rss

Noua Skoda Fabia: Mai mare, mai sigura si mai eficienta

  1. 13/05/2021
    Vezi toate fotografiile (4)

    La 22 de ani de la lansarea in premiera a modelului SKODA FABIA, producatorul ceh de automobile prezinta cea de-a patra generatie a acestei compacte atat de populare. Noua editie are la baza platforma modulara MQB-A0 a Grupului Volkswagen si este cel mai spatios autoturism din segmentul sau, oferind totodata dotari pentru confort optimizate si numeroase sisteme de siguranta si asistenta avansate. Calitatile clasice foarte atractive specifice marcii, precum raportul excelent pret/valoare, functionalitatea avansata si gama larga de solutii Simply Clever se asigura ca FABIA este o adevarata SKODA.
    Thomas Schafer, CEO SKODA AUTO, a declarat in acest context: "FABIA este o componenta integranta a portofoliului nostru de peste 20 de ani si intruchipeaza fara rezerve valorile esentiale ale marcii noastre. Iar noua generatie aduce acum tot ceea ce este necesar pentru a continua fara ezitare succesul modelelor predecesoare. Noua FABIA ofera mai mult spatiu decat concurentii, conectivitate impecabila, sisteme de asistenta avansate si un design foarte emotional. Pe scurt: ofera tot ceea ce va este necesar, plus ceva mai mult!"
    Pentru prima data, SKODA FABIA este construita pe baza platformei modulare MQB-A0 a Grupului Volkswagen, ceea ce a permis un interior chiar si mai mare. Cu lungimea ce depaseste acum stacheta celor 4 metri, fiind de 4.108 mm, noua FABIA este mult mai lunga decat modelul anterior. Portbagajul avea pana acum o capacitate de 330 l, ceea ce insemna deja cel mai mare portbagaj din segment, a devenit acum si mai mare, si anume de 380 l. Fiind bazata pe platforma MQB-A0, noua FABIA ofera acum, de asemenea, numeroase sisteme de asistenta ce erau pana in prezent rezervate exclusiv modelelor din clasele superioare. In combinatie cu caroseria ce a devenit chiar si mai rezistenta, compacta ofera, de asemenea, un nivel excelent de siguranta activa si pasiva.
    Design emotional, cele mai bune caracteristici aerodinamice din clasa si autonomie de peste 900 km
    Noua FABIA a devenit si mai atractiva, gratie designului sau emotional si a proportiilor ce ii confera o personalitate de netrecut cu vederea. Farurile cu design taios si blocurile optice spate cu tehnologie LED moderna si cu structuri cristaline ii accentueaza alura dinamica. Interiorul cu design nou prezinta un bord simetric, cu display-ul central liber pozitionat, un panou digital de instrumente optional si bandouri decorative orizontale. La lansarea pe piata vor fi oferite liniile de echipare Active, Ambition si Style, iar mai tarziu va fi introdusa si versiunea sportiva MONTE CARLO. Cele cinci motoare pe benzina din generatia EVO actuala a Grupului Volkswagen ofera puteri intre 48 kW (65 CP) si 110 kW (150 CP), iar cu coeficientul sau aerodinamic (cd) de doar 0,28, FABIA este cel mai aerodinamic model din segmentul sau, ceea ce, impreuna cu rezervorul de combustibil de 50 de litri inseamna o autonomie de peste 900 km conform ciclului WLTP. Mai mult, odata cu noua FABIA, cinci noi dotari si functii Simply Clever isi sarbatoresc acum premiera.
    Exteriorul: design emotional si proportii noi
    Mai mare, mai avansata si mai emotionala: a patra‑ generatie SKODA FABIA a crescut si duce mai departe limbajul de design curent al marcii SKODA. Cu proportiile sale atletice, liniile sculpturale si farurile cu designul deosebit de taios, completate cu blocurile optice spate cu LED, cea mai noua FABIA arata deosebit de dinamic si emotional. Fiind bazat pe platforma modulara MQB-A0 a Grupului Volkswagen, automobilul a devenit mai mare la exterior si la interior. Datorita detaliilor sofisticate, precum jantele optimizate aerodinamic si diafragmele ajustabile activ ale prizelor de aer de la bara de protectie din fata, FABIA reuseste un coeficient aerodinamic cd de doar 0,28.
