rss

Noua identitate vizuala Dacia

  1. 20/06/2021
    Vezi toate fotografiile (2)

    Dacia deschide azi un nou capitol din istoria sa, afirmandu-si odata in plus personalitatea si spiritul sau autentic.
    Ambitii noi
    Cu ocazia prezentarii, la inceputul anului 2021, a planului sau strategic, Dacia a anuntat intrarea intr-o noua etapa a istoriei sale. O etapa care incepand de azi prinde contur odata cu evolutia imaginii sale. Marca dispune de acum de un nou logotip, de o noua emblema si de o culoare noua. Daca reteta de succes a ramas aceeasi, ea se prezinta intr-o noua forma pentru a reafirma valorile de simplitate, de autenticitate si de robustete care sunt specifice marcii Dacia.
    Denis Le Vot, Director General, descrie Dacia drept „marca ce redefineste permanent esentialul in industria auto si care face ca « accesibil» sa rimeze cu « atragator»”. O pozitionare unica pe piata si care va fi amplificata in anii urmatori.
    O noua identitate vizuala
    Simbolurile acestei schimbari sunt reprezentate de noul logotip si de noua emblema.\
    Aceste doua elemente au fost imaginate in cadrul echipei de Design, cu dorinta de a exprima ceea ce este esential marcii Dacia.
    Logotipul, elementul central al noii identitati vizuale, inspira robustete si stabilitate de la prima vedere. Desenul literelor este in mod voit minimalist – litera „D” este un „C” inversat – exprimand vizual atat simplitatea cat si ingeniozitatea specifice marcii. Aspectul geometric al logotipului creeaza impresia ca succesiunea de litere care il compun se afla intr-o miscare specifica unui angrenaj mecanic.
    La randul sau, emblema este constituita din literele „D” si „C” unite asemenea componentelor unui lant, exprimand astfel soliditate si legatura. Noua emblema va permite identificarea cu usurinta a marcii, chiar de la distanta.
    Simple si lizibile, cele doua elemente forte - logotipul si emblema - exprima soliditatea vehiculelor Dacia, partenere de drum pentru milioane de clienti.
    Intregul univers grafic este in mod deliberat simplificat, amintind faptul ca Dacia este un brand care se concentreaza asupra a ceea ce este esential. Diferitele elemente care compun acest univers grafic aduc coerenta intregului, oferind totodata posibilitatea de a crea un continut digital bogat. Acest sistem grafic este in egala masura robust si flexibil, asemenea marcii. Spre exemplu, litera „D” din logotip aminteste de o sageata care exprima ideea de dinamism al unui brand orientat spre viitor.
    Dacia adopta culoarea verde kaki
    Noua paleta de culori, avand in centru nuanta verde-kaki, evoca apropierea de natura, un reper important pentru clientii nostri si un teritoriu unde vehiculele Dacia isi pun in valoare pe deplin capacitatile, asemenea emblematicului Duster.
    O serie de culori secundare completeaza gama:
    - trei culori din sfera „terestru-mineral” - Kaki inchis, culoarea teracotei si nuanta nisipului.
    - doua culori contrastante - un portocaliu si un verde intens.
    Spiritul marcii se materializeaza totodata intr-o noua abordare iconografica exprimand nevoia de libertate, de intoarcere la ceea ce este esential, de concentrare asupra a ceea ce conteaza cu adevarat.
    Desfasurare in mai multe etape
    Incepand din iunie 2021, noua identitate de marca va fi adoptata de diferitele canale de comunicare: online, publicitate, brosuri. Showroom-urile Dacia vor afisa treptat noua identitate de marca incepand din prima parte a anului 2022. In ceea ce priveste gama de modele, aceasta va primi noul logotip si noua emblema in cursul semestrului al doilea din 2022.


    Vizualizari: 356