Vezi toate fotografiile (1)
In conditiile in care pana si cei mai titrati constructori de
masini sport din
Europa vor pica steagul in fata noilor norme cu privire la poluarea atmosferica, declaratiile lui
Lamborghini, in urma carora marca din
Sant’Agata si-a facut publica intentia de a nu sacrifica traditiile pe altarul planetei, seamana, la o prima vedere, cu un anume lucru facut contra vantului.
La o analiza mai atenta insa, ele capata sensul unei rezistente eroice...
Vorbele de duh ii apartin chiar
CEO-ului
Stephan Winkelmann, