rss

Mega supercar la Top Marques Monaco

  1. 28/02/2007
  2. Tags: Top Marques Monaco, Weber
    Vezi toate fotografiile (3)
    Nu exageram deloc cu epitetele, si asta din cel putin din doua motive: unu – nu ne sta in fire si doi – bolidul pe care constructorul elvetian il va prezenta la cel mai luxos salon auto din lume va fi capabil de cel putin 400 km/h.

    V-am captat atentia?

    Daca da, mai aflati ca acest proiect este munca comuna a unei echipe formata din 13 specialisiti proveniti din diferite medii ale motorsportului, inclusiv din Formula 1. Obiectivul lor este unul cat se poate de simplu – realizarea unui supersport unic, capabil sa spulbere orice de pe sosele, de la biata o Fabia 1,2 la un neverosimil Bugatti Veyron.

    Nimic nu va fi prea bun pentru acest bolid cu un sasiu realizat din aluminiu de cea mai buna calitate, un material folosit (pana acum) doar de industria aeronautica si cea spatiala. 

    Weber si-a dorit ca masina sa fie proiectata si construita pe cat de „in-house” posibil, astfel incat pana si sculele cu care realizate profilele din aluminiu au fost fabricate in atelierele constructorului din Tara Cantoanelor.

    A rezultat o structura extrem de rigida (pentru a o indoi cu un singur grad, e nevoie de o forta de 14 tone) si de usoara, sasiul cantarind doar 65 kg (o masa cu 32% mai mica decat o constructie asemenatoare din punct de vedere al rigiditatii, dar realizata din aliaj crom-molibden).

    Ea va fi acopertia de o „coaja” din fibra de carbon de sapte ori mai rezsitenta si de sase ori mai usoara decat otelul, modelata astfel incat aerodinamica sa fie cat mai aproape de perfectiune (timp de noua luni, designul caroseriei a fost schimbat de zeci de ori inainte sa se auda un „asta e!”).

    Pentru a indeplini insa principalul obiectiv al acestui proiect, masina nu trebuie sa fie doar usoara, ci si purtatoare a unui motor foarte puternic.

    Weber nu a dezvaluit din pacate cati cai putere vor mocni sub capota, insa va putem spune ca dintr-un V8 de 7,2 litri se pot extrage extrem de multe cabaline mecanice. Uriasul de metal va pravali intreaga sa forta intr-o transmisie secvential automata cu sase rapoarte, in care schimbarile de treapta se vor face in doar 80 de milisecunde (doar DSG-ul lui Audi si SMG-ul lui BMW sunt mai rapide).

    La randul ei, ea va imparti cuplul tuturor celor patru roti, astfel incat tractiunea pe timpul acceleratiei sa fie maxima.

    Apropo de roti, acestea vor fi echipate cu jante de 19 inch, dar, oricat de spectaculos va fi designul acestora, nimic nu-ti va putea distrage atentia captat de discurile de frana ceramice, chinuite pe perioada de oprire de urgenta de etrieri cu nu mai putin de 12 pistonase.

    Nimic nu a fost lasat la voia intamplarii in acest proiect, nici macar cele 4 (patru) rezervoare de combustibil (capacitate totala 110 litri), poztionate astfel incat sa coboare pe cat de mult centrul de gravitatie al masinii si sa echilibreze pe cat de mult masele intre cele doua punti.

    Pe de alta parte, nici nu prea este loc de erori cu aceasta racheta sol-sol de 1.100 kg, capabila sa atinga 100 km/h in doar 2,7 secunde (estimativ), care ii va demonstra probabil lui Veyron si creatorilor sai inutilitatea scarpinarii in urechea dreapta cu mana stanga...  
    Vizualizari: 1061