rss

Mai putin e mai mult: Ferrari V6 turbo

  1. 08/07/2008
  2. Tags: Enzo, V6 turbo
    Vezi toate fotografiile (1)

    Marele Enzo spunea odinioara ca o masina sport adevarata ar trebui sa aiba un V12 sub capota, insa vremurile s-au schimbat de atunci. Mult. Azi, un bolid e cool daca are mai multa electronica decat un magazin Media Galaxy si, in curand, va fi legal doar daca va consuma cu pipeta.

    Ca urmare, urmasii lui “Il Commendatore” cauta sa faca bici dintr-un agregat cu jumatate din numarul ideal de cilindri.

    Ferrari nu este singurul producator de modele supersport pus la zid de noile reguli, dar, alaturi de Porsche, este singurul care pare (cel putin deocamdata) capabil sa iasa din corzi. Ca si “inamicii” din Zuffenhausen, italienii sunt pe cale sa dezvolte propriile propulsii hibride si sisteme de recuperare a energiei pierdute, ce vor echipa modelele urmatorului deceniu.

    Totusi, puristii nu se vor impaca in veci cu un motor care suna in anumite momente precum un mixer, asa ca un propulsor pe benzina supraalimentat de dimensiuni mici pare deocamdata cea mai buna metoda de a-i tine aproape de sediul din Maranello.

    Stim deja ca Ferrari lucreaza la o serie de V8-uri eficiente, cele mai puternice versiuni ale acestora urmand a echipa chiar si urmasii fenomenalului Enzo; totusi, restul gamei de modele ar putea primi si aportul unui V6 turbo, ce nu va avea neaparat conditia unui entry-level dedicat celor ce nu-si permit un calut cabrat adevarat.

    Afirmatia este oarecum sprijinita si de faptul ca nu va exista un urmas al lui Dino, insa adevarata poveste a unui V6 turbo va incepe in momentul in care puterea si sunetul vor reflecta valorile Ferrari, iar consumul pe cel al... legislatiei UE.

    Preturile la petrol nu au cum sa mai scada, dar de urcat vor urca, iar pana in perioada 2013-2016 (in care se spune ca va apare si acest motor) ele ar putea sa deranjeze chiar si pe cei mai instariti dintre noi.

    Punand la socoteala si progresul tehnologic, ideea un V6 supraalimentat nu mai pare chiar atat de rea; totusi, de ce nu un sase-in-linie, singura configuratie nobila in care poti face un motor cu mai putin de, eh, 12 cilindri?

    Probabil, vor avea un raspuns potrivit si pentru asta...

    Vizualizari: 939