rss

Noul BMW iX3

  1. 22/08/2021
    Vezi toate fotografiile (3)

    Ca parte a ofensivei de electrificare a companiei, BMW iX3 a primit o actualizare detaliata, care va accentua aura sportiva a modelului Sports Activity Vehicle (SAV) complet electric ce ofera 210kW/286 CP si 400 Nm. Ca urmare a acestor actualizari, noul BMW iX3 va veni echipat standard cu pachet M Sport specific modelului.
    Conexiunea conceptuala si tehnologica dintre iX3 si cei mai recent lansati ambasadori pentru mobilitate electrica premium - BMW iX si BMW i4 - este exprimata, de asemenea, in termeni de design prin stilul actualizat al partilor fata si spate. Si aceste modele pot fi comandate optional cu un pachet M Sport, in timp ce BMW i4 este disponibil si in forma BMW M. Noile echipamente optionale si completari ale specificatiilor standard subliniaza caracteristicile premium progresive ale interiorului noului BMW iX3.
    Un pionier al tehnologiei BMW eDrive de generatia a cincea
    BMW iX3 deschide drumul spre placerea de a conduce intr-o noua generatie de automobile electrice de la BMW i. A fost primul model care a dispus de tehnologia BMW eDrive de a cincea generatie, care acum se gaseste si la BMW iX si BMW i4. Sistemul de propulsie deosebit compact reuneste motorul electric, electronica de putere si transmisia impreuna intr-o singura carcasa si genereaza maximum 210 kW/286 CP. Puterea motorului este transferata la drum in modul traditional al marcii, prin rotile spate.
    Si bateria de inalta tensiune a BMW iX3 este produsul tehnologiei BMW eDrive de generatia a cincea. Capacitatea sa energetica bruta de 80 kWh si eficienta exceptionala a motorului electric permit o autonomie de pâna la 460 de kilometri, calculata in ciclul de testare WLTP. Sondajele efectuate in rândul clientilor si testele comparative efectuate de experti independenti au aratat in mod clar modul in care BMW iX3 utilizeaza capacitatea ridicata de stocare a energiei acumulatorului sau litiu-ion pentru a atinge o autonomie de operare exceptionala - in conditii de condus zilnic si reale, inclusiv temperaturi ambientale extrem de scazute si stil de pilotaj sportiv - atunci când este masurata in raport cu rivalii din segmentul sau. Tehnologia avansata de incarcare permite alimentarea cu pâna la 150 kW in masina la o statie de incarcare rapida DC. In acest fel, poate primi suficienta energie in 10 minute pentru a-si mari autonomia cu 100 de kilometri conform ciclului de testare WLTP. Acest lucru face ca BMW iX3 sa fie o alternativa convingatoare pentru utilizarea zilnica.
    Arhitectura flexibila a automobilului, productia va incepe in septembrie 2021
    Noul BMW iX3 este un Sports Activity Vehicle cu drepturi depline. Utilizarea sa zilnica fara restrictii si caracteristicile de condus sportiv si sigur sunt rezultatul unui design general remarcabil de bine creat. Impartaseste versatilitatea robusta a variantelor conventionale ale BMW X3, ofera niveluri generoase de spatiu pentru cinci pasageri, are un portbagaj a carui capacitate poate fi extinsa de la 510 litri la un maxim de 1.560 litri si aduce atractia condusului fara emisii locale catre segmentul premium al modelelor Sports Activity Vehicle de clasa medie, unul popular la nivel mondial. Arhitectura flexibila a automobilului in cazul BMW X3 face din acesta primul model al marcii oferit cu motoare pe benzina si diesel extrem de eficiente, un sistem de propulsie plug-in hybrid sau actionare complet electrica.
    Productia noului BMW iX3 va incepe in septembrie 2021, la fabrica Shenyang a joint-venture-ului BMW Brilliance Automotive din China. Modelul SAV complet electric va fi produs acolo atât pentru piata locala, cât si pentru export.
