© 2025 Auto.ro
Europenii isi schimba preferintele in privinta motorizarilor, unitatile pe benzina revenind in lumina reflectoarelor. Astfel, dupa cativa ani de popularitatea, dieselurile pierd teren, conform unui studiu al Agentiei Internationale pentru Energie (AIE).
"In ultimii doi ani, flota de vehicule din Europa a inregistrat evolutii interesante, care daca s-ar mentine pe termen lung ar putea eventual modifica structura cererii de produse petroliere pe continent. In 2009, pentru prima data din 2003, cota inmatricularilor de masini diesel a scazut sub 50% din total, respectiv 46,3%, pentru cele cinci piete principale - Franta, Germania, Italia, Spania si Marea Britanie", informeaza AIE, citata de Mediafax.
Motivul acestei migrari pare sa fie costul mai mare la umplerea unui rezervor cu motorina. In plus, inasprirea reglementarilor de mediu ar putea conduce la o crestere cu pana la 5% pretul masinilor noi cu motoare diesel, conform AIE.
Dincolo de concluziile Agentiei Internationale pentru Energie, un lucru este cert: preturile carburantilor (benzina si motorina) se afla intr-o crestere sustinuta in ultima perioada. Evenimentele tensionate din Orientul Mijlociu si Nordul Africii continua sa se reflecte asupra listei de tarife la produsele petroliere.
Electrificarea forțată a flotelor rent-a-car riscă să saboteze un sector esențial pentru diaspora romaneasca
Licitații auto SUA: cum funcționează și cum economisești la import
Formula 1 2025: Banca Transilvania, partener oficial al echipei McLaren la GP Ungaria
Simulatoare auto vs. condus în realitate – cât de autentică poate deveni experiența de joc?
Cele mai ciudate funcții ale mașinilor care există cu adevărat
Merita sa iti cumperi un Audi second-hand din Germania