Vezi toate fotografiile (3)
Nissan va lansa in a doua jumatate a lui 2010 o
compacta sport cu
propulsie hibrida care va concura direct cu
Honda CR-Z. Japonezii din
Grupul Renault s-au inspirat atat de mult de la concurenta, incat viitorul model va fi un entry-level cu 2+2 locuri si
tractiune fata, intocmai ca
CR-Z,
autovehicul pe care cei de la
Nissan il vad ca fiind cel mai mare rival la aceasta categorie.
Cum problema pretului este una foarte spinoasa, japonezii au declarat ca
FF va imparti platforma cu alte modele, pentru a pastra costurile cat mai scazute. Este vorba despre o platforma "B" modificata, care va fi folosita mai intai pentru noul
Tiida, care va vedea lumina zilei anul viitor. Cum niponii tintesc Europa ca principala piata de desfacere, se zvoneste ca
sportivul hibrid FF va fi un
coupe "lat si scurt" (4400 mm lungime, 1780 mm latime, 1450 mm inaltime si un ampatament de 2600 mm), pentru ca aceasta forma este, spun specialistii, cea mai populara la ora actuala pe Batranul Continent. De asemenea, pe la colturi se mai vorbeste ca multe componente vor fi fabnricate din aluminiu, pentru ca greutatea sa nu depaseasca 1.100 kilograme, iar pasagerii se vor bucura de un acoperis din sticla, similar cu ceea ce gasim pe
Honda Airwave.
Deocamdata nu se stiu mai multe detalii despre caroserie, iar despre
motor nu stim nici macar atat. Se banuieste, doar, ca sub
capota lui
FF va fi "asezata" o evolutie a
motorului cu
patru cilindri HR15DE, de 1.5 litri. Acesta va fi cuplat cu un
motor electric, obtinandu-se
tractiunea hibrida, iar puterea va fi transmisa
puntii fata gratie unei
cutii de viteze DSG cu sase rapoarte si padele, aceeasi pe care o regasim si pe
Nissan R35 GT-R.
Daca platforma vine de la
Tiida, iar
motorul hibrid este posibil sa il mai vedem si pe unele modele
Renault, nu acelasi lucru se poate spune despre
suspensia lui
Nissan FF. Aceasta beneficiaza de o geometrie unica si va pune accentul pe sportivitate. Franele
Brembo si
jantele de 17 inch vor intregi imaginea sportiva.