    Abordare completa a dezvoltarii durabile, impact pozitiv asupra mediului pe tot parcursul ciclului de viata al automobilului
    Actualizarea detaliata a noului BMW iX3 aduce energie proaspata pe arena mobilitatii electrice. Pe lânga faptul ca este lider cu tehnologia BMW eDrive de generatia a cincea, iX3 afiseaza si alte paralele cu BMW iX si BMW i4. Un element deosebit de important este abordarea completa a dezvoltarii durabile, care este adânc inradacinata in caracterul marcii BMW i. Obiectivele consacrate ca parte a acestei abordari acopera intregul ciclu de viata al automobilului - de la achizitionarea materiilor prime prin lantul de aprovizionare, la productie  si pâna la faza de utilizare a automobilelor marcii si reciclarea ulterioara, sporind dezvoltarea durabila sociala si de mediu.
    Un exemplu important in acest sens este legat de baterii. Cantitatea de cobalt ca materie prima utilizata in bateria de inalta tensiune a BMW iX3 a fost redusa cu aproximativ o treime in comparatie cu bateria de generatie anterioara de la BMW i3 model 2019. BMW Group a implementat propriul sau proces de achizitie pentru cobalt si litiu pe care le furnizeaza producatorilor de celule de baterii, o parte din acesta implicând monitorizarea conformitatii cu standardele de mediu si sociale. Atât pentru fabricarea celulelor de baterii, cât si pentru producerea automobilului in ansamblu este utilizata doar energie din surse regenerabile.
    Principiul de design specific BMW care sta la baza motorului electric elimina nevoia de metale din pamânturi rare. Utilizarea pe scara larga a materiilor prime secundare la fabricarea pieselor turnate din aluminiu si a materialelor termoplastice ajuta BMW Group sa isi atinga obiectivele in ceea ce priveste reducerea emisiilor de CO2 si promovarea economiei circulare.
    In faza de dezvoltare a BMW iX3 s-a stipulat ca modelul SAV complet electric trebuie sa demonstreze, pe parcursul intregului sau ciclu de viata, o amprenta de carbon semnificativ mai mica decât un automobil cu propulsor conventional comparabil. Datele inregistrate de evaluatorii independenti arata ca iX3 este mai eficient cu peste 30% in faza de utilizare daca este incarcat cu energie conform mediei europene (România este in acest moment plasata la nivelul acestei medii) si cu aproximativ 60% atunci când se foloseste exclusiv energie verde - comparativ cu BMW X3 xDrive 20d, cu motorizare diesel.
    Design exterior.
    Eficienta sportiva, stil BMW i.
    Cu proportiile sale puternice, liniile precise si suprafetele sculptate clar in noul limbaj de design al marcii BMW, noul BMW iX3 este, din orice unghi il privesti, un Sports Activity Vehicle modern - combina versatilitatea cu abilitatea sportiva specifica BMW si un caracter premium robust. Accentele de culoare in BMW i Blue, o grila BMW inchisa in mare parte si jante din aliaj usor cu aerodinamica optimizata subliniaza prezenta unui sistem de propulsie pur electric si a unui concept de automobil orientat pe dezvoltare durabila.
    Combinatia caracteristica de placere de a conduce sportiv si eficienta exceptionala este reflectata de designul exterior al noului BMW iX3. Actualizarile includ un design modificat pentru faruri, grila BMW, praguri laterale, spoilerul fata si difuzorul spate. In plus, un pachet M Sport specific modelului face parte acum din specificatia standard.
    Aparitii atractive, cu repere BMW iX si BMW i4
    Mai atragatoare acum din punct de vedere vizual (in special in partea superioara), grila BMW este mai mare decât inainte si are un contur dintr-o singura bucata. Acesta vine in crom cu efect perlat, cu accent albastru - in stilul familiar BMW i - de-a lungul marginilor interioare. Suprafetele interioare ale elementelor grilei au o structura tip mesh si dispun de o emblema BMW i.
