rss

Next-Gen Ford Ranger Raptor rescrie regulile pentru performanta maxima in teren accidentat

  1. 09/04/2022
    Vezi toate fotografiile (3)

    Noua generatie si cel mai avansat Ford Ranger Raptor a sosit. Construit pentru a domina desertul, pentru a cucerii muntii si pentru a domni peste tot ce este intre ele, cea de-a doua generatie a lui Ranger Raptor a fost construit pentru a ridica nivelul in materie de off-road pentru cei cu adevarat entuziasti.
    Dezvoltat de Ford Performance, Next-Gen Ranger Raptor este cea mai capabila versiune a noii generatii. Cu o tehnologie mai inteligenta care controleaza un angrenaj mecanic mai rezistent si mai capabil, Ranger Raptor imbina puterea bruta cu precizia mecanica si tehnica pentru a crea cel mai avansat Ranger construit vreodata.
    „Ne-am concentrat cu adevarat pe livrarea unei camionete de performanta autentica cu NextGen Ranger Raptor”, a declarat Dave Burn, inginer sef Ford Performance pentru Ranger Raptor. „Este semnificativ mai rapid, arata incredibil, este plin de functii noi si este cel mai dur Ranger pe care l-am realizat vreodata.”
    Pasionatii europeni de Ranger au motive speciale sa sarbatoreasca, deoarece noul Ranger Raptor este primul model din gama Next-Gen Ranger care va fi lansat in Europa, livrarile catre clienti incepand din ultimul trimestru al anului 2022. Iminenta sosire a lui Ranger Raptor in Europa este marcata de un videoclip plin de actiune, care arata vehiculul sarind dintr-un avion de marfa pentru a ajunge la timp la debutul sau media.
    Mai multa putere pentru joaca
    Cea mai importanta veste pentru fanii performantei este introducerea unui nou motor EcoBoost V6 pe benzina de 3,0 litri twin-turbo, setat de Ford Performance pentru a produce 288 CP si 491 Nm. Noul motor ofera o crestere uriasa a puterii fata de actualul motor diesel biturbo de 2,0 litri, care va continua sa fie disponibil pe anumite piete in Next-Gen Ranger Raptor din 2023.
    Motorul EcoBoost V6 twin-turbo de 3,0 litri are un bloc de cilindri compact din fier-grafit, mai rezistent cu 75% comparat cu fierul utilizat in versiuni conventionale. Ford Performance s-a asigurat ca motorul ofera un raspuns imediat la acceleratii, iar un sistem anti-lag creat pentru curse, similar cu cel vazut pentru prima data la Ford GT si apoi la Focus ST, permite un raspuns motor extrem de rapid.
    Noul sistem anti-lag mentine turbina la rotatie ridicata pana la trei secunde dupa ce soferul reduce acceleratia, permitand o reluare mai rapida a presiunii de supraalimentare si acceleratii imediate la iesirea din viraje sau la trecerea de la o treapta la alta atunci cand soferul calca pedala de acceleratie. in plus, motorul este programat cu un profil individual de amplificare a supraalimentarii pentru fiecare dintre treptele transmisiei automate cu 10 rapoarte, pentru performante optimizate.
    „Motorul de 3,0 litri ofera lui Range Raptor o dinamica diferita, care va satisface chiar si pe cel mai pretentios pasionat de performanta”, a mentionat Burn. „Acceleratia si performanta bruta a noului motor te face sa zambesti cu gura pana la urechi.”
    Noul sistem de propulsie al Ranger Raptor ofera o acceleratie fara efort pe pietris, pamant, noroi si nisip. Pentru a se potrivi cu aceasta performanta incitanta, un sistem de evacuare activ, controlat electronic, amplifica nota otorului in patru moduri selectabile pentru a transforma caracterul vocal al Ranger Raptor.
