rss

Noul BMW iX M60

  1. 16/01/2022
    Vezi toate fotografiile (3)

    Unda verde pentru primul automobil BMW M conceput de la inceput pentru mobilitate pur electrica. BMW Group prezinta cea de-a treia varianta de model - si mai puternica - a noului sau avanpost tehnologic: BMW iX M60. Cu o putere maxima de 455 kW/619 CP*, un cuplu maxim de 1.100 Nm* si o configuratie specifica M a suspensiei, adauga o un nivel de performanta remarcabil in universul mobilitatii fara emisii locale.
    BMW iX M60 combina un concept de automobil orientat consecvent catre dezvoltare durabila cu designul unui Sports Activity Vehicle modern si cu caracteristici de condus dinamic pline de emotie. In acest fel, intruchipeaza ce este mai bun din cele trei universuri ale modelelor BMW i, BMW X si BMW M GmbH. Cu punctele sale de atractie tehnologice, care includ si domeniile condusului autonom, operarii si conectivitatii, noul BMW iX M60 reprezinta o noua intelegere a luxului avansat, a performantelor inalte si a caracterului premium.
    Semnalul de pornire pentru mobilitatea electrica in stilul marcii BMW M
    BMW iX M60 accelereaza de la 0 la 100 km/h in doar 3,9 secunde*. Livrarea spontana  a puterii sistemului de propulsie electric specific M continua in mod constant pana la limitele superioare de sarcina, astfel incat cresterea turatiei ramane aproape constanta pana la viteza maxima limitata electronic la 250 km/h. Autonomia BMW iX M60, determinata in ciclul de testare WLTP, este de pana la 575 de kilometri*.
    Debutul lui BMW iX M60 marcheaza un reper in istoria BMW M GmbH, care a inceput acum 50 de ani. Impreuna cu BMW i4 M50, acesta intruchipeaza intrarea marcii BMW M in segmentul automobilelor de performanta electrice. Puterea extrema si controlul precis al tractiunii integrale electrice, impreuna cu sistemul de control al patinarii rotilor - unul cu o capacitate de reactie ridicata - si tehnologia de suspensie care include, printre altele, o suspensie pneumatica pe ambele punti, reglata special M, cu control automat al garzii la sol. Toate acestea asigura o experienta de condus, agilitate si precizie caracteristice BMW M.
    BMW iX M60 este produs impreuna cu celelalte variante de model Sports Activity Vehicle (SAV) electric la uzina BMW Group din Dingolfing. Locul premierei sale mondiale va fi Consumer Electronics Show (CES) din Las Vegas (SUA) in ianuarie 2022. Lansarea pe piata mondiala va fi in vara anului 2022.
    Concept auto echilibrat, orientare extrem de sportiva
    Conceptul de automobil al BMW iX ofera o baza ideala pentru un SAV electric cu caracteristici de inalta performanta. Atat structura caroseriei, cat si principiul de design, precum si configuratia suspensiei sunt dezvoltate pentru a combina confortul superior la rulare cu caracteristicile de comportament sportiv. Conceptul de spaceframe din aluminiu si structura de carbon, cu plastic armat cu fibra de carbon (CFRP) in acoperis, sectiunile laterale si din spate, sunt un amestec inteligent de materiale care combina rigiditatea crescuta cu masa optimizata. Utilizarea CFRP pentru reducerea masei are o traditie indelungata la BMW M GmbH. Materialul high-tech deosebit de usor a obtinut deja rezultate excelente in combinarea performantei motorului si a masei la BMW M3 CSL, care a fost introdus in 2003. Astfel, BMW M GmbH a fost pionier in utilizarea CFRP in productia de automobile la scara larga. La numeroase masini sport de inalta performanta ale BMW M GmbH, un acoperis standard din fibra de carbon si alte componente din CFRP fac parte din principiul constructiei usoare inteligente.