    Noile contururi ale farurilor, care sunt mai subtiri cu aproximativ 10 milimetri decât anterior, contribuie la aspectul vizual atractiv al noului BMW iX3. Acest lucru confera partii frontale o asemanare distincta cu cea a BMW iX si BMW i4. Paralele dintre cele mai noi trei modele BMW i in ceea ce priveste conceptul si tehnologia sunt accentuate si mai clar in designul lor. Noul iX3 este echipat standard cu faruri LED adaptive cu functie matrix, ce includ distributia variabila a luminii, faruri adaptive si lumina de viraje, asistent de faza lunga BMW Selective Beam cu functie antiorbire si iluminare dinamica. Farurile LED adaptive cu BMW Laserlight pot fi comandate optional. La viteze peste 60 km/h, modulul Laserlight dinamic mareste raza de actiune a fazei lungi la un maxim de 650 de metri si urmeaza cursul drumului. Detaliile albastre din elementele luminoase in forma de L ale luminilor de zi identifica includerea tehnologiei extrem de sofisticate a farurilor.
    Acum, pachetul M Sport este dotare standard
    Pachetul M Sport, acum este disponibil standard, imbunatateste imaginea dinamica. Priza inferioara de aer, care vine cu un control activ in 10 trepte al clapetei de aer pentru a raci componentele sistemului de propulsie si frânele, a crescut ca dimensiune. Acum, Air Curtains, care sunt pozitionate la marginile exterioare ale partii frontale, au forma L si accente albastre.
    Air Breathers din aripile fata au, de asemenea, un design specific M. Suprafata proeminenta si optimizata aerodinamic marcheaza difuzorul spate al noului BMW iX3. Elementele exterioare ale difuzorului spate sunt in BMW i Blue. Contururile stopurilor LED integral sunt marcate si mai precis printr-un cadru negru. Designul nocturn atractiv este definit de grafica subtire a luminii si de conturul de cleste modelat tridimensional, cu semnalizatoarele orizontale integrate delicat.
    Jantele din aliaj usor optimizate aerodinamic maresc autonomia
    Jantele aerodinamice de 19 toli sunt echipare standard pentru noul BMW iX3. Datorita designului lor, automobilul beneficiaza de un coeficient de rezistenta scazut (Cd) de 0,29 - prin urmare, influenteaza pozitiv autonomia modelului SAV complet electric. Optional, pot fi comandate jante aerodinamice nou concepute, in format de 20 de toli, cu design specific M, in finisare Jet Black si cu incrustari de aluminiu.
    Interior si echipare.
    Placerea de a conduce si controlul/operarea imbunatatite suplimentar.
    Caracterul sportiv al BMW iX3 iese in evidenta mai bine decât inainte si in interior. Acum, scaunele sport sunt echipare standard, in timp ce un panou de control modern in consola centrala si comenzile restilizate in centrul tabloului de bord se adauga la ambianta progresiva, premium. BMW Live Cockpit Professional, disponibil standard, are un display central a carui diagonala a ecranului a fost marita la 12,3 toli (31,24 cm).
    Accentele albastre pe butonul Start/Stop, aflat acum in consola centrala, maneta selectorului de viteze si emblema BMW de pe volan fac trimitere la sistemul de propulsie electric ca piesa centrala a BMW iX3. Alte indicii specifice modelului includ inscriptionarea modelului de pe consola centrala, placile pragurilor usilor care poarta sigla BMW i, elementele din grupul de instrumente si ecranele de control care reflecta prezenta sistemului de propulsie electric, dar si iluminarea ambientala, disponibila standard.
    Pentru o placere de a conduce intensa, concentrata: scaune sport si noi comenzi
    Scaunele sport standard ofera suport lateral optim conducatorului si pasagerului din fata. Acestea sunt echipate cu noua tapiterie perforata Sensatec, in negru sau coniac. Alternativ, exista optiunea de tapiterie din piele Vernasca intr-o varianta de culoare Mokka, Oyster sau Negru cu cusaturi de contrast albastre. Pachetul M Sport include atât o tapiterie a plafonului de culoare antracit, cât si benzi decorative de interior in noul finisaj intunecat Aluminium Rhombicle. Exista, de asemenea, o gama de trei variante optionale de benzi decorative de interior.
    Grupul complet digital de ecrane din BMW iX3 este format acum dintr-un set de instrumente de 12,3 toli (31,24 cm) si un display central marit care se potriveste cu dimensiunile sale. Butonul Start/Stop pentru motor este pozitionat intr-un panou de control cu aspect nou din consola centrala, unde maneta selectorului specific modelului este alaturi de controlerul BMW iDrive,  butoanele pentru comutatorul Driving Experience Control si frâna de parcare electromecanica.
