Vezi toate fotografiile (1)
Nu o spunem noi, ci acest fapt a fost demonstrat cu ocazia
EcoTest 2008: noua
Mazda6, echipata cu
motorul de 1.8 litri, este cel mai ecologic model cu
motorizare pe benzina comercializat in Romania.
EcoTest este un proiect ce testeaza
emisiile de noxe pentru majoritatea
autovehiculelor comercializate in Europa si este publicat de
Asociatia Europeana a Cluburilor Auto. In topul realizat,
Mazda6 cu
motor pe
benzina a ocupat pozitia a 6-a, in fata "niponei" clasandu-se doua "
hibride" si trei modele echipate cu
propulsoare diesel.
Compania japoneza pune acest succes pe seama politicii de reducere a greutatii
autovehiculelor din propriul portofoliu, spre deosebire de alti constructori, unde noile modele au castigat in greutate fata de versiunile anterioare. Asta nu inseamna ca inginerii japonezi nu au "umblat" si la
motoare. In ceea ce priveste modelul
Mazda6, toate
propulsoarele din gama au fost imbunatatite, fiind optimizate consumul si emisiile de CO2.
Pentru optimizarea nivelului de energie generat, motoarele de 2 si de 2,5 litri pe benzina folosesc sistemul de distributie cu deschidere secventiala a supapelor (SVT-sequential valve timing). De asemenea, sistemul de admisie a fost refacut. Galeria de evacuare a fost optimizata, pentru a reduce rezistenta din sistemul de evacuare. Pentru motorul de 1,8l pe benzina (varianta de caroserie sedan), aceste masuri au generat o scadere a consumului cu 11,7% (0,9l) fata de modelul anterior, noul consum fiind de 6,8l/100 km.
Programul
EcoTest a fost dezvoltat de catre Federatia Internationala de Automobilism (FIA) si se realizeaza in laboratoarele ADAC. EcoTest informeaza consumatorii despre emisiile de noxe, transformand nivelurile de emisii de CO2, de particule, de oxizi de azot (NOx), de hidrocarburi (HC) si de monoxid de carbon (CO) in puncte, ce sunt apoi folosite pentru a genera o cotatie pe o scara de la 1 la 5 stele. Este bine de stiut ca pana in prezent, niciun vehicul nu a obtinut 5 stele.