rss

Mission possible

  1. 05/12/2006
    Vezi toate fotografiile (1)

    Cu doar 10 ani in urma, cea mai exclusivista lista din lume – cea a “rachetelor sol-sol” care reuseau viteze maxime de peste 300 km/h – cuprindea tot atatia membri cam cate modele fiabile au dat britanicii in toata istoria lor, iar azi un etaj cu 100 km/h mai inabordabil pare sa fie o joaca de copii pentru aproape orice constructor sau tuner obscur.

    Am trecut de la Ferrari, Lamborghini sau McLaren la SSC Aero sau Brabus, dar ne bucuram inca de exceptii. Iar una din ele este H&R, specialistul in componente de suspensii, care s-a asociat cu Juergen Alzen (fratele celebrului Uwe Alzen si seful echipei de competitii Alzen Motorsport), pentru constructia unui monstru mecanic bazat pe Porsche 911 997, prezentat la salonul de tuning de la Essen si destinat sa devina cea mai rapida masina de strada din lume.

    Motorul a cazut in sarcina unui alt constructor implicat in proiect, RS Tuning fiind cel care care se ocupa de ani de zile de propulsoarele folosite de Alzen in curse. Cilindreea inimii mecanice de 3,6 litri a fost marita la 3,8 litri, circulatia i-a fost imbunatatita prin adoptarea unor noi galerii de admisie/evacuare, iar puterea a fost pur si simplu aruncata in aer de doua tubine conventionale mai mari, care au luat locul celor de serie cu geometrie variabila.

    La 1,5 bari presiune exercitata si cu benzina de 100 in „vene”, boxerul cu sase cilindri pravaleste asupra rotilor spate (sustinute de suspensiile H&R cu arcuri si amortizoare intarite si brate din aluminiu) 1.054 CP/7.700 rpm si 1.030 Nm/5.800 rpm, via un ambreiaj de inalta performanta si o cutie de viteze cu 6 trepte intens modificata. Sunt 53 CP mai multi decat herghelia lui Veyron si o diferenta de greutate net in favoarea acestui Porsche care, in prima jumatate a anului viitor, pe circuitul de la Nardo, va incerca sa treaca de (odata) magicul prag al celor 400 km/h. Fara sens? Discutabil. Posibil? Precum spuneam – o joaca de copii...

    Vizualizari: 576