rss

Noile BMW X3 M Competition si BMW X4 M Competition

  1. 20/06/2021
    Vezi toate fotografiile (3)

    BMW M GmbH reimprospateaza versiunile de inalta performanta ale modelelor Sports Activity Vehicle BMW X3 si Sports Activity Coupe BMW X4 la doi ani de la lansare.
    In plus fata de noile caracteristici de design extrase de la BMW X3 si BMW X4, care de asemenea au fost revizuite, impreuna cu modificari specifice M si un nou concept de operare, noile BMW X3 M Competition si BMW X4 M Competition ofera si un plus al performantelor. Cel mai puternic motor BMW cu sase cilindri dispusi in linie, cu o putere maxima de 375 kW/510 CP - utilizat acum si la alte modele BMW M - are un cuplu maxim care a fost marit cu 50 Nm pana la 650 Nm, permitand o imbunatatire de 0,3 secunde. Viteza maxima este limitata electronic la 250 km/h. Aceasta este ridicata la 285 km/h in combinatie cu pachetul M Driver optional. Lansarea pe piata a noilor modele este programata pentr august 2021.
    Capabil sa urce in turatii si cu competenta din motorsport
    Motorul cu sase cilindri dispusi in linie de la BMW X3 M Competition si BMW X4 M Competition dispune acum de arborele cotit usor al modelelor BMW M3 si M4. Designul extrem de rezistent la torsiune permite transmiterea cuplului deosebit de ridicat, in timp ce masa redusa si masele de rotatie scazute aduc si ele beneficii pentru transmiterea puterii motorului. Sistemul de racire al motorului cu sase cilindri dispusi in linie, ale carui calitati au fost dovedite pe circuit, este conceput pentru a permite un nivel de putere exceptional de ridicat si include doua radiatoare pozitionate lateral in plus fata de cel central. Exista, de asemenea, un racitor de ulei de motor suplimentar si un racitor de ulei de transmisie separat. Competenta BMW M GmbH in motorsport este evidenta si in proiectarea sistemului de alimentare cu ulei, care este orientat spre o functionare dinamica pe circuit. Baia de ulei cu masa optimizata a motorului are doua camere separate si un canal de aspiratie integrat. O etapa suplimentara de aspiratie permite pompei de ulei cu program de control sa livreze lubrifiant din bazinul de ulei mai mic, care serveste ca tampon de volum. In acest fel, este garantata in permanenta o alimentare fiabila cu ulei, chiar si in timpul accelerarilor longitudinale si laterale extreme.
    Esapament sport M si transmisie M Steptronic cu opt trepte
    Sistemul de evacuare sport M standard de la BMW X3 M Competition si BMW X4 M Competition amplifica acustica motorului caracteristica automobilelor BMW M prin adaugarea unei calitati sonore distincte, mai ales atunci cand este sub sarcina intensa si la turatii mari, oferind astfel sunetului chiar mai mult decat o nota de motorsport pentru o experienta de condus deosebit de emotionala - pastrand in acelasi timp caracterul practic de zi cu zi. Clapetele variabile infinit ale sistemului de evacuare sport M permit o acustica foarte variata. Puterea este transmisa rotilor din spate printr-o transmisie M Steptronic cu opt trepte, cu Drivelogic. In plus fata de schimbarile de viteza complet automate, aceasta permite si schimbarea manuala cu selectarea secventiala a pozitiei de condus. In plus fata de noul selector de viteze M de pe consola centrala, sunt disponibile si clapete de schimbare pe volan. In modul manual se pot efectua mai multe downshifts pana la cea mai mica treapta posibila, astfel incat sa puteti valorifica cuplul de tractiune al motorului pentru franare. Cand accelerati, nu se declanseaza nici o urcare fortata in cutie chiar si atunci cand motorul este turat.
