Daca este sa ne luam dupa noua constructie realizata de 
numarul doi japonez la 
Motegi,
 Japonia, am putea spera ca macar un constructor de pe planeta aceasta a pastrat o simpatie pentru termeni gen „
troliu”, „
blocant”, „
punte rigida” sau „
reductor”. 
Din pacate insa, recent anuntata 
suspendare a programului de pick-up-uri si focusarea pe 
tot-terenuri cu caroserii monococe ne demonstreaza ca 
Nissan se va axa mult mai serios pe fabricarea de 
SUV-uri si crossovere.
Ele vor fi testate asadar intr-un areal cu o 
suprafata de 2,3 hectare, ce include o sectiune accidentata pentru simularea unui 
drum de munte foarte dur, una cu nisip pentru simularea unei 
calatorii prin desert si o 
rampa cu o inclinatie de 30 de grade. 
Acestea vor ajuta la intelegerea si eventual corectarea comportamentelor 
sistemelor de tractiune integrala, care vor echipa intr-o proportie covarsitoare vehicule ai caror proprietari, tot intr-o proportie covarsitoare, 
vor intelege din tot-teren tot ceea ce incepe si se termina cu urcatul unei borduri. 
Nissan nu prea are insa incotro decat sa renunte la ideea unor masini de teren veritabile, dat fiind faptul ca acestea cer proiectarea si dezvoltarea unor componente speciale (sasiu, suspensii si transmisii), ridicand cu mult costurile in conditiile in care foarte putini clienti mai doresc asemenea vehicule.
Soarta viitorului
 Infiniti QX56 sau cea a viitorului
 Pathfinder vor fi elocvente in acest sens, acesti doi giganti cu 
sasiu separat urmand a deveni simple SUV-uri. 
Pe de alta parte insa, investitia intr-o 
pista de incercari atat de dura si omiterea numelui 
Patrol din noua orientare ne provoaca sa speram ca cei de la Nissan poate si-au amintit ceea ce declarau acum vreo patru ani: „
Patrol nu va fi niciodata altceva decat un tot-teren veritabil”.