© 2025 Auto.ro
		
		
Motorul V12 este liderul nomenclatorului de agregate Mercedes de peste un deceniu si jumatate, oferind in schimbul unor sume de bani consistente un echilibru perfect in functionare si, bineinteles, un atat de important iz artistrocratic. 
Din pacate insa, se zvoneste ca fabricantul din Stuttgart doreste sa renunte la dezvoltarea unor asemenea propulsoare, iar decizia ar putea fi cu atat mai scadaloasa cu cat motivul de la baza ei nu are nici o legatura cu ecologia.
“Marea problema” a unui V12, spun nemtii, tine de faptul ca, fiind la fel de lung ca un “sase-in-linie”, devine supradimensionat in comparatie cu mult mai compactele agregate V6 si V8. De aici, rezulta faptul ca cele din urma necesita compartimente sensibil mai mici, iar banii cheltuiti pe dimensionarea compartimentelor astfel incat sa poata inghiti si un V12 nu se mai justifica. 
Sigur, cei de la Mercedes au incercat sa ne consoleze cu vestea potrivit careia impresionanta cantitate de cai putere si cuplu va fi mentinuta cel putin la aceleasi valori gratie tehnicii supraalimentarii dar, cumva, am fi preferat sa ne spuna ca renunta la V12 fiindca le-au sarit in cap extremistii de la Greenpeace...
									Electrificarea forțată a flotelor rent-a-car riscă să saboteze un sector esențial pentru diaspora romaneasca
								
							
									Licitații auto SUA: cum funcționează și cum economisești la import
								
							
									Formula 1 2025: Banca Transilvania, partener oficial al echipei McLaren la GP Ungaria
								
							
									Simulatoare auto vs. condus în realitate – cât de autentică poate deveni experiența de joc?
								
							
									Cele mai ciudate funcții ale mașinilor care există cu adevărat
								
							
									Merita sa iti cumperi un Audi second-hand din Germania