    Sistem de tractiune integrala M xDrive cu orientare spre puntea spate
    Sistemul de tractiune integrala M xDrive contribuie si la agilitatea ridicata a BMW X3 M Competition si BMW X4 M Competition, combinand avantajele de tractiune ale transmiterii puterii catre toate cele patru roti cu calitatile dinamice dovedite ale tractiunii spate clasice. M xDrive controlat electronic - care este conectat cu sistemul DSC (controlul dinamic al stabilitatii) - directioneaza o parte din cuplu catre puntea fata numai atunci cand rotile din spate isi ating limitele capacitatii de transmisie a puterii. Prin simpla apasare a unui buton, conducatorul poate influenta nu numai modul in care functioneaza controlul stabilitatii, ci si distributia cuplului intre rotile fata si cele spate. Interactiunea controlata central a sistemului de tractiune integrala M xDrive cu diferentialul M activ asigura o transmisie fara pierderi a puterii motorului.
    Dinamica superioara in stilul M distinctiv
    BMW X3 M Competition si BMW X4 M Competition ofera un nivel exceptional de potential dinamic. Valori remarcabile in zonele de acceleratie longitudinala si laterala, manevrabilitate si decelerare merg mana in mana cu un nivel ridicat de stabilitate, raspuns de autodirectie neutru si caracteristici de confort care sporesc caracterul practic pentru utilizarea de zi cu zi si deplasarile lungi. Baza acestei combinatii de agilitate, dinamica si precizie atat de tipica pentru automobilele BMW M este tehnologia de suspensie care se potriveste perfect cu puterea mare a motorului si cu sistemul de tractiune integrala M xDrive. Suspensia M adaptiva, disponibila standard, cu reglaj specific si amortizoare controlate electronic asigura atat un nivel ridicat de confort zilnic, cat si un contact extrem de direct cu drumul, cu miscare limitata a rotii si a caroseriei. Fortele de amortizare sunt potrivite in mod ideal pentru a face fata oricarei situatii de pe drum si sunt setate individual pentru fiecare roata la niveluri variabile continuu, prin intermediul supapelor interioare controlate electromagnetic. Caracteristica de baza a amortizoarelor poate fi influentata prin apasarea unui buton. Precizia de condus si reactia se bazeaza pe masuri extinse pentru a consolida caroseria si prinderea suspensiei, de exemplu un pachet de brate transversale specific M. Directia electromecanica M Servotronic si DSC (controlul dinamic al stabilitatii) contribuie si ele la experienta de condus M caracteristica. In modul M Dynamic, acest sistem permite patinarea suplimentara a rotii pentru a genera raspunsul de autodirectie care este tipic pentru M, permitand manevre de derapaj controlat atunci cand masinile sunt utilizate pe circuit, de exemplu.
    Sistem de franare M Compound si jante de 21 de toli ca standard
    Caracteristicile de performanta ale BMW X3 M Competition si BMW X4 M Competition sunt completate de eficienta ridicata a sistemului de franare M Compound disponibil standard. Etrierele de frana poarta sigla M si sunt finisate standard in albastru - optional in negru lucios sau rosu. Pachetul general perfect asortat pentru performante maxime include si jantele de 21 toli, cu anvelope mixte in format 255/40 ZR21 in fata si 265/40 ZR21 in spate. O dotare noua este janta forjata M, cu design 892M Star Spoke in finisaj Jet Black lustruit, care reduce masa cu doua kilograme pe roata. Ca alternativa, binecunoscuta janta M din aliaj usor, cu design 765M V-Spoke, este disponibila si in culoarea Jet Black lustruit.