    Doua linii de echipare
    BMW iX3 este disponibil cu doua linii de echipare. Varianta de baza „Inspiring” ofera deja o serie de detalii sofisticate, precum vopsea metalizata, jante aerodinamice de 19 toli, suspensie adaptiva, actionare automata a hayonului, acoperis panoramic din sticla, scaune reglabile electric, volan sport imbracat in piele, pachet de depozitare si un sistem automat de climatizare cu control pe trei zone, cu functie de preincalzire si preconditionare. Live Cockpit Professional, de asemenea dotare standard, include Asistentul Personal Inteligent BMW, sistem de incarcare wireless pentru telefon, precum si Remote Software Update. Impreuna cu Connected Package Professional sunt incluse si sistemul de navigatie bazat pe cloud BMW Maps si integrarea smartphone-urilor pentru utilizarea Apple CarPlay si Android Auto.
    Pachetul de echipare optionala "Impressive" adauga jante aerodinamice de 20 de toli, sticla acustica pentru geamurile usilor fata, Comfort Access, finisaj cu piele Vernasca, control BMW prin gesturi, BMW Head-Up Display, sistemul de sonorizare Harman Kardon surround si multe altele. Modelele BMW iX3 cu echipare "Impressive" au inclusa si functia BMW IconicSounds Electric. Creat special pentru modelele BMW electrificate, pachetul de sunete de condus imbunatateste experienta de la volan prin introducerea unui nivel de interactiune. Coloana sonora produsa de automobil variaza ca ton pentru a reflecta modul de condus selectat si intensitatea turatiei motorului.
    Noul BMW iX3 vine echipat standard cu o secventa acustica Start/Stop dezvoltata ca parte a unei colaborari intre compozitorul si custodele Hans Zimmer si Renzo Vitale, director sound design la BMW Group. Când este apasat butonul Start/Stop, o compozitie scurta stabileste decorul pentru experienta de condus electric.
    Sistem de propulsie.
    Un pionier pentru tehnologia BMW eDrive de generatia a cincea.
    Modelul SAV complet electric este primul model care este echipat cu cea mai recenta tehnologie BMW eDrive de a cincea generatie. Acesta cuprinde un motor electric dezvoltat intern de BMW Group, electronica de putere, o tehnologie de incarcare extrem de avansata si o baterie de inalta tensiune specifica modelului, toate integrate compact.
    Prin urmare, BMW iX3 este un pionier pentru cea mai noua etapa de dezvoltare a sistemelor de propulsie electrice la BMW Group. A cincea generatie a tehnologiei BMW eDrive este extrem de scalabila, ceea ce inseamna ca poate fi utilizata intr-o varietate de concepte de automobil. Dupa ce a debutat la BMW iX si BMW i4, va fi extinsa in curând si la automobilele electrificate din alte serii de modele.
    Sistem de propulsie foarte integrat, motor electric sincron AC
    BMW iX3 este echipat cu o unitate de propulsie care, in premiera, reuneste motorul electric, electronica de putere si transmisia intr-o singura carcasa. Aceasta topologie a sistemului de propulsie electric extrem de compact, situata in subcadrul puntii spate specifice modelului, permite o reducere substantiala atât a spatiului de instalare necesar, cât si a masei componentelor in raport cu puterea pe care o produc. Acest lucru a adus o crestere a densitatii puterii de aproximativ 30% comparativ cu tehnologia BMW eDrive disponibila anterior pe modelele electrificate.
    Motorul electric al noului BMW iX3 functioneaza conform principiului unui motor sincron AC si, prin urmare, difera semnificativ de alte solutii de pe piata, asigurând un raspuns imbunatatit si un plus de eficienta. Actionarea rotorului nu este indusa de magnetii permanenti ficsi, asa cum intâlnim la alte motoare electrice sincron, ci de o bobina alimentata electric. Acesta solutie unica duce la eliminarea pamânturi rare. Cea mai recenta versiune a motorului electric prezinta si o eficienta exceptionala de pâna la 93%.
