rss

Loeb face lobby pentru ESC

  1. 12/06/2008
  2. Tags: Electronic stability control, Esc, Sebastien Loeb
    Vezi toate fotografiile (3)
    Sebastien Loeb, de patru ori Campion Mondial de Raliuri, s-a alaturat unui alt mare campion, Michael Schumacher, in campania "ChooseESC!", care incearca sa ii convinga pe producatorii auto de importanta introducerii pe cat mai multe masini a sistemului Electronic Stability Control.

    ChooseESC! se desfasoara la nivelul Europei si este initiata de Fundatia FIA. Tehnologia ESC reduce riscul de derapare si "tine" masina mai bine pe drum. Mai explicit, Electronic Stability Control simte atunci cand una dintre roti pierde aderenta si intr-o fractiune de secunda unitatea electronica de control franeaza individual rotile, in functie de situatie, facand autovehiculul controlabil de catre sofer. Chiar daca multora ESC-ul li se pare o gaselnita de marketing sau doar un sistem bun pentru doamne, Fundatia FIA a aratat, citand studii de specialitate, ca, anual, 4.000 din decesele inregistrate in accidentele auto si 100.000 de leziuni grave ar putea fi evitate daca toate masinile ar fi dotate cu ESC.

    Rezultatele actiunii nu au intarziat sa apara, la 23 mai anuntandu-se ca, incepand din 2012, toate vehiculele noi comercializate in Europa si Statele Unite vor beneficia de sistemul de control al stabilitatii. "Mii de vieti ar putea fi salvate daca soferii opteaza pentru Electronic Stability Control la cumpararea unei masini. ESC reprezinta cea mai mare realizare in ceea ce priveste sistemele de siguranta, de la inventarea centurii de siguranta incoace", a declarat David Ward, Director General al Fundatiei FIA.

    Pentru a arata diferentele la rularea cu si fara ESC, Sebastien Loeb a facut o demonstratie in Grecia, cu un Citroen C2 VTR. Pe o pista uda si cu ESC-ul decuplat, francezul a simulat o manevra brusca de evitare a unui obstacol la viteza mare - un fel de "testul elanului". Drept urmare, masina a facut cateva piruete necontrolate pe asfalt. Odata repetata manevra, de aceasta data cu sistemul cuplat, Citroen-ul a ramas pe trasa, sub controlul pilotului.

    "Siguranta rutiera este importanta pentru toata lumea si acest sistem chiar merita atentie, pentru ca te ajuta sa tii masina sub control. Pe drum poti fi surprins foarte usor, iti apare ceva in fata, tragi tare de volan sau bruschezi frana si intri in derapaj necontrolat. Derapajele fac parte din meseria mea de pilot de raliuri, insa cand conduc pe drumurile publice si ma aflu in masina impreuna cu familia, prefer sa evit derapajele. Din acest motiv am ales ESC", a spus Sebastien Loeb.

    Vizualizari: 975