    Performanta, eficienta si autonomia BMW iX M60 beneficiaza si de proprietatile sale aerodinamice optimizate, care ii confera un coeficient de rezistenta (valoare Cd) de 0,27. Bateria de inalta tensiune este amplasata jos in partea inferioara a caroseriei, coborand centrul de greutate al automobilului, ceea ce asigura un comportament agil, precum si o distributie echilibrata a sarcinii pe punti. De aceea, caracteristicile de performanta ale BMW iX M60 nu sunt definite doar de o acceleratie spontana remarcabila, ci si de o dinamica excelenta in viraje si de manevrabilitate care poate fi controlata cu precizie in orice moment, chiar si intr-un regim sportiv de functionare. BMW iX M60 poate fi condus la limitele fizice, oferind conducatorului feedback clar in stilul tipic BMW M.
    Primul automobil BMW M bazat pe noul sistem modular de viitor
    BMW iX M60 combina caracteristicile sale de performanta tipice M cu tehnologia foarte avansata a noului sistem modular viitor al BMW Group in domeniile condusului autonom, operarii, conectivitatii si serviciilor digitale. Acest lucru creeaza o experienta de mobilitate premium care este unica in mediul competitional. La aceasta contribuie si arhitectura interioara complet revizuita, creand un sentiment de spatiu extrem de generos.
    La fel ca si celelalte variante de model, BMW iX M60 prezinta cea mai extinsa gama de echipamente standard oferita vreodata de BMW in domeniul sistemelor de asistare a condusului, precum si numeroase inovatii. O noua generatie de senzori, un nou set de software si o platforma de calcul puternica ofera, de asemenea, un potential considerabil pentru evolutia constanta a functiilor de condus autonom si parcare - cu functionalitate de nivel 3 pe termen mediu.
    Sistemul de afisare si control iDrive de ultima generatie extinde interactiunea dintre conducator si automobil, permitand un dialog natural. Se bazeaza pe noul sistem de operare BMW 8 si a fost proiectat cu un accent clar pe functia tactila a noului ecran central curbat BMW si pe comunicarea vocala cu Asistentul Personal Inteligent BMW complet imbunatatit. Actualizarile software de la distanta ofera posibilitatea de a instala over-the-air functii noi si imbunatatite ale automobilului. Navigatia cu sistemul BMW Maps bazat pe cloud si video Augmented Reality pe displayul central asigura planificarea rapida si precisa a traseului, precum si o orientare perfecta in trafic. De asemenea, BMW iX este un pionier in transmisia de date folosind standardul de telefonie mobila 5G si in integrarea contului personal de telefon mobil in automobil cu ajutorul Personal eSIM.
    Limbaj de design clar, sentiment inovator de spatiu, echipament standard extrem de vast
    Proportiile puternice ale unui SAV modern, designul simplificat al suprafetelor si detaliile precise caracterizeaza aspectul exterior clar si confera BMW iX M60 prezenta sa distinctiva. Etrierele sistemului de franare sport, vopsite in albastru si cu sigla M, linia de exterior BMW Individual Titanium Bronze si siglele M in noul finisaj High Gloss Black/Titanium Bronze pe aripile fata si spate ale automobilului ofera indicii clare ale caracterului de inalta performanta al BMW iX M60. Rotile aerodinamice de 22 de toli, cu design exclusiv Titanium Bronze, sunt disponibile optional.
    Interiorul spatios, de inalta calitate si cu design inovator, ajuta conducatorul sa se concentreze asupra condusului activ, oferind totodata confort de calatorie si placerea luxului progresiv. Scaunele multifunctionale cu tetiere integrate, ecranul central curbat BMW, volanul hexagonal si tapiteria de culoare antracit a plafonului sporesc placerea de a conduce. Eliminarea tunelului central creeaza spatiu suplimentar pentru picioare, precum si spatiu pentru depozitare si o consola centrala conceputa in stilul unei piese de mobilier de inalta calitate. Interiorul Suite optional include suprafete tapitate cu piele naturala ale scaunelor, panoului de instrumente, consolei centrale si ornamentelor usilor, precum si suprafetele si comenzi in Gold Bronze. Indiferent de aspectul selectat al afisajului si de My Mode activat, o sigla M este afisata in zona din stanga a afisajului de informatii.
