rss

Mercedes GLK de la Brabus

  1. 16/10/2008
  2. Tags: Brabus, GLK, Mercedes
    Vezi toate fotografiile (8)

    Piata SUV-urilor a luat-o razna, insa tunerii in general si cei de calibru greu in special o duc la fel sau chiar mai bine ca niciodata. La urma-urmei, personalizarea profesionista a propriului mijloc de transport a fost dintotdeauna un “must” in lumea buna, indiferent la ce nivel investitional doriti sa facem referinta.

    Brabus, spre exemplu, a lasat putin lucrul la monstrii de sute de cai putere si s-a ocupat de transformarea lui GLK intr-un SUV ceva mai dezirabil.

    Nu spunem ca mezinul gamei de tot-teren-uri Mercedes ar fi urat, insa nu e mai putin adevarat ca imaginea de GL-Klasse intrat la apa ii matuieste un pic “glant”-ul.

    Nici o problema, fiindca programul Brabus incepe in forta cu un bodykit complet, dotat cu tot ceea ce trebuie in mod normal bifat pe lista unui produs al curentului bling: spoiler frontal agresiv ce incorporeaza faruri de ceata cu tehnologie LED, un set de luminite pe rampele de ancorare montate pe plafon, roti cu jante ce pot ajunge chiar si la 21 de inch diametru si un tren de rulare sportiv care, in urma modificarilor, a coborat garda la sol cu 35 mm.

    La interior, povestea continua in acelasi ritm: dincolo de faptul ca posibilitatile de personalizare sunt atat de variate, incat nu credem ca vor exista doua GLK Brabus identice, tunerul german poate dota habitaclul cu cele mai fine si mai nobile materiale la care se poate gandi cineva, de la lemn de esenta rara si fibra de carbon pana la pielea cea mai fina si aluminiu stralucitor ca o oglinda venetiana.

    Natural, raspunsul partii mecanice trebuia sa fie unul pe masura, asa ca Brabus a pregatit ceva apetisant atat pentru membrii fan-clubului motoarelor pe benzina, cat si pentru cei care se dau in vant dupa pacanitul agregatelor diesel.

    Primii vor fi rasfatati cu un motor V6 de patru litri, ce poate inlocui atat propulsorul lui GLK 350, cat si pe cel al lui GLK 280. Gratie celor 332 CP si 420 Nm, el poate imprima masinii un sprint pana la 100 km/h in numai 6,1 secunde si o viteza maxima de 250 km/h, adica suficient pentru a-ti trece in palmares cateva victorii in fata unor masini sport cu pretentii maricele.

    De partea cealalta, “dieselarii” se vor pricopsi cu un kit ECO PowerXtra ce ridica puterea motorului V6 de pe GLK 320 CDI la 272 CP si momentul maxim la 590 Nm – asadar, un plus de 48 CP si de 50 Nm comparativ cu modelul normal.

    Nu pare mult, insa acceleratia 0-100 km/h se consuma in numai 6,9 secunde (cu 0,6 secunde mai repede ca in serie), iar daca pedala de acclereatie este tinuta lipita de podea se ajunge la o viteza maxima de 240 km/h. Smokin'...

    Vizualizari: 1338