Lexus e marca oamenilor in varsta
- 17/10/2007
Divizia de lux a lui Toyota se confrunta cu aceeasi problema pe care a avut-o GM cu Cadillac sau Ford cu Lincoln.
Pe cea mai mare piata Lexus, adica Statele Unite, tinerii aproape ca lipsesc cu desavarsire din randul cumparatorilor, marea majoritate a acestora fiind indivizi trecuti de varsta pensionarii.
Fireste ca omul numarul unu al diviziei de peste
Ocean,
Jim Farley, a declarat ca marca nipona trebuie sa faca pasii necesari ca automobilele
Lexus sa fie "descoperite" si de categoria de varsta cuprinsa intre 30 si 40 de ani.
Media de varsta a 40% din totalul clientilor este de peste 60 de ani, ba mai mult: in cazul modelului
ES 350 media de varsta a cumparatorilor sai este de
61 de ani! Aceasta situatie este rezultatul promovarii si a calitatii masinilor ce poarta sigla cu L-ul stilizat.
Fiabilitatea lor a fost trambitata cat s-a putut de tare, dar nici insonorizarea magistrala a interiorului sau caracterul confortabil n-au fost uitate, iar toate acestea sunt calitati ce le fac cu ochiul mai degraba unor oameni mai inaintati in varsta, decat tineretului avid dupa
feed-back si urletul motorului.
Solutia va incepe cu prezentarea unui concurent pentru
Seria 1 si a super-sportivului
IS-F (acesta din urma in viitorul apropiat), dar, per total, intinerirea imaginii Lexus poate dura o perioada foarte lunga.