© 2025 Auto.ro
Mazda nu obisnuieste sa urmeze poteci batatorite in calatoria sa spre atingerea unui obiectiv anume, preferand sa experimenteze tot soiul de solutii care, la un moment dat, se vor dovedi cele mai indicate.
Asa este si cazul misiunii de reducere a consumului de combustibil, pe care niponii au ales sa o duca la bun sfarsit focusandu-se initial pe reducerea maselor sau ameliorarea aerodinamicii si nu pe crearea unor motoare noi. Ei bine, cele din urma au devenit acum cele dintai...
Un prim tel este dotarea tuturor agregatelor pe benzina cu injectie directa si tehnologie stop-start pana in 2015, economia de combustibil obtinuta din adoptarea acestor masuri urmand a fi chiar si mai mare gratie “curei de slabire” ce va fi urmata de toate platformele tehnice viitoare (fiecare din ele va cantari cu circa 100 kg mai putin ca omolagele lor de azi).
Prima la aparat va fi Mazda3, noua generatie ce va apare la anul urmand a fi croita conform acestui tipar; in plus, niponii vor incerca sa-i ademeneasca si pe americani catre zona automobilelor mici si economice, introducand un motor cu patru cilindrii nou pe Mazda2.
In planul modelelor sportive, Mazda are de gand sa provoace un nou soc fanilor MX-5 in 2012: cel mai vandut roadster din lume va avea, se pare, un frate acoperit, ce se va inspira din conceptul Kabura.
Intre timp, in zona “banii nu sunt o problema” urmasul lui RX-8 este de asteptat sa faca din nou furori, asiaticii promitand, deopotriva, performante de exceptie si un consum de combustibil mult redus.
In sfarsit, clientii SUV-urilor Mazda vor fi fericiti sa auda ca CX-7 va avea in sfarsit o versiune aspirata, sensibil mai frugala, update-ul urmand a fi completat de prezenta unor noi transmisii automate ce vor fi introduse cel mai tarziu in 2011.
O treapta mai jos, CX-5 (ce va imparti platforma tehnica cu Ford Kuga) va activa in sectorul crossover-elor entry-level si probabil ca va pune mari probleme concurentei daca japonezii vor avea curajul sa il deseneze precum o versiune de serie a conceptului Kazamai. Si, in general, au acest gen de curaj...
Electrificarea forțată a flotelor rent-a-car riscă să saboteze un sector esențial pentru diaspora romaneasca
Licitații auto SUA: cum funcționează și cum economisești la import
Formula 1 2025: Banca Transilvania, partener oficial al echipei McLaren la GP Ungaria
Simulatoare auto vs. condus în realitate – cât de autentică poate deveni experiența de joc?
Cele mai ciudate funcții ale mașinilor care există cu adevărat
Merita sa iti cumperi un Audi second-hand din Germania