© 2025 Auto.ro
		
		
Mazda 2 este dotata cu airbag-uri frontale duale, centuri pretensionate cu limitator de efort, puncte de ancorare ISOFIX, tetiere pentru doua locuri din spate. Sistemul de avertizare centura pentru sofer, ABS-ul, EBD-ul si asistenta la franare sunt oferite ca echipamente optionale. Modelul a obtinut un rezultat foarte bun pentru protectia pasagerilor, EuroNCAP premiind, asa cum obisnuieste, prezenta sistemului de avertizare pentru centura de siguranta. Desi nu exista airbag pentru protectia toracelui, protectia la impactul lateral este buna, dar numarul de puncte a fost micsorat ca urmare a faptului ca dupa izbitura portiera din spate s-a deschis. Mazda 2 a primit 4 stele pentru protectia copiilor, dar n-a reusit decat doua stele la capitolul rezervat pietonilor.
 IMPACT FRONTAL. Structura si podeaua sunt sigure, centurile functioneaza bine, dar s-au inregistrat presiuni mari la nivelul pieptului pasagerului, iar din pricina spatiului mic pentru picioare nu se ofera suficienta protectie pentru genunchii soferului, factorii de risc fiind coloana de directie, butucul contactului si bordul. 
IMPACT LATERAL. Este indicat sa optati pentru airbag-ul lateral, care nu se afla in dotarea standard, pentru ca in absenta lor capitonajul usii si reazemul pentru mana pot produce rani.   
PROTECTIA COPIILOR. Constructorul recomanda scaune Britax Romer Lord cu orientare normala. Protectia oferita este mixta. Copilul de 18 luni a suferit leziuni la nivelul capului la impactul frontal, iar sistemul de retinere a pus in pericol pieptul ambilor copii. 
PROTECTIA PIETONILOR. Capota prezinta zone de amortizare, dar aripile si marginea acesteia sunt dure, astfel ca picioarele pietonilor nu sunt protejate.
Protectie adult: (34 puncte)
Protectie copil: (37 puncte)
Protectie pieton: (18 puncte)
									Electrificarea forțată a flotelor rent-a-car riscă să saboteze un sector esențial pentru diaspora romaneasca
								
							
									Licitații auto SUA: cum funcționează și cum economisești la import
								
							
									Formula 1 2025: Banca Transilvania, partener oficial al echipei McLaren la GP Ungaria
								
							
									Simulatoare auto vs. condus în realitate – cât de autentică poate deveni experiența de joc?
								
							
									Cele mai ciudate funcții ale mașinilor care există cu adevărat
								
							
									Merita sa iti cumperi un Audi second-hand din Germania