    Oliver Stefani, Directorul departamentului de Design al marcii SKODA, a explicat: "Cu a patra generatie FABIA am facut inca un pas mai departe in evolutia limbajului de design al marcii noastre. Datorita noilor sale proportii, modelul nostru de intrare in gama arata acum mai dinamic si mai maturizat. Totodata, noua FABIA intruchipeaza stilul de viata modern, ceea ce este vizibil inca de la prima privire. In mod intentionat nu am modificat esenta modelului FABIA, astfel ca, in stilul specific modelelor SKODA, este in continuare un insotitor functional si practic in viata de zi cu zi."
    Liniile sculpturale, de exemplu de pe capota motorului, proportiile dinamice si luminile moderne cu tehnologie LED si structurile cristaline specifice designului SKODA creeaza un look deosebit de emotional. Chiar si pe usile frontale gasim un mic detaliu de design impresionant: aici liniile caroseriei stilizeaza triunghiul specific steagului cehesc. Farurile cu LED din dotarea standard au liniile clar taiate si se extind pana la grila radiatorului. Variantele full-LED genereaza o lumina mai intensa pentru faza scurta si faza lunga si ofera, de asemenea, lumini pentru viraje si functie adaptiva. Blocuri optice spate full-LED sunt o dotare optionala.
    Mai mare din toate punctele de vedere
    In comparatie cu primele trei generatii, noua SKODA FABIA este mai mare atat la exterior, cat si la interior, desi greutatea ii ramane practic nemodificata. La o lungime de 4.108 mm, este pentru prima data cand FABIA depaseste 4 metri. In comparatie cu predecesorul, noua FABIA este cu 111 mm mai lunga, are ampatamentul de 2.564 mm, adica mai lung cu 94 mm, iar latimea sa a crescut cu 48 mm, la 1.780 mm. Cresterile acestea au permis totodata un interior mai spatios. SKODA a marit inclusiv portbagajul, desi si cel de la modelul precedent era deja cel mai mare din segment. Astfel, noua FABIA ofera acum un portbagaj de 380 l, ceea ce insemna cu 50 l mai mult decat inainte.  Iar pliind scaunele din spate, capacitatea portbagajului poate fi crescuta chiar la 1.190 l.
    Caracteristicile aerodinamice: coeficientul cd de 0,28 redefineste standardele segmentului automobilelor compacte
    SKODA a redus coeficientul aerodinamic al noii FABIA la 0,28 (generatia anterioara: 0,32), stabilind astfel un nou record in clasa automobilelor de talie mica. La dezvoltarea aspectelor aerodinamice, SKODA a folosit cu precadere simulari CFD (Computational Fluid Dynamics). Astfel, in aproximativ 3 ani si jumatate, inginerii SKODA au procesat peste 3.000 de astfel de simulatii.
    Diafragmele ingenioase de la prizele de aer economisesc pana la 0,2 l de combustibil la 100 km, la o viteza de 120 km/h
    O dotare importanta pentru optimizarea caracteristicilor aerodinamice sunt noile diafragme din prizele de aer din partea inferioara a barei de protectie fata. Acestea sunt folosite de SKODA in premiera in segmentul automobilelor de talie mica. Astfel, lamelele ajustabile activ se inchid cand necesarul de racire este redus, ceea ce optimizeaza caracteristicile aerodinamice ale autoturismului. Economiile se ridica drept urmare la pana la 0,2 l de combustibil la 100 km, la o viteza de deplasare de 120 km/h. Astfel, la fiecare kilometru parcurs cu diafragmele inchise, FABIA genereaza si mai putine emisii de CO₂. Pentru racirea intensa sau pentru opririle scurte, sistemul deschide din nou diafragmele, astfel incat sa poata patrunde cantitatea maxima de aer.
    Rezistenta la inaintare optimizata si premiera jantelor optimizate aerodinamic in gama FABIA
    Aproximativ o treime din rezistenta totala la inaintare a unui automobil este cauzata de turbulentele din partea posterioara a automobilului. Astfel, SKODA FABIA are un eleron mai mare, cu aripioare laterale ce optimizeaza fluxul de aer in partea din spate. Rezistenta la inaintare este redusa si de designul special al carcaselor oglinzilor exterioare, ce directioneaza tintit fluxul de aer. In partea din fata, aerul este directionat prin gurile speciale din bara frontala de protectie. Acestea se numesc air-curtains si indruma aerul in maniera deosebit de aerodinamica, si anume aproape de partea laterala a automobilului si de roti. Deoarece rezistenta la inaintare este generata in procent de aproximativ 25% de roti, SKODA ofera si masti speciale din plastic aplicate pe jante, ce optimizeaza caracteristicile aerodinamice ale rotilor. Este o premiera pentru FABIA. Aceste masti sunt oferite pentru modelele de jante Proxima si Procyon. De asemenea, partea inferioara a automobilului este acoperita in mai mare masura de in total 12 panouri in loc de 3, ca pana acum. Sunt acoperite in special zonele esentiale pentru aerodinamica, precum zona motorului si puntile.