    Sistemul de propulsie poate rula la 17.000 rpm, generând de la inceput o putere maxima de 210 kW/286 CP, pe care o mentine pe un interval larg de turatii. Motorul produce un cuplu de vârf extraordinar de ridicat pentru o unitate de marimea sa, intregul total de 400 Nm putând fi folosit instantaneu, prin controlul rotorului, si este mentinut in limitele superioare ale gamei de turatii. Puterea motorului este transferata pe cea mai scurta cale posibila catre transmisia cu un singur raport, care este instalata in aceeasi carcasa, iar de acolo catre rotile spate. In acest proces, tehnologia avansata de control al stabilitatii (inclusiv controlul patinarii rotilor) ajuta la mentinerea continua a impulsului, chiar si in conditii de drum si vreme nefavorabile. Noul BMW iX3 accelereaza de la 0 la 100 km/h in 6,8 secunde. Viteza maxima este limitata electronic la 180 km/h.
    Baterie de inalta tensiune cu capacitate mare
    Bateria de inalta tensiune a noului BMW iX3 se bazeaza pe cea mai recenta tehnologie bogata in nichel, cunoscuta din alte aplicatii BMW. Bateria litiu-ion este alcatuita din 188 de celule prismatice, controlabile individual - fiecare cu propria carcasa din aluminiu -, care sunt grupate in 10 module. Bateria este pozitionata in podeaua automobilului ca o componenta integranta a caroseriei. Bateria de noua generatie are un continut energetic brut de 80 kWh, din care se utilizeaza 74 kWh.
    Densitatea energetica excelenta a bateriei de inalta tensiune, eficienta remarcabila a motorului electric, functia de recuperare adaptiva in miscare, designul cu minimizarea masei si reducerea rezistentei aerodinamice a caroseriei se adauga la conceptul vast de dezvoltare durabila si capacitatile impresionante in utilizare zilnica si in calatorii pe distante lungi (autonomia calculata in regim WLTP este de pâna la 460 de kilometri). Prin urmare, BMW iX3 difera semnificativ de alte automobile electrice din segmentul sau, a caror autonomie este sporita in principal de utilizarea bateriilor de inalta tensiune din ce in ce mai mari. Acestea au un impact negativ asupra masei automobilului si, prin extensie, asupra eficientei sale generale.
    BMW Charging.
    Solutii inovatoare pentru incarcarea acasa si in timpul calatoriei.
    FFC  (Flexible Fast Charger / FFC) permite alimentarea cu energie electrica cu pâna la 11 kW si poate fi conectat la o priza de uz casnic sau - folosind un adaptor (disponibil si el) - o priza industriala (16A sau 32A) de mare putere printr-un cablu de incarcare de sase metri. Un panou (wallbox) BMW este disponibil ca optiune pentru incarcarea la domiciliu pentru o putere maxima de incarcare de 11 kW.
    Combined Charging Unit pentru incarcare rapida de pâna la 150 kW
    Unitatea de incarcare combinata (Combined Charging Unit / CCU) a noului BMW iX3 permite un nivel extrem de ridicat de flexibilitate atunci când vine vorba de utilizarea statiilor de incarcare de diferite tipuri. Prin urmare, alimentarea cu energie electrica a masinii este un proces rapid si usor pe toate pietele auto internationale. Atunci când se utilizeaza terminale de curent alternativ (AC), CCU permite incarcarea monofazata cu pâna la 7,4 kW si incarcarea trifazata cu pâna la 11 kW. Conectarea automobilului la o statie de incarcare rapida cu curent continuu (DC) ii o putere de incarcare de maximum 150 kW.
    Pentru un automobil conectat la Wallbox, bateria de inalta tensiune a noului BMW iX3 poate fi incarcata de la 0 la 100% in 7,5 ore. In acelasi timp, o statie de incarcare rapida DC poate alimenta bateria de la 10 la 80% din capacitatea maxima in 32 de minute. O incarcare de 10 minute la una dintre aceste statii ofera suficienta putere pentru a adauga 100 de kilometri la autonomia in ciclul WLTP.

    Vizualizari: 637
    Citroën C4 Picasso

    Citroën C4 Picasso

    Pret: 6.050 EUR, An: 2012, Kilometri: 148.000 detalii »

    Toate anunturile »