    Caracterul exclusivist al BMW iX M60 este subliniat si mai mult gama larga de echipamente standard. Printre altele, include BMW Live Cockpit Professional si BMW Natural Interaction, un sistem revolutionar care permite operarea functiilor folosind combinatia de voce si gesturi, sistemul de sonorizare Bowers & Wilkins Diamond Surround, BMW Laser Light, Comfort Access, ventilatie activa a scaunului pentru conducator si pasagerul din fata si pachetul Heat Comfort.
    Concept vast de dezvoltare durabila: extractie controlata a materiilor prime, productie folosind 100% energie verde, proportie mare de materiale naturale si reciclate
    Utilizarea responsabila a resurselor de-a lungul intregului lant de valori si reducerea la maximum a amprentei de CO2 pe tot parcursul ciclului de viata al produsului exprima modul in care BMW i intelege si defineste mobilitatea premium de avangarda. Aceasta abordare completa este implementata in mod constant in dezvoltarea automobilelor, de-a lungul lantului de aprovizionare si in productia BMW iX M60. Marca BMW i reprezinta dezvoltarea durabila atat din perspectiva ecologica, cat si sociala.
    Aprovizionarea cu cobalt si litiu necesare bateriilor de inalta tensiune este facuta de BMW Group din surse controlate din Australia si Maroc, dupa care materiile sunt livrate producatorilor de celule de baterii. Principiul de proiectare a motoarelor electrice face posibila renuntarea la utilizarea metalelor cu pamanturi rare in rotoarele propulsoarelor. In plus, compania achizitioneaza aluminiu care este produs folosind energie electrica din centralele de energie solara. Acestea sunt doar cateva exemple dintr-un pachet tot mai mare de masuri de dezvoltare durabila reala.
    Pentru fabricarea automobilelor, precum si pentru fabricarea celulelor de baterii se foloseste 100% energie electrica verde. O proportie mare de aluminiu secundar si plastic reciclat contribuie, de asemenea, la productia eficienta din punct de vedere al resurselor a BMW iX M60. Interiorul are lemn certificat FSC, piele tratata exclusiv cu extract de frunze de maslin si alte materiale naturale. Printre altele, plasele de pescuit reciclate servesc drept materie prima pentru tapiteria podelei si covorase.
    Sistemul de propulsie si experienta de condus.
    Performanta durabila la cel mai inalt nivel.
    Propulsia fara emisii locale, distributia puterii intre rotile fata si spate, care este constant adaptata la situatia de condus, si proprietatile dinamice ale unui automobil sport de inalta performanta sunt ceea ce caracterizeaza noul BMW iX M60. Aceasta inseamna ca caracteristicile distinctive ale unui automobil BMW M in ceea ce priveste dinamica, agilitatea si precizia pot fi experimentate acum impreuna cu o propulsie electrica. Datorita puterii deosebit de ridicate a sistemului, de pana la 455 kW/619 CP*, si configuratiei specifice M a suspensiilor, BMW iX M60 ofera livrare a puterii, acceleratie longitudinala si laterala, tractiune si manevrabilitate demne de BMW M. Comportamentul bine echilibrat, care asigura o combinatie emblematica de agilitate spontana si confort superior la toate variantele de model BMW iX, este sporit de o experienta plina de emotie atunci cand sunt atinse limitele fizice. Sistemul de propulsie al BMW iX M60 are intotdeauna rezerve de putere, chiar si in intervalele de sarcina mari.
    De asemenea, tehnologia BMW eDrive de generatia a cincea contribuie ca BMW iX M60 sa livreze un raport foarte bun intre dinamica, eficienta si autonomie.. Tractiunea integrala electrica a BMW iX M60 este generata tot cu ajutorul motoarelor electrice. Fiecare este conectat cu electronica de putere si cu o transmisie cu un singur raport, intr-o caseta comuna, si antreneaza rotile fata, respectiv spate. Aceasta topologie de propulsie extrem de integrata permite un design foarte compact si optimizeaza livrarea spontana a puterii, precum si consumul de energie.