    Zgomot redus, datorita simularilor aero-acustice
    La dezvoltarea noii FABIA, SKODA a folosit pentru prima data metode noi de simulare aero-acustica pentru a reduce zgomotul curentilor de aer. Folosind calculatiile computerizate bazate pe simularile CFD, pot fi detectate turbulentele aerului si fluxul de aer pe caroserie, precum si vibratiile la geamurile laterale. Acestea pot cauza zgomote ce se aud si la interior. Noua metoda permite localizarea zgomotului si eliminarea sa, de exemplu ajustand pozitionarea oglinzilor exterioare.
    Culori noi si jante noi, cu diametrul de pana la 18 inchi
    Pentru noua SKODA FABIA este oferita o gama de 9 culori diferite pentru exterior. Noi pentru marca si model sunt culorile metalizate Portocaliu Phoenix si Gri Graphite. Pentru plafon, oglinzile exterioare si pentru rama grilei SKODA a radiatorului clientii pot alege nuantele contrastante Gri Graphite metalizat si Negru Magic pearleffect Printre optiunile pentru jante se numara jantele din otel de 14 si 15 inchi, precum si noua modele diferite de jante din aliaj, cu dimensiuni intre 15 si 18 inchi. Optiunea din varful gamei sunt jantele negre Libra de 18 inchi din aliaj usor.
    Interiorul: mai mult spatiu, mai multe dotari pentru confort si display-uri mai mari
    Interiorul noii FABIA impresioneaza cu echilibrul perfect intre caracterul sau emotional deosebit de atractiv si ergonomie. In designul de ansamblu se face remarcat imediat display-ul de infotainment cu diagonala de pana la 9,2 inchi. Alaturi de sistemele de infotainment de ultima ora, FABIA poate fi echipata in premiera, de asemenea, cu panoul de instrumente digital de 10,25 inchi. Printre alte optiuni disponibile pentru prima data in gama FABIA se numara si functii de confort cunoscute de la modele de automobile din clasele superioare, precum parbrizul incalzit si volanul incalzit. SKODA FABIA va fi lansata pentru inceput in trei variante de echipare.
    Datorita ampatamentului mai mare cu 94 mm fata de predecesor, noua SKODA FABIA ofera si mai mult spatiu interior, in special in partea din spate. La 2.564 mm, ampatamentul acestui automobil compact a devenit acum mai mare chiar decat la prima generatie SKODA OCTAVIA (lansata in 1996), ce era de doar 2.512 mm. Noul design interior amplifica si mai mult senzatia de spatiu generos ce defineste FABIA. La lansarea pe piata vor fi disponibile trei linii de echipare: Active, Ambition si Style. Bordul simetric cu display-ul central liber pozitionat si bandourile decorative orizontale disponibile in 6 variante diferite (in functie de linia de echipare) accentueaza si mai profund latimea interiorului. Incepand cu linia de echipare Ambition, sectiunea frontala a bordului este acoperita cu material textil cu cusaturi contrastante. Gurile de ventilatie rotunde din stanga si din dreapta ce au decor cromat incepand cu linia de echipare Ambition, precum si manerele cu design nou ale usilor, ce sunt, de asemenea, cromate, deseneaza noi accente vizuale.
    Culori noi, iluminare ambientala si dotari pentru confort din clasele auto superioare
    Cusaturile contrastante gri sau in nuanta cuprului, precum si elementele atractive de decor creeaza accente noi la interiorul noii SKODA FABIA. Iluminarea ambientala cu LED (dotare standard pentru linia de echipare Style) ii permite soferului sa ilumineze in alb sau rosu decorul de pe bord. Consola centrala si manerele portierelor din fata pot fi, de asemenea, iluminate, iar iluminarea ambientala include si lumini pentru citit cu LED in fata si in spate. Modelele de volan cu design nou completeaza in maniera atractiva interiorul FABIA. Volanul multifunctional poate fi imbracat in piele, iar in variante cu trei spite poate fi, de asemenea, echipat cu padele pentru transmisia automata DSG. Noi in gama sunt volanul incalzit si parbrizul incalzit ce asigura vizibilitate optima pe timp de iarna si sporesc confortul si siguranta. Pana in prezent, asemenea dotari erau disponibile exclusiv in clasele auto superioare.
