Vezi toate fotografiile (4)
In spatele acestui nume interminabil se ascunde ultimul
TGV pentru sosele al constructorului din
Bottrop, bazat pe
coupe-ul clasei S.
De fapt, monstrul lui
Brabus mai are putine in comun cu un
CL600, cel mai celebru
tuner neoficial Mercedes afirmand ca acesta este
cel mai rapid coupe de tip GT din lume.
Si e destul de greu sa ii contrazici, mai ales ca din
motorul original nu a mai ramas mare lucru: Brabus a instalat un nou
arbore cotit cu o cursa mai lunga, a alezat cilindrii pana cand
capacitatea a sarit de la 5,5 la 6,3 litri si a montat un
set de pistoane speciale.
In plus, au fost montate galerii de evacuare noi, vechile
tuborcompresoare au lasat locul unora mai performante, in timp ce un
intercooler foarte eficient l-a dat la o parte pe cel de serie.
In urma acestor operatiuni, practic aceleasi pe care le suporta un
S600 sau uluitorul
Rocket, au rezultat
730 CP si un cuplu care ar putea rasuci un
sequoia ca pe o biata surcica:
1.320 Nm.
Totusi, pentru ca atatia
newton-metri nu garanteaza ca va lasa in toate calitatile constructive
cutia automata cu cinci trepte sau mecanismele trenului de rulare, Brabus a decis ca numarul lor sa fie limitati electronic la “doar”
1.100 Nm.
Chiar si asa, uriasul Mercedes va pulveriza aproape orice adversar, fie ca el se numeste
Maserati Gran Turismo,
Aston Martin DB9 sau
Bentley Continental GT:
sprintul 0-100 km/h se face in patru secunde, la 200 km/h se ajunge dupa alte
7,9 secunde, iar viteza maxima este limitata electronic la
340 km/h.
Evident, Brabus nu a uitat sa inhibe orice forma de provocare aiuristica inca din fasa,
S V12 S fiind recognoscibil de la o posta multumita unui
kit de caroserie ce include prezenta a patru jante de pana la
21 de inch si a unui eleron aflat in prelungirea portbagajului, precum si a unui
kit de coborare a suspensiei pneumatice ABC, ce “lasa” masina cu 25 de mm.
Totusi, daca vreun inconstient indrazneste ceva, dupa papara administrata pe timpul acceleratiilor, soferul unui asemenea juggernaught ar mai putea preda
o ultima lectie: cea a unei
perioade de franare extrem de eficiente, multumita unui sistem ce aseaza in prim plan
discuri de 380 mm pe fata, actionate de
etrieri cu 12 pistonase. Brr…