Desi pe celelalte continente a fost deja lansata,
Mazda5 facelift va debuta oficial in
Europa abia la
Salonul Auto de la Bologna (7-17 decembrie).
Modelul japonez din segmentul
MVP-urilor va veni cu un motor de 2,0 litri imbunatatit, usi spate culisante actionate electric, o echipare mai bogata si un nou sistem de suspensii.
Nici un model din aceasta clasa nu se transforma si nu devine atat de incapator precum Mazda5. Datorita sistemului
Karakuri, cele doua randuri de scaune din spate se transforma in cateva secunde intr-o suprafata de incarcare plana. Mazda5 ofera un confort maxim si o extraordinara placere de a conduce.
Design-ul exterior este caracterizat de proportii armonioase, moderne si cu stil. Usile glisante de ambele parti permit accesul prin deschideri de 700 mm latime.
Interiorul a fost realizat in jurul unui spatiu central liber, ceea ce favorizeaza crearea unei atmosfere comunicative intre cei sapte pasageri care isi gasesc loc in Mazda5.
Modelul beneficiaza de sistemul Karakuri “6+1”, concept care permite cresterea capacitatii de la 6 la 7 locuri prin simpla intindere a unui scaun suplimentar.
Cuvantul „Karakuri“ provine de la o papusa japoneza traditionala, care se impatureste. Daca se pliaza, scaunele din randurile 2 si 3, Mazda5 ofera un spatiu de depozitare considerabil largit, cu o suprafata de incarcare plana. Scaunele din randul al doilea pot fi deplasate si longitudinal, astfel incat pasagerii din spate sa beneficieze de mai mult spatiu.
Patru motoare moderne confera autovehiculului Mazda5 sentimentul de rulare
“Zoom-Zoom” tipic marcii. Mazda5 beneficiaza de un
motor turbo diesel de 2,0 litri dezvoltat cu injectie directa common-rail in doua trepte de putere:
110 si 143 CP. Ambele versiuni sunt legate la o transmisie noua in 6 trepte.
De asemenea, vor fi disponibile si doua propulsoare pe
benzina,
1,8 litri / 115 CP si 2,0 litri / 145 CP, ambele amatoare de turatii, puternice si totusi economice.
Un sistem de rulare complex confera automobilelor Mazda5 un comportament foarte sigur in timpul condusului. La axul din fata sunt prevazute suspensii de tip
McPherson, in timp ce pe spate este prevazuta o constructie de directionare multipla. Servodirectia electro-hidraulica (
EHPAS) asigura o manevrare usoara si o reactie nemijlocita.
Sistemul de siguranta al Mazda5 include in versiunea de baza
ABS, distributia electronica a fortei de franare, asistenta electronica de franare (
EBA) si fixarile
ISOFIX pentru scaunele de copii. Mazda5 este disponibil in trei variante de echipare.
Nou este si sistemul multimedia oferit optional, care ofera pasagerilor de pe cele doua randuri din spate posibilitatea de a viziona pe un monitor LCD de 7 inch montat in plafon filme pe DVD sau jocuri pe calculator. Pasagerii au la dispozitie si o instalatie audio care poate memora pe un hard disk-sute de ore de muzica.