Lincoln devine o marca globala?
- 19/11/2007
Ford calca pe urmele lui Lexus si Cadillac, urmand sa vanda Lincoln pe plan mondial. Ideea este oarecum surprinzatoare, pentru ca a aparut, practic, din neant.
Rolul de marci luxoase era suplinit pana acum de tripleta europeana formata din Aston Martin, Jaguar si Land Rover, mai ales ca americanii n-au vrut sa creeze concurenta interna.
Intre timp, insa, Ford a vandut deja Aston Martin si nici sorocul gemenilor Jaguar-Land Rover nu este departe, deci prezenta eficienta in ierarhiile de lux este sub semnul intrebarii.
Multi credeau ca importantul rol va fi preluat de
Volvo, dar, desi vanzarile suedezilor sunt in continua crestere, marca nordica se bate eficient doar in jumatatea inferioara a segmentului.
Aici intra in rol Lincoln, intr-o prima faza pe pietele unde masinile americane au o imagine buna, cum ar fi
Orientul Mijlociu,
Rusia si
China.
Mai greu o sa le fie yankeilor pe Batranul Continent, unde e cam greu sa dai clasica tripleta germana deoparte, dar, cum se zice, incercarea moarte n-are. Sau totusi?