rss

Masina sport off-road cu genele unui castigator: Noul Porsche 911 Dakar

  1. 24/01/2023
    Vezi toate fotografiile (23)

    Porsche marcheaza o premiera mondiala extraordinara la Salonul Auto de la Los Angeles: noul Porsche 911 Dakar, un model la fel de confortabil in off-road si pe autostrada. Limitat la doar 2.500 de exemplare, acest model exclusiv nu demonstreaza doar posibilitatile nelimitate ale conceptului Porsche 911. El evoca si prima victorie generala a Porsche in Raliul Paris-Dakar din 1984, care a marcat simultan si nasterea tractiunii integrale la Porsche 911. Acesta este motivul pentru care noul 911 Dakar este oferit si cu un pachet optional Rally Design, care aminteste de emblematica masina castigatoare.
    Primul detaliu izbitor al Porsche 911 Dakar este garda la sol, care este cu 50 milimetri mai inalta decat cea a unui 911 Carrera cu suspensie sport. Iar sistemul de ridicare oferit standard poate ridica fata si spatele masinii cu inca 30 milimetri. Garda la sol si unghiul rampei rivalizeaza cu cele ale SUV-urilor conventionale. Sistemul de ridicare nu este conceput doar pentru a trece incet peste obstacole, ci este, mai degraba, parte integranta a sasiului reajustat. Setarea „nivel inalt” este disponibila pentru aventuri off-road ambitioase la viteze de pana la 170 km/h. Peste aceasta viteza, masina coboara automat la nivelul normal.
    Completand atributele sportive off-road ale masinii, anvelopele Pirelli Scorpion All Terrain Plus au fost special dezvoltate pentru ea (245/45 ZR 19 in fata si 295/40 ZR 20 in spate). Modelul gros al benzii de rulare are o adancime de 9 mm, iar peretii laterali intariti si santurile sunt din doua pliuri. Toate acestea fac ca anvelopele Porsche 911 Dakar sa fie ideale chiar si pentru terenuri dificile si sunt foarte rezistente la taiere. Anvelopele de vara si de iarna Pirelli P Zero sunt disponibile optional. Insa anvelopele all-terrain sunt standard si ofera modelului o dinamica sport si pe sosea.
    Putere impresionanta pe toate suprafetele
    Motorul de trei litri biturbo cu sase cilindri, cu 480 CP (353 kW) si un cuplu maxim de 570 Nm ofera performante superioare cu un sunet boxer convingator. Noua masina sport sprinteaza la 100 km/h in 3,4 secunde; datorita anvelopelor all-terrain, viteza maxima este limitata la 240 km/h.
    Ca standard, motorul vine cu un PDK cu opt trepte si tractiune integrala Porsche. Echipamentul standard include, de asemenea, directia pe puntea spate, suporturile de motor de la 911 GT3 si stabilizarea anti-ruliu PDCC. Interactiunea tuturor componentelor face ca 911 Dakar sa fie la fel de dinamic pe nisip si pe macadam ca si pe Nurburgring Nordschleife. Performanta maxima in offroad este asigurata, de asemenea, de cele doua noi moduri de condus, care pot fi selectate prin comutatorul rotativ de pe volan. Modul Rally este ideal pentru suprafete libere si neuniforme si are tractiune integrala cu accent pe puntea spate. In modul Offroad, garda la sol marita este activata automat. Acest mod este conceput pentru tractiune maxima pe teren dificil si pe nisip. Ambele moduri noi de condus dispun, de asemenea, de noul Rally Launch Control, care permite o accelerare impresionanta pe macadam si permite o alunecare a rotilor de aproximativ 20%.
    Optional portbagaj sau cort de plafon sau Porsche Design Chronograph
    Caracteristicile suplimentare ale modelului 911 Dakar includ spoilerul spate fix si usor, din CFRP (Carbon-fiber-reinforced polymers - Polimeri de fibra de carbon ranforsata) si capacul frontal al portbagajului realizat tot din CFRP si prevazut cu orificii de aer preluate de la 911 GT3. Exista, de asemenea, detalii standard pentru off-road, cum ar fi urechile de remorcare din aluminiu rosu in fata si in spate, pasajele rotilor largite si elementele de protectie din otel inoxidabil ale pragurilor fata, spate si laterale. Prizele de aer laterale de pe partea frontala reproiectata sunt, de asemenea, protejate prin grile din otel inoxidabil impotriva loviturilor cauzate de pietre.
    Plafonul Porsche 911 Dakar are o priza vizibila de 12 volti pentru farurile exterioare optionale. Cu o capacitate de 42 de kilograme, el poate gazdui fara probleme echipamente de raliu precum canistre de combustibil si apa, lopeti pliabile si placi de tractiune. Un cort de acoperis este disponibil pentru 911 Dakar.
    In interior, 911 Dakar isi subliniaza ambitiile sportive cu scaune de raliu si cu eliminarea scaunelor din spate. Sticla usoara si o baterie usoara ii reduc si mai mult greutatea, permitand Porsche 911 Dakar sa cantareasca doar 1.605 kg – cu doar 10 kg mai mult decat 911 Carrera 4 GTS cu PDK.
    O caracteristica definitorie a interiorului Dakar este data de suprafetele standard Race-Tex cu cusaturi decorative in Shade Green, optiune disponibila exclusiv si ca finisaj exterior metalic pentru 911 Dakar. Pachetul Rally Sport cu bara de protectie in caz de rasturnare, centuri de siguranta in sase puncte si stingator de incendiu este optional.
    Pachet Rally Design in stilul masinii castigatoare a Paris-Dakar in 1984
    In centrul pachetului optional Rally Design de la Porsche Exclusive Manufaktur se afla finisajul in doua tonuri in Alb/Gentian Blue Metallic. Este pentru prima data cand Porsche implementeaza in productia de serie combinatia dintre vopseaua bicolora si folia decorativa. Pe partea laterala a vehiculului, clientul poate alege un numar individual de cursa intre 0 si 999. Pe langa dungile decorative de raliu in rosu si auriu, 911 Dakar cu pachetul Rally Design – al carui aspect aminteste de masina castigatoare din 1984 a Raliului Dakar – are, de asemenea, cuvantul ‘Roughroads’ pe usi. Termenul este o marca inregistrata si reflecta conceptul 911 Dakar si adecvarea acestuia pentru conducerea off-road. Jantele vopsite in alb si banda rosie a farurilor spate, in contrast fata de vehiculul standard, completeaza aspectul distinctiv. Alte elemente de evidentiere pot fi gasite in interior: Race-Tex extins si bordurile din piele, precum si centuri de siguranta si accente in Sharkblue.
    Porsche Design Chronograph
    Clientii modelului 911 Dakar pot comanda exclusiv Porsche Design Chronograph 1 ‒ 911 Dakar sau Chronograph 1 ‒ 911 Dakar Rally Design Edition pentru a se asorta cu masina. Pentru prima data, carcasa acestor modele de ceas este realizata din carbura de titan, deosebit de rezistenta la zgarieturi si extrem de usoara.
    Noul Porsche 911 Dakar poate fi comandat acum la un pret de 239.762,39 € incl. TVA. Pachetul Rally Design costa 27.124,86 EUR, inclusiv TVA.

    Vizualizari: 902
    Peugeot 308

    Peugeot 308

    Pret: 8.500 EUR, An: 2016, Kilometri: 203.500 detalii »

    Toate anunturile »