    Panoul digital de instrumente cu cinci layout-uri
    Aceasta este prima SKODA FABIA ce poate fi echipata cu panoul digital de instrumente optional, ce are display digital de 10,25 inchi. Astfel, cel de la volan poate alege dintre cinci layout-uri diferite, pe cel care corespunde nevoilor si preferintelor sale. Anumiti soferi vor prefera layout-ul Classic, bazat pe designul cu instrumentele analogice rotunde, pe cand altii vor opta pentru layout-ul Modern, Redus sau Extins. Ca parte a pachetului Dynamic, este oferita si o a cincea optiune: layout-ul Sport, la care turometrul rotund ocupa pozitia centrala. Acest Virtual Cockpit cum mai este numit panoul digital de instrumente poate afisa siglele postului radio, copertele albumelor de muzica si poate memora pozele persoanelor din agenda telefonica, de pilda. De asemenea, harta poate face zoom in intersectii si poate afisa intersectia intr-o fereastra separata. Ca dotare standard, FABIA este echipata cu un panou de instrumente analogic si cu ecran de 3,5 inchi pentru afisarea informatiilor.
    Oferit in premiera: sistemul de climatizare Climatronic cu reglaje pe 2 zone
    Cea mai noua generatie a compactei SKODA este prima FABIA ce poate fi comandata cu sistem de climatizare Climatronic cu reglaje pe 2 zone, precum si cu guri de ventilatie in partea din spate a consolei centrale, pentru a oferi si pasagerilor din spate conditii optime.
    Cand este echipata cu acest sistem optional de aer conditionat, consola centrala are doua butoane rotative ce permit ajustarea separata a temperaturii pentru partea din stanga si cea din dreapta a automobilului. Toate functiile sistemului pot fi operate intuitiv, folosind cele opt butoane aferente.
    Conectivitatea: in permanenta on-line si interconectare wireless
    SKODA a echipat noua FABIA cu sisteme de infotainment cu ecrane de pana la 9,2 inchi. Compacta este in permanenta on-line, datorita eSIM-ului integrat. Astfel cei de la bord pot asculta radio on-line sau pot accesa gama larga de servicii on-line mobile SKODA Connect si pot folosi cele mai noi aplicatii de infotainment. Smartphone-urile pot fi interconectate cu automobilul prin SmartLink wireless, fara sa fie nevoie de utilizarea unui cablu. Telefoanele pot fi, de asemenea, incarcate inductiv in Phone Box. Sistemul de infotainment Amundsen este cel mai avansat sistem din gama si poate fi operat si prin gesturi sau cu asistentul vocal digital Laura.
    Pentru noua SKODA FABIA sunt oferite trei sisteme de infotainment diferite. Sistemul radio Swing este varianta de intrare in gama si are touchscreen color modern de 6,5 inchi, sistem radio cu receptie DAB si patru difuzoare in fata ca dotare standard. Sistemul radio Bolero are ecranul de 8 inchi, sistem hands-free prin Bluetooth si doua difuzoare suplimentare pentru surround sound in portierele spate. Smartphone-ul poate fi conectat fara sa fie nevoie de cablu, ci folosind SmartLink wireless si Android Auto sau CarPlay, iar dispozitivul optional Phone Box permite incarcarea inductiva.
    In varful gamei de infotainment este situat sistemul Amundsen, cu navigatie on-line si comanda vocala
    Sistemul de infotainment Amundsen dispune de un ecran de 9,2 inchi ce poate fi personalizat, precum si de functie de navigatie sustinuta de informatii on-line. Aceasta functie include si hotspot-ul WiFi. Serviciile de streaming audio pot fi accesate folosind un smartphone interconectat. Hartile pot fi memorate pe un hard drive SSD de 64 GB si pot fi actualizate on-line. Functia de control prin gesturi este inclusa in echiparea standard, iar comanda vocala ce face uz si de informatii on-line este asigurata de asistentul vocal digital Laura, ce intelege 15 limbi si este oferit ca dotare optionala. Noua FABIA poate fi echipata cu pana la cinci intrari USB-C pentru incarcarea dispozitivelor mobile, una dintre acestea fiind integrata chiar in oglinda retrovizoare, pentru a incarca un dashcam, de pilda. SKODA Sound System aduce un amplificator aditional si un subwoofer in portbagaj si este oferit optional, asigurand calitati acustice chiar si mai avansate.
