© 2025 Auto.ro
In trecut, o rezolvare era colaborarea cu alti producatori (sa ne aducem aminte de “fratii” Alfa 164/FIAT Croma/Lancia Thema/SAAB 9000) sau sinergiile de grup (Alfa 166/Lancia Kappa).
In cazul lui 169, insa, aceasta ultima posibilitate iese din calcul pentru ca Lancia nu intentioneza, deocamdata, sa lanseze un model mai mare decat Delta, plus ca noua limuzina Alfa Romeo va avea tractiune spate, ceea ce complica si mai mult lucrurile.
In faza initiala, proiectul 169 a fost demarat pe o platforma de Maserati (Quattroporte), dar peninsularii si-a dat seama repede ca aceasta varianta este mult prea scumpa, moment in care au cautat alte solutii.
Prima alternativa lua in calcul un schimb de platforme cu Mercedes, dupa care s-a zvonit ca donorul va fi Jaguar XF, iar a treia - si cel mai putin probabila - presupunea achizitionarea platformei lui Chrysler 300C.
Indiferent de decizia luata, cei de la Alfa Romeo trebuie sa ia in calcul si debarcarea pe piata americana (deocamdata amanata) pentru a face din urmasul lui 166 o masina cu adevarat profitabila, caci in Europa, spun previziunile, concurentul italian pentru clasica tripleta germana nu se va vinde cu mult mai bine decat generatie precedenta.
Electrificarea forțată a flotelor rent-a-car riscă să saboteze un sector esențial pentru diaspora romaneasca
Licitații auto SUA: cum funcționează și cum economisești la import
Formula 1 2025: Banca Transilvania, partener oficial al echipei McLaren la GP Ungaria
Simulatoare auto vs. condus în realitate – cât de autentică poate deveni experiența de joc?
Cele mai ciudate funcții ale mașinilor care există cu adevărat
Merita sa iti cumperi un Audi second-hand din Germania