© 2025 Auto.ro
Englezii de la Lotus au mai prezentat concepte ce puteau folosi etanolul drept combustibil, dar 270E are o calitate in plus, fiind capabil sa functioneze si cu alcool metilic sau, dupa denumirea mai raspandita in industria auto, metanol.
Propulsorul este acelasi agregat Toyota dotat cu un compresor, ce produce 270 de cai si accelereaza in doar 3,88 secunde pana la 100 km/h (asta-i teritoriu de supercar, da?).
In lumina acestor date, viteza maxima de 255 km/h nu mai pare mare realizare, dar la Lotus asta n-a contat niciodata, ci mai degraba manevrabilitatea de exceptie.
Trecand si peste asta, noutatea absoluta in cazul lui 270E este sistemul de alimentare care-si pregateste singur si automat mixtura de combustibil, indiferent de ce alimentezi.
Lotus a ales sa promoveze metanolul pentru ca, in viziunea lor, este un combustibil alternativ perfect (chiar daca poate fi otravitor): se obtine usor din hidrogen, respectiv CO2, si nu genereaza noxe in exces.
Trifuel este inca in stadiul de concept, fiind folosit pentru strangerea de date, care date vor ajuta la dezvoltarea altor mixturi pe baza de alcooli, urmand ca un model de serie sa fie prezentat in viitorul apropiat.
Electrificarea forțată a flotelor rent-a-car riscă să saboteze un sector esențial pentru diaspora romaneasca
Licitații auto SUA: cum funcționează și cum economisești la import
Formula 1 2025: Banca Transilvania, partener oficial al echipei McLaren la GP Ungaria
Simulatoare auto vs. condus în realitate – cât de autentică poate deveni experiența de joc?
Cele mai ciudate funcții ale mașinilor care există cu adevărat
Merita sa iti cumperi un Audi second-hand din Germania