    Principiul de design contribuie la realizarea unor caracteristici de condus palpitante si sportive in maniera BMW M emblematica, unica in mediul competitional. Eficienta foarte ridicata a sistemului de propulsie, in special in raport cu puterea maxima, face posibila atingerea unei autonomii potrivite pentru distante lungi, chiar si fara utilizarea unor baterii semnificativ de mari, care afecteaza negativ masa automobilului, dinamica si consumul de energie. Impreuna cu constructia usoara inteligenta si proprietatile aerodinamice optimizate, acest lucru permite o autonomie de pana la 575 de kilometri*, asa cum este determinat in ciclul de testare WLTP.
    Motoare foarte puternice dezvoltate independent
    Cele doua motoare ale BMW iX M60 functioneaza pe principiul unui motor sincron AC. In loc de magneti permanenti, functionarea rotorului este realizata printr-un rotor excitat electric cu precizie. Aceasta metoda de proiectare face posibila eliminarea completa a materiilor prime critice din sectorul metalelor cu pamanturi rare, necesare pentru componentele magnetice la fabricarea rotorului.
    Designul specific M al principiului motorului sincron AC permite motorului electric al BMW iX M60 - in special in cazul motorului din spate - sa atinga o densitate de putere extrem de mare. Unitatea propulsoare este actionata in sase etape si are un invertor dublu. Acest lucru face posibila obtinerea unei cresteri semnificative a puterii de varf, care este disponibila pana la viteze mari si permite livrarea de putere tipica M.
    In plus, livrarea puterii, zgomotul si vibratiile, precum si eficienta beneficiaza de pe urma acestui design specific al motorului. Motoarele ofera cuplul maxim disponibil imediat de la demaraj si il mentin pe un interval de turatii foarte larg. Generand un cuplu maxim al sistemului de 1100 Nm* disponibil in My Mode SPORT si cand functia Launch Control este activata, sistemul de propulsie al BMW iX M60 ofera o putere de tractiune remarcabila. Realizeaza sprintul de la 0 la 100 km/h in 3,9 secunde*. Caracteristicile de putere ale sistemului de propulsie asigura o livrare continua a puterii, ceea ce asigura o crestere rapida a vitezei chiar si in intervalele de viteza mai mari. Viteza maxima a BMW iX M60 este limitata electronic la 250 km/h. Acest lucru il face cel mai rapid model electric din portofoliul BMW Group.
    Densitate de putere remarcabila, recuperare adaptiva
    Datorita alimentarii controlabile cu precizie a rotorului prin fluxul de curent, unitatile propulsoare ale BMW iX M60 dezvolta si o densitate de putere foarte mare. Motorul pozitionat pe puntea spate genereaza o putere maxima de 360 kW/489 CP si atinge o valoare de 2,59 kW/kg. Densitatea de putere a celui de-al doilea motor, care actioneaza asupra rotilor fata cu pana la 190 kW/258 CP, este de 1,96 kW/kg. In mod similar, cea mai recenta versiune a motoarelor electrice dezvoltate intern de BMW Group atinge o eficienta de pana la 93%. Acest lucru contribuie semnificativ la consumul redus de energie al BMW iX M60, de 21,6 kWh/100 km* conform WLTP.
    Recuperarea adaptiva contribuie, de asemenea, la cresterea eficientei si a autonomiei BMW iX M60. Datorita conectarii inteligente, sistemul de control al propulsiei poate utiliza datele de navigatie si senzorii sistemelor de asistare a condusului pentru a ajusta intensitatea recuperarii energiei in fazele de decelerare si de franare la situatia de trafic respectiva.
