu optiuni de setari ROAD, SPORT si TRACK.
    De asemenea, pe lista de optiuni se afla si pachetul M Race Track, care cuprinde pachetul M Driver's, impreuna cu plafonul M Carbon, scaunele-scoica M Carbon, benzile decorative de interior cu finisaj din fibra de carbon si anvelopele de circuit.

    Vizualizari: 1006