    Grila BMW mai mare si o sectiune frontala mai atractiva
    Noile BMW X3 M Competition si BMW X4 M Competition au grila BMW marita, cu rama dintr-o singura bucata, si farurile mai plate cu aproximativ 10 milimetri, extrase din cele revizuite si la BMW X3 si BMW X4. O bara neagra, in care este pozitionata iCam, asigura separarea vizuala a grilei BMW, al carei cadru este finisat tot in negru lucios, la fel ca barele M tipice pentru grila. De asemenea, grila radiatorului are un logo specific automobilului: X3 M sau X4 M. In plus fata de farurile LED adaptive, disponibile standard, cu functie Matrix, BMW Laser Light cu o raza de actiune de pana la 650 de metri este disponibila acum ca echipare optionala. BMW M GmbH a proiectat spoilerul frontal specific M pentru a fi si mai expresiv. O dotare deosebit de atractiva o reprezinta noile prize de aer laterale, dispuse vertical si alungite: acestea sunt inclinate inspre buza spoilerului, intr-o curba spre centrul automobilului, unde urmeaza forma hexagonala a prizei centrale de aer. Acestea sunt incadrate de elemente decorative in negru lucios, care este utilizat si pentru capacele oglinzilor exterioare M optimizate aerodinamic si a branhiilor M caracteristice integrate in Air Breathers, precum si pentru spoilerul spate al BMW X4 M Competition.
    Difuzoare spate distinctive intr-un nou design si noi culori
    BMW X3 M Competition are stopurile LED integral ale modelului BMW X3 revizuit, cu un contur negru si o grafica iluminata mai ingusta. Sectiunea inferioara a difuzorului spate este specifica M si finisata in negru lucios. Difuzorul mare este flancat in dreapta si in stanga de perechile de tevi de esapament ale sistemului de evacuare sport M, care sunt finisate in crom negru. Noul difuzor spate al BMW X4 M Competition prezinta o insertie larga, decalata, in forma de nicovala. La fel ca panourile laterale pentru Air Curtains, care gazduiesc si deflectoarele verticale, acestea sunt finisate in negru lucios, asigurand o impresie generala deosebit de puternica. Cele doua perechi de tevi de esapament in crom negru incadreaza si difuzorul de pe BMW X4 M Competition. Pe langa M Carbon Black metalizat si M Brooklyn Gray metalic, exista doua finisaje noi de culoare rezervate exclusiv pentru modelele M Competition ale gamelor X3 si X4 din Germania - anume M Marina Bay Blue metalizat si M Sao Paulo Yellow. In plus, pentru prima data sunt disponibile o gama larga de culori BMW Individual, cum ar fi finisajul mat Frozen Marina Bay Blue metalizat.
    Interior tipic M cu accente noi
    BMW X3 M Competition si BMW X4 M Competition dispun standard de scaune sport M cu tetiere reglabile electric si sigla M iluminata. In plus fata de tapiteria extinsa din piele Merino in patru combinatii de culori, tapiteria extinsa BMW Individual cu piele Merino in nuanta Tartufo este disponibila ca optiune. Gurile de aerisire au o garnitura noua galvanizata, decoratiunile interioare sunt finisate standard acum in aluminiu Rhombicle inchis, iar noua varianta cenusiu poros este disponibila optional. Volanul M multifunctional si imbracat in piele are cusaturi contrastante in culorile BMW M si un brat deschis la ora 6.
    BMW Live Cockpit Professional cu conectare inteligenta
    Noile BMW X3 M Competition si BMW X4 M Competition sunt echipate standard cu BMW Live Cockpit Professional, inclusiv Connected Drive. Conectarea inteligenta, incluzand servicii digitale inovatoare bazate pe sistemul de operare BMW 7 - cum ar fi Asistentul Personal Inteligent BMW, Connected Music si actualizarea software-ului on-line -, permit o interactiune clara, ergonomica intre utilizatori si automobil. Functionarea multimodala intuitiva a fost optimizata suplimentar: in functie de situatie, conducatorul are de ales intre utilizarea directa  a displayului central tactil, controlerul BMW traditional, butoanele multifunctionale de pe volan, functia de gesturi si comanda vocala. Un sistem de sonorizare Harman Kardon surround vine acum ca echipare standard pentru o experienta audio excelenta. BMW Live Cockpit Professional ofera o retea de monitoare complet digitale: grupul de instrumente de inalta rezolutie din spatele volanului si displayul central au fiecare o diagonala a ecranului de 12,3 toli (31,24 cm). Afisajul complet digital pentru instrumente ofera, printre altele, M View cu afisaje specifice adoptate de la modelele BMW M8. Continutul afisajului specific M este disponibil si cu BMW Head-Up Display optional. Sistemul de navigatie BMW Maps bazat pe cloud ofera un calcul deosebit de rapid si precis al traseelor si timpilor de sosire, actualizari ale datelor de trafic in timp real la intervale scurte si introducere libera de text pentru selectarea destinatiilor de navigare. In plus, BMW Maps cu Connected Parking ofera conducatorilor asistenta si mai detaliata in cautarea unui loc de parcare liber in apropierea destinatiei lor. Mai mult, serviciile On-Street Parking Information si ParkNow sunt integrate in gama de functii BMW Maps.