    Aplicatii de infotainment pentru meteo, stiri, agenda si alerte de trafic
    Clientul poate crea un cont SKODA Connect sau poate transfera un cont existent direct in FABIA, folosind display-ul sistemului Amundsen. Noile aplicatii de infotainment pot fi descarcate, de asemenea, foarte simplu si ofera rapoarte meteo si stiri, permit accesul la agenda Google personala sau avertizeaza in caz de pericol. Sistemul Amundsen da acces, de asemenea, la numeroase servicii mobile on-line SKODA Connect. Printre acestea se numara eCall ce apleaza automat asistenta de urgenta in caz de accident, Service Proactiv (apel in caz de pana) si Accesul de la distanta la automobil prin intermediul aplicatiei MySKODA si al portalului web SKODA Connect.
    Siguranta: noi sisteme de asistenta si pana la 9 airbag-uri
    Cu pana la 9 airbag-uri, noua SKODA FABIA este una dintre cele mai sigure compacte de pe piata. Fiind construita acum pe platforma modulara MQB-A0, dotarile de siguranta activa si pasiva ale noii FABIA au fost optimizate, incluzand si sisteme de siguranta si asistenta ce pana in prezent erau rezervate exclusiv autoturismelor din clasele auto superioare. Astfel, de exemplu, Travel Assist si Park Assist sunt oferite in premiera pentru FABIA.
    Producatorul ceh de automobile a exploatat la maximum posibilitatile oferite de platforma modulara MQB-A0 a Grupului Volkswagen, optimizand acum si mai mult siguranta activa si cea pasiva a compactei sale. Structura robusta a caroseriei, cu grad crescut de rigiditate torsionala asigura baza in acest sens. Stabilitatea excelenta este data de utilizarea in mare masura a otelurilor de inalta rezistenta, precum si a otelurilor ultra-rezistente sau a celor formate la cald si rigidizate in procese speciale. Aditional, platforma MQB-A0 permite implementarea pentru prima data in acest segment a unor sisteme de asistenta avansate, provenite din clasele auto superioare.
    Calatorii sigure cu Travel Assist si confort avansat cu Park Assist
    Aceasta este prima FABIA ce poate fi echipata cu Travel Assist, ce asigura suport automat la controlul lateral si longitudinal al directiei. Sistemul poate fi activat prin simpla actionare a unui buton si combina mai multe sisteme de asistenta. Astfel, pana la o viteza de deplasare de 210 km/h, tempomatul adaptiv ACC ajusteaza automat viteza automobilului in functie de autovehiculele care se deplaseaza in fata sa. Lane Assist ajuta soferul la mentinerea autoturismului pe banda de rulare, intervenind, cand e cazul, cu masuri de corectie asupra directiei. Iar in baza sistemului Hands-on-Detect, Travel Assist verifica daca soferul atinge in permanenta volanul. O alta optiune este functia optimizata Blind Spot Detect (Side Assist), ce avertizeaza soferul in cazul in care pe o raza de 70 de m se afla alte vehicule in depasire sau in unghiul mort. Dar FABIA poate ajuta soferul si la manevrele de parcare, caci Park Assist functioneaza la viteze de pana la 40 km/h si afiseaza locurile de parcare paralele si perpendiculare si, cand soferul doreste, sistemul preia controlul directiei pentru parcarea pe aceste locuri. Iar asistentul pentru manevrare Manoeuvre Assist face uz de senzori pentru a detecta obstacolele din fata sau din spatele automobilului la manevrele de parcare si actioneaza automat franele. Functiile de identificare a indicatoarelor de circulatie si Front Assist cu functia predictiva de protectie a pietonilor si biciclistilor sunt, de asemenea, noi in gama FABIA.
