rss

Locus, supercar-ul canadian

  1. 26/02/2007
  2. Tags: Locus, Supercar
    Vezi toate fotografiile (1)
    Cine avea impresia ca Canada inseamna doar hochei si sirop de artar ar trebui sa se mai gandeasca odata, iar proaspat lansatul supercar Locus ar fi un bun punct de start.

    Construit de Luc Chartrand, un om cu 22 de ani de experienta in domeniul materialelor compozite si al tuningului pentru Lamborghini si a altor marci prestigioase, bolidul construit in doi ani este un amestec bizar de designuri europene si tehnica americana, cu un potential de „giant killer” chiar mai dezvoltat decat al lui Koenigsegg.

    Caroseria, realizata integral din fibra de carbon, are un design destul de confuz: din profil si de la distanta seamana cu un Lamborgini, dar pe masura ce te apropii constati ca fata are iz de Ferrari F430, in timp ce spatele pare un omagiu adus lui Enzo.

    Lucrurile se complica la interior, unde configuratia cu trei locuri este asemanatoare cu cea a lui McLaren F1. Daca dam insa aceste lucruri destul de irelevante deoparte, ramanem cu un supercar mai mult decat interesant, propulsat de un urias V8 de 8,2 litri de origine GM, capabil de o putere oriunde intre 550 si 1.000 de CP (depinde de „ajustari”).

    El isi transmite gigantica forta catre rotile spate via o cutie manuala Tremec cu sase rapoarte, nu inainte ca aceasta sa treaca printr-un diferential blocabil Getrag.

    Nici trenul de rulare nu este tocmai „stirile de ieri”: Locus are suspensii independente reglabile electronic si un sistem de franare cu discuri de 380 mm pe fata, actionate de etrieri cu sase pistonase (355 mm, respectiv etrieri cu patru pistonase pe spate).

    Structura destul de compacta a masinii (4,52 m lungime) si folosirea materialelor compozite a permis existenta unei mase totale reduse, de doar 1.250 kg.

    Daca mai punem la socoteala si stabilitatea naturala oferita de latimea de 2,22 m (mai mare decat a unui Hummer H1) si inaltimea de doar 1,12m, rezulta ca Locus va avea ceva de demonstrat inclusiv pe virajele unui traseu montan.

    Si toate acestea in conditiile in care acest supercar costa un mizilic de 250.000 de dolari canadieni, de aproape patru ori mai putin decat un Ferrari Enzo. Masina care, probabil, va fi batuta mar...
    Vizualizari: 1077