    Integrare smartphone si Asistent Personal Inteligent BMW
    O alta dotare standard este integrarea optimizata a smartphone-urilor cu Android Auto si Apple CarPlay. Aici, conducatorul poate vizualiza toate informatiile importante din aplicatii pe displayul central si, de asemenea - intr-o forma procesata inteligent - in tabloul de instrumente si in Head-Up Display optional.
    Capacitatile Asistentului Personal Inteligent BMW sunt extinse in mod continuu. Cu partenerul digital, instructiunile vorbite in mod natural pot fi folosite acum pentru a regla aerul conditionat, pentru a deschide si a inchide geamurile sau pentru a schimba modurile de comutare a experientei de condus, de exemplu. De asemenea, poate accesa noua aplicatie News, care citeste pasagerilor cele mai recente stiri si poate invata rutine care sporesc confortul si placerea de a conduce in anumite situatii.
    Actualizare de software on-line
    Sistemul de operare BMW 7 include acum si actualizare de software la distanta. Aceasta inseamna ca BMW X3 M Competition si BMW X4 M Competition raman mereu la curent cu cele mai recente software-uri. Actualizarile pot include continut diferit de la servicii noi pana la caracteristici imbunatatite ale automobilului si pot fi incarcate "over-the-air".
    Noua insula de control de la actualele modele BMW M3 si M4
    Originara de la actualele modele BMW M3 si M4, noua insula de control de pe consola centrala include doua butoane noi, in plus fata de selectorul de viteze M specific cu comutator Drivelogic, controlerul BMW si butonul rosu de pornire a motorului, care acum este pozitionat aici. Butonul de configurare ofera acces direct la toate optiunile de setari pentru motor si suspensie: este utilizat pentru a accesa un meniu din displayul central care listeaza setarile curente ale automobilului. Doua variante configurate individual ale setarii M pot fi stocate permanent si accesate in orice moment folosind cele doua butoane M de pe volan. Butonul M Mode poate fi utilizat pentru a influenta functionarea sistemelor de asistare a condusului, precum si afisajele din grupul de instrumente si din Head-Up Display la atingerea unui buton, pentru un condus sportiv cu concentrare atenta la drum sau circuit in modurile Sport sau Race.
    Driving Assistant Professional este disponibil in premiera
    BMW X3 M Competition si BMW X4 M Competition vin cu toate sistemele moderne de asistare a condusului ale BMW X3 si BMW X4. In plus fata de Driving Assistant, in premiera este disponibil ca optiune si Driving Assistant Professional. Include tempomatul activ cu functionalitate imbunatatita in oras, avertizarea de intersectie cu functie suplimentara de franare in oras, asistentul pentru banda de urgenta si versiunea imbunatatita a asistentului de control al directiei si al benzii. Vizualizarea 3D a mediului in panoul de instrumente ofera o prezentare generala a sistemelor de asistare Driving Assistant Professional care sunt activare si a functiilor pe care le ofera. Disponibil optional, Parking Assistant Plus include acum si asistentul de marsarier, care ajuta la rularea in sens invers pe o trasa deja parcursa. Parking Assistant Plus foloseste Park View, Panorama View si 3D Top View pentru a crea o imagine de 360 de grade a automobilului si a imprejurimilor sale din diferite perspective. Totodata, conducatorul poate avea o imagine live tridimensionala a automobilului sau si a imprejurimilor sale transmise pe smartphone-ul sau prin intermediul Remote View 3D.

    Vizualizari: 289