    Ocupantii sunt protejati de pana la 9 airbag-uri in cazul unui accident
    Noua FABIA are in dotarea standard airbag-uri pentru sofer si pentru pasagerul din fata, airbag-uri cortina si airbag-uri frontale laterale. Optional, clientii pot comanda si airbag-ul pentru genunchii soferului si airbag-uri laterale in spate. Sistemele de prindere ISOFIX si Top Tether de la scaunele din spate sunt incluse in dotarea standard, iar cele pentru scaunul pasagerului din fata sunt optionale. Inelele de prindere Top Tether de pe spatarul scaunului pasagerului din fata si de pe scaunele laterale din spate permit instalarea in siguranta maxima a in total 3 scaune pentru copii.
    Motoarele: consum de combustibil mai redus si autonomie excelenta
    Gama mai ampla si varietatea larga a optiunilor de putere: noua generatie SKODA FABIA ofera o gama mai mare de motorizari decat predecesorul. SKODA ofera cinci motoare din cea mai noua generatie EVO de motoare a Grupului Volkswagen. Toate motoarele indeplinesc cerintele normei stricte de poluare Euro 6d, iar puterile disponibile se inscriu intre 48 kW (65 CP) si 110 kW (150 CP). Patru dintre cele cinci motoare oferite pot asigura in combinatie cu rezervorul de 50 de litri o autonomie de peste 900 km conform ciclului WLTP.
    Johannes Neft, membru al Consiliului de Administratie SKODA, responsabil pentru Dezvoltare Tehnica, a explicat: "Toate motoarele noii FABIA provin din generatia EVO. Acestea sunt si mai eficiente decat predecesoarele. Desi le-am redus consumul de combustibil si emisiile, am reusit, de asemenea, sa crestem cu 4 kW puterea ambelor motoare MPI, pe care le-am dezvoltat pentru intregul Grup Volkswagen si pe care le producem in Republica Ceha."
    Toate motoarele indeplinesc cerintele normei de poluare Euro 6d. Motorul 1,5 TSI cu o putere de 110 kW (150 CP) si cu transmisia automata DSG cu 7 trepte inclusa in dotarea standard este cea mai noua varianta din varful gamei. Modelele cu puterea de pana la 70 kW (95 CP) sunt echipate cu o transmisie manuala cu 5 trepte, iar pentru 1,0 TSI de 81 kW (110 CP), SKODA ofera fie transmisia manuala cu 6 trepte sau transmisia automata DSG cu 7 trepte.
    Putere mai mare pentru motoarele MPI dezvoltate de SKODA AUTO
    SKODA ofera doua motoare pe benzina cu injectie multi-punct pentru variantele FABIA de intrare in gama cu tractiune fata. Aceste motoare 1,0 MPI cu trei cilindri au cilindreea de 1 litru si genereaza 48 kW (65 CP) si respectiv 59 kW (80 CP). Aceasta insemna un plus de 4 kW (5 CP) fata de motoarele generatiei anterioare. Ambele motoare au fost dezvoltate de SKODA AUTO si sunt produse in Republica Ceha.
    Tratarea cilindrilor cu plasma reduce consumul de combustibil si emisiile
    Blocurile cilindrilor celor doua motoare cu injectie directa 1,0 TSI au fost tratate cu plasma, inlocuind camasile din fonta ale cilindrilor pentru a reduce frictiunea in cei trei cilindri. Acesta reduce consumul de combustibil, precum si emisiile, distribuind si disipand mai bine caldura in camera de combustie, precum si sarcina termica exercitata asupra motorului. Stratul acesta subtire cu pulbere masoara doar 150 μm (0,15 mm).
    Motorul nou din varful gamei dispune de tehnologie de management activ al cilindrilor
    Motorul 1,5 TSI cu patru cilindri si puterea de 110 kW (150 CP) este noul motor din varful gamei de motorizari oferite pentru FABIA. Tehnologia sa de management activ a cilindrilor (ACT) reduce consumul de combustibil si emisiile de CO₂. Astfel, cand motorul este supus doar unei sarcini mai reduse, sistemul dezactiveaza doi cilindri, automat si practic imperceptibil pentru cel de la volan. Toate motoarele TSI oferite pentru SKODA FABIA au filtru de particule pentru benzina.
    Consumul redus de combustibil asigura autonomii excelente
    In combinatie cu rezervorul de combustibil de 50 l in locul celui de 40 l, motoarele cu trei cilindri pot parcurge peste 900 km conform WLTP.

    Vizualizari: 6844