    Cea mai recenta tehnologie pentru celule de baterie, sistem inovator de incarcare
    BMW iX M60 are o baterie de inalta tensiune al carei capacitate neta de energie este de 105,2 kWh (capacitate bruta: 111,5 kWh). Cea mai recenta tehnologie a celulelor de baterie se caracterizeaza printr-o densitate energetica ridicata, precum si prin calitati remarcabile in ceea ce priveste performanta, comportamentul de incarcare si descarcare, durabilitatea si siguranta.
    Unitatea de incarcare combinata (Combined Charging Unit/CCU) a BMW iX M60 a fost proiectata pentru o incarcare deosebit de flexibila. Bateria de inalta tensiune se poate incarca cu curent alternativ la o putere de pana la 11 kW in. Alimentarea se poate face cu curent continuu la o putere de pana la 200 kW. De exemplu, nivelul de incarcare a bateriei de la BMW iX M60 poate fi crescut de la 10 la 80% in aproximativ 35 de minute. In plus, autonomia poate fi marita cu pana la 150 de kilometri in doar 10 minute la o statie de incarcare rapida DC, incepand cu un nivel de incarcare a bateriei de 10%.
    Transmisie si suspensie perfect armonizate
    Tehnologia de suspensie a BMW iX M60 include o punte fata cu brat transversal dublu, o punte spate cu cinci brate si directie electrica cu functie Servotronic si raport variabil. In plus, automobilul BMW M dispune standard de suspensie pneumatica adaptiva pe ambele punti, cu setare specifica M, cu amortizoare controlate electronic. Acest lucru asigura un comportament deosebit de confortabil, combinat cu agilitate sporita si performante dinamice. Suspensia pneumatica pe ambele punti asigura garda la sol optima la orice viteza, indiferent de sarcina. Alimentarea cu aer a suspensiei este reglata individual pentru fiecare roata si astfel poate compensa si incarcarea neuniforma. In plus, garda la sol a caroseriei poate fi reglata manual cu ajutorul unui buton de pe consola centrala. Fortele de amortizare sunt controlate adaptiv cu o caracteristica specifica M prin supape reglabile continuu, care iau in considerare acceleratia longitudinala si laterala, viteza de deplasare si unghiul directiei, precum si acceleratia caroseriei si a rotilor de pe puntea fata, pentru ca in cateva milisecunde sa activeze forta de amortizare necesara. Maparea amortizorului respectiv face parte din setarea generala a automobilului, care poate fi activata de catre conducator folosind butonul My Modes de pe consola centrala.
    BMW iX M60 este echipat standard cu Directie Activa Integral (cu punte spate care poate braca rotile, controlata electronic si raport variabil al directiei pentru puntea fata), care asigura stabilitate ridicata in linie dreapta si schimbari confortabile de banda si, de asemenea, optimizeaza atat agilitatea, cat si comportamentul la parcare si manevrare. In plus, echiparea standard include un sistem de franare sport si jante aerodinamice de 21 de toli, care pot fi echipate cu anvelope optionale de inalta performanta, disponibile exclusiv pentru BMW iX M60. Pe puntea spate sunt utilizate bare antiruliu puternic dimensionate. Modul in care sunt integrate toate caracteristicile de propulsie si suspensie contribuie in mod semnificativ la transformarea condusului BMW iX M60 intr-o experienta puternic emotionala pe care conducatorul o poate controla pana la limitele fizice.
    Functie Launch Control, tractiune integrala electrica si sistem de control al patinarii rotilor pentru o dinamica maxima
    Sistemul de propulsie al BMW iX M60 isi genereaza puterea maxima in My Mode SPORT. O functie Launch Control este disponibila in aceasta setare pentru a obtine forta maxima atunci cand se accelereaza la demaraj. Odata activata, conducatorul poate accelera cu cantitatea optima de tractiune cu acceleratie apasata complet. Puterea maxima a sistemului si cuplul maxim disponibil de 1100 Nm* sunt apelate instantaneu, in timp ce suspensia este controlata cu precizie in conformitate cu generarea extrema de putere. In interiorul BMW iX M60, pregatirea pentru condus este deja pusa in scena atunci cand automobilul stationeaza printr-o miscare pulsatorie pe suprafata scaunului si o afisare corespunzatoare pe ecranul central curbat BMW. Accelerarea de la 0 la 100 km/h in 3,9 secunde* cu ajutorul functiei Lauch Control este o experienta deosebit de interesanta si emotionanta.
    Functia Launch Control este un exemplu excelent al modului in care sistemele de control al propulsiei si suspensiei de la BMW iX M60 interactioneaza cu cea mai inalta precizie. In acest fel, tractiunea optima si stabilitatea perfecta in linie dreapta sunt asigurate in orice moment, chiar si pe suprafete de drum alunecoase. BMW iX M60 ofera acest demaraj, asemanator unei catapulte, cu un aplomb ferm si accelereaza ca pe sine, fara derapaj, pana la cele mai mari viteze.
    Combinatia dintre tractiunea integrala electrica si sistemul de control al patinarii rotilor joaca un rol decisiv aici. In situatii normale de condus, BMW iX M60 este propulsat exclusiv de rotile spate pentru a creste eficienta si autonomia. In cazul unei acceleratii laterale mai mari sau al patinarii rotilor, motorul care actioneaza asupra rotilor fata preia o pondere optima a propulsiei in ceea ce priveste dinamica si stabilitatea la condus. Controlul cuplului celor doua motoare reactioneaza considerabil mai rapid si cu o calitate de control semnificativ mai mare decat ar fi posibil cu o caseta de transfer montata intre punti.
    Prin urmare, sistemele de control al suspensiei sunt nevoite rareori sa intervina pentru a stabiliza masina. In cazul in care este necesara o interventie, sistemul de control al patinarii rotilor asigura o tractiune optima cu timpi de reactie deosebit de rapida si precisa. Sistemul, care este conceput special pentru generarea spontana de energie a motorului electric, este integrat in unitatea de control al motorului. Acest lucru elimina caile lungi ale semnalului catre unitatea de control a DSC (controlul dinamic al stabilitatii), astfel incat interventiile de control au loc cu o viteza de pana la 10 ori mai mare decat sistemele conventionale si intr-un mod deosebit de precis.
    BMW IconicSounds Electric cu caracteristicile M distinctive
    Experienta fascinanta de condus al BMW iX M60 este insotita de acustica la fel de emotionanta. A fost creat intr-o colaborare intre Hans Zimmer, compozitor de muzica de film si castigator al premiului Oscar, si Renzo Vitale, directorul sound design al BMW Group. Chiar si apasarea butonului de pornire/oprire este confirmata cu un semnal acustic inspirational, care trezeste anticiparea experientei de condus electric care urmeaza. In timpul condusului, BMW IconicSounds Electric, standard la BMW iX M60, ofera feedback autentic la fiecare miscare a pedalei de acceleratie. Sunetul de condus se caracterizeaza printr-o dezvoltare extrem de energica a acusticii.
    Caracteristicile sunetului se bazeaza pe setarea selectata cu comutatorul Driving Experience Control. Diferenta acustica dintre My Modes PERSONAL si SPORT este intens perceptibila. In My Mode SPORT, spectrul sonor este deosebit de dominant si puternic. De exemplu, sunetul de condus dezvoltat special pentru automobilele BMW M electrice transforma performanta dinamica a BMW iX M60 intr-o experienta si mai intensa.
    *Valoare estimata pe baza starii de dezvoltare a automobilului pana in prezent, valabile la publicarea acestui comunicat de presa.

    Vizualizari: 394
    Citroën C3 PICASSO

    Citroën C3 PICASSO

    Pret: 5.500 EUR, An: 2012, Kilometri: 179.500 detalii »

    Citroën C4 Picasso

    Citroën C4 Picasso

    Pret: 5.650 EUR, An: 2011, Kilometri: 210.000 detalii »

    Toate anunturile »