rss

Limuzina Alfa Romeo mai intarzie

  1. 04/11/2008
  2. Tags: 169, Alfa Romeo
    Vezi toate fotografiile (3)


    Potrivit ultimelor vesti, urmasul lui Alfa 166 nu va fi prezentat inainte de 2011, ceea ce le lasa destul timp italienilor ca sa definitiveze designul si, mai important, sa aleaga platforma pe care vor construi limuzina de clasa mare.

    Cea mai mare problema a producatorului din Milano in aceasta categorie s-a legat intotdeauna de costul platformei, pentru simplul fapt ca n-au vandut niciodata foarte multe unitati, deci investitia initiala putea fi recuperata doar printr-o planificare “la sange”.

    In trecut, o rezolvare era colaborarea cu alti producatori (sa ne aducem aminte de “fratii” Alfa 164/FIAT Croma/Lancia Thema/SAAB 9000) sau sinergiile de grup (Alfa 166/Lancia Kappa).

    In cazul lui 169, insa, aceasta ultima posibilitate iese din calcul pentru ca Lancia nu intentioneza, deocamdata, sa lanseze un model mai mare decat Delta, plus ca noua limuzina Alfa Romeo va avea tractiune spate, ceea ce complica si mai mult lucrurile.


    In faza initiala, proiectul 169 a fost demarat pe o platforma de Maserati (Quattroporte), dar peninsularii si-a dat seama repede ca aceasta varianta este mult prea scumpa, moment in care au cautat alte solutii.

    Prima alternativa lua in calcul un schimb de platforme cu Mercedes, dupa care s-a zvonit ca donorul va fi Jaguar XF, iar a treia - si cel mai putin probabila - presupunea achizitionarea platformei lui Chrysler 300C.

    Indiferent de decizia luata, cei de la Alfa Romeo trebuie sa ia in calcul si debarcarea pe piata americana (deocamdata amanata) pentru a face din urmasul lui 166 o masina cu adevarat profitabila, caci in Europa, spun previziunile, concurentul italian pentru clasica tripleta germana nu se va vinde cu mult mai bine decat generatie precedenta.

    Vizualizari: 1254