rss

Mazda6: noul asalt zoom-zoom, in direct de la SIAB

  1. 03/10/2007
Maşina de clasa medie Mazda va fi cu sigurantă una din vedetele SIAB, urmand a fi principalul punct de atractie al standului constructorului japonez.

Ca si în 2002, cand a fost lansata prima generatie, această premiera adusa direct de la Salonul Auto de la Frankfurt sintetizeaza foarte bine capacitatea niponilor de a ne surprinde constant cu produse demne de filosofia zoom-zoom si, fara sa exageram, putem spune ca principalele valori ale acestei rude de gradul intai a (mai) binecunoscutului Ford Mondeo (cele doua sunt construite pe baza aceleiasi platforme tehnice) sunt designul de excepţie si caracterul sportiv.

Chiar dacă e un pic mai mare pe toate planurile (lungime +6,5 cm, latime +1,5 cm si ampatament +5 cm), noul “sase” nu si-a pierdut cu nimic din dinamismul aspectului comparativ cu generatia precedenta, ba dimpotriva: sedan-ul pare mai bine proporţionat ca oricand, iar liniile fluide, de o agresivitate rasata, vor umbri cu siguranta majoritatea concurentilor din clasa medie.

Pe de alta parte insa, interiorul nu poate fi considerat o lectie de design, avand in vedere că ii lipseşte forta exteriorului si seamana, din multe puncte de vedere, cu acelasi Ford Mondeo.

Totuşi, ca la orice japoneza, senzatia de calitate este omniprezenta, iar asta va conta enorm in contextul unei clase care pune tot mai
mult pret pe ideea de premium (vezi cazurile Passat, Laguna si... Mondeo).

Motorizarile sunt in mare parte aceleasi (1,8 litri si doi litri pe benzina, plus un doi litri diesel), nou venit fiind un “patru cilindri” in linie de 2,5 litri (170 CP), practic o evolutie a vechiului 2,3, fata de care are si un cuplu mai mare cu 10%.

Evident, din lista dotarilor nu putea lipsi si un foarte bine pus la punct pachet de siguranta, astfel incat Mazda6 va pune la dispoziţia clientilor o imensa lista de acronime, din care nu vor lipsi ABS, DSC (controlul stabilitatii) sau TCS (controlul tractiunii).
Vizualizari: 407