    Soferii isi pot alege sunetul preferat al motorului apasand un buton de pe volan sau selectand un mod de conducere care utilizeaza una dintre urmatoarele setari:
    • Quiet – prioritizeaza silentiozitatea fata de performanta si sunet pentru a pastra armonia cu vecinii dimineata devreme
    • Normal – destinat utilizarii de zi cu zi, acest profil ofera o nota de evacuare cu prezenta, fara a fi prea zgomotos pentru uzul stradal. Acest profil este aplicat in mod implicit modurilor de conducere Normal, Slippery, Mud/Ruts si Rock Crawl
    • Sport – ofera o nota mai zgomotoasa si mai dinamica
    • Baja – cel mai agresiv profil de evacuare atat in volum cat si in nota, in modul Baja evacuarea se comporta aproape ca un sistem direct. Destinat numai pentru utilizare in teren accidentat.
    Mecanica pentru cei mai pretentiosi
    Next-Gen Ranger Raptor are o structura unica atunci cand este comparat cu noul Ranger. O serie de ranforsari specifice versiunii au fost adoptate pentru montantul C, bena si roata de rezerva. De asemenea, sasiul are cadre unice pentru arcuri, amortizoare si suportii de soc din spate pentru ca Ranger Raptor sa poate face fata in cele mai dificile conditii din teren accidentat.
    Un off-roader de inalta performanta precum Ranger Raptor are nevoie de un tren de rulare pe masura, asa ca inginerii Ford au reproiectat complet suspensia. Noile brate de control superioare si inferioare din aluminiu, rezistente, dar totusi usoare, suspensia fata si spate care au o cursa lunga si solutia din spate cu brat Watt care aduce mult rafinament, au fost proiectate pentru a oferi mai mult control la viteza mare pe teren accidentat.
    „Modificarile aduse trenului de rulare la Ranger Raptor profita la maximum de noile amortizoare FOX® cu Live Valve. Trenul de rulare se adapteaza in timp real si permite un control de exceptie al caroseriei pe sosea, in timp ce absoarbe cu usurinta denivelarile si santurile mai adanci, asigurand un control maxim si performante ridicate”, a mentionat Burn.
    Noua generatie de amortizoare FOX® de 2,5 inchi cu Live Valve are o tehnologie de control revolutionara, care ofera posibilitatea de amortizare raportata la pozitia rotii. Aceste amortizoare sunt cele mai sofisticate montate vreodata pe Ranger Raptor si sunt umplute cu Teflon™ - ulei infuzat care reduce frecarea cu aproximativ 50% in comparatie cu cele de pe modelul anterior.
    Desi amortizoarele sunt produse de FOX®, munca de calibrare si cea pentru dezvoltare au fost indeplinite de Ford Performance, fiind utilizat un mix intre testarea pe computer si cea din lumea reala. Absolut tot ceea ce tine de rata de amortizare, garda la sol si calibrarea valvelor a fost optimizat pentru a obtine un echilibru perfect intre confort, control, stabilitate si tractiune in teren accidentat si in afara lui.
    Cu o functionare direct legata de modurile de conducere revizuite ale lui Ranger Raptor, sistemul Live Valve a fost dezvoltat pentru a oferi un confort mai bun pe sosea si o calitate ridicata a condusului in teren accidentat, atat la viteze mari, cat si la viteze mici.
    Suplimentar fata de faptul ca sistemul lucreaza in functie de modul de rulare ales, acesta pregateste in fiecare moment amortizoarele pentru conditiile de drum existente. Pe masura ce apare compresia amortizoarelor, presiunea este ajustata extrem de exact pentru o cursa liniara, insa pentru a preveni un impact sever, forta de amortizare generata este la cea mai ridicata cota in ultimii 25% din cursa amortizorului. De asemenea, sistemul poate sa intareasca amortizoarele spate in timpul acceleratiilor puternice pentru a limita miscarile caroseriei.
    Performantele lui Ranger Raptor de a aborda terenuri accidentate este imbunatatita si mai mult cu o protectie serioasa sub caroserie. Placa frontala este aproape dubla fata de unitatea standard NextGen Ranger si este fabricata din otel de inalta rezistenta cu o grosime de 2,3 mm. Aceasta placa, combinata cu scutul inferior al motorului si scutul cutiei de transfer, este conceputa pentru a proteja componentele cheie, cum ar fi radiatorul, sistemul de directie, traversa fata, baia motorului si diferentialul fata.
    Control pe orice tip de teren
    Pentru prima data, Ranger Raptor primeste un sistem avansat de tractiune integrala, cu o noua cutie de transfer cu doua trepte, controlata electronic, combinata cu diferentialele blocabile fata si spate – o caracteristica valoroasa pentru pasionatii de off-road.
    „Chiar daca Ranger Raptor s-a nascut din inspiratia adusa de cursele prin desert, acesta este si un vehicul extrem de capabil in orice teren dificil. Am creat un vehicul off-road pe care nu trebuie sa il modificati pentru a merge in siguranta acolo unde doriti”, a mentionat Burn.
    Pentru ca Next-Gen Ranger Raptor sa poata parcurge orice drum, de la asfaltul neted pana la noroi si santuri, plus tot ce se afla intre acestea, exista sapte moduri de condus selectabile, inclusiv modul Baja orientat spre off-road extrem, care configureaza sistemele electronice ale vehiculului pentru performante maxime in timpul incursiunilor in teren accidentat la viteze mari.
    „Ne-am dorit foarte mult ca modul Baja sa fie expresia suprema a performantei in teren accidentat la viteze mari”, a mentionat Burn. „Este o caracteristica esentiala a asteptarilor clientului de Ranger Raptor.”
    Fiecare mod de conducere selectabil ajusteaza un numar de elemente de la motor si transmisie, la sensibilitatea si calibrarea ABS-ului, comenzile de tractiune si stabilitate, actionarea supapei de evacuare, directia si raspunsul clapetei de acceleratie. in plus, indicatoarele, informatiile cu privire la vehicul si temele de culoare de pe panoul de instrumente si pe ecranul tactil central se modifica odata cu modul de conducere selectat.
    On-road
    • Normal – conceput pentru confort si eficienta a consumului de combustibil
    • Sport – mai receptiv pentru condusul plin de energie pe drum
    • Slippery – pentru o conducere mai sigura pe suprafete alunecoase sau neuniforme
    Off-road
    • Rock crawl – pentru un control optim la viteza foarte mica pe teren stancos si extrem de denivelat
    • Sand – optimizeaza schimbarile de trepte si livrarea puterii pentru progres in nisip si zapada inalta
    • Mud/Ruts – pentru aderenta maxima in timpul acceleratiilor si mentinerea impulsului pe suprafete moi
    • Baja – seteaza toate sistemele pentru a putea ataca agresiv dunele de nisip la viteza mare
    Next-Gen Ranger Raptor dispune, de asemenea, de Trail Control™, care este similar cu un pilot automat al vitezei de croaziera pentru off-road. Soferul selecteaza pur si simplu o viteza de sub 32 km/h, iar vehiculul isi va gestiona acceleratia si franarea, in timp ce soferul se concentreaza pe directie in terenul dificil.
    Dur si atletic
    Performantele imbunatatite ale lui Ranger Raptor au dus la nasterea unui desing complet nou, care se bazeaza pe stilul indraznet si puternic al Next-Gen Ranger. Pasajele rotilor evazate si designul farurilor cu semnatura luminoasa in forma literei C pun in evidenta latimea pick-up-ului, in timp ce literele indraznete F-O-R-D de pe grila si bara de protectie separata adauga mai mult impact vizual.
    “Tot ceea ce este conceput pentru Ranger Raptor se afla acolo cu un motiv,” a specificat Dave Dewitt, managerul pentru designul exterior Ranger Raptor. “Va comunicam ceea ce poate face Raptor doar prin felul cum arata.”
    Farurile cu matrice LED si lumini de zi cu LED imping performanta iluminarii de care dispune Ranger Raptor la noi niveluri. Acestea dispun de posibilitatea de a lumina acolo unde merge masina, au faza lunga fara orbire si ajustare dinamica automata pentru a oferi o vizibilitate mai buna celui de la volan, dar si celorlalti participanti in trafic.
    Aripile evazate acopera jantele de 17 inchi din aliaj usor, echipate cu anvelope All-Terrain, dezvoltate special pentru Ranger Raptor. Orificiile de ventilatie functionale, caracteristicile aerodinamice si treptele laterale rezistente, din aluminiu turnat, ajuta la imbunatatirea aspectului si functionalitatii camionetei. in spate, stopurile cu tehnologie LED ofera o legatura de stil distinctiv catre partea din fata, in timp ce bara de protectie spate Precision Grey dispune de o treapta tampon si bara de remorcare integrate care sunt pozitionate sus pentru a evita compromiterea unghiului de plecare.
    La interior, tema continua sa sublinieze performanta in teren accidentat si natura extrem de energica a lui Ranger Raptor. Cabina dispune de scaune sport complet noi, inspirate de la avioanele de lupta, in fata si in spate, pentru a spori confortul si pentru a oferi mai mult suport in timpul virajelor la mare viteza.
    Accentele Code Orange de pe panoul de bord, ornamente si scaune sunt imitate de iluminarea ambientala a lui Ranger Raptor, care scalda interiorul intr-o stralucire de culoarea chilimbarului. Un volan sport premium, imbracat in piele si incalzit, cu amprenta proeminenta a degetului mare, marcaj central si clapete din magneziu pentru schimbarea treptelor completeaza senzatia de sportivitate.
    De asemenea, ocupantii vor beneficia de cea mai noua tehnologie digitala; interiorul dispune de un instrumentar digital de 12,4 inchi si de un ecran tactil central de 12 inchi, cu sistem multimedia SYNC4A®. Din punct de vedere al conectivitatii, acesta este compatibil wireless cu Apple Carplay si Android Auto™, iar sistemul audio B&O® cu zece difuzoare5 este pregatit sa redea coloana sonora a urmatoarei aventuri.
    Membru al familiei Ford Performance
    Radacinile numelui Raptor se regasesc in America de Nord, iar Ford l-a utilizat la camionetele de inalta performanta si vehicule utilitare inca de la prima generatie F-150 SVT Raptor, care a fost optimizata pentru performante off-road la mare viteza. Ranger Raptor, dezvoltat de Ford Performance, a extins emblema Raptor pe alte piete globale in 2018, inclusiv catre o noua audienta de fani inraiti ai camioanelor off-road din Europa.
    Recent, Ford Performance a anuntat SUV-ul de performanta Bronco Raptor si editia limitata Bronco DR in America de Nord. De asemenea, Ford si-a dovedit recent capabilitatile de curse in epoca electrificata a Campionatului Mondial de Raliuri (FIA WRC) - Sebastien Loeb si copilotul Isabelle Galmiche au castigat in emblematicul Raliu Monte Carlo la volanul unui M-Sport Ford Puma Hybrid Rally.
    Noul Ranger Raptor continua aceasta mostenire, cu un vehicul special conceput care echilibreaza sarcinile zilnice cu performante nemaivazute pana acum la un pick-up de dimensiunea lui Ranger.
    „Stiam ca toti clientii s-ar astepta sa oferim un nivel cu totul nou de performanta off-road cu Next-Gen Ranger Raptor, dar nu sunt sigur ca se asteapta cu adevarat la saltul enorm pe care l-am facut. Este un pick-up extrem de placut de condus si cred ca perfomanta pura ii va uimi peste masura”, a mentionat Burn.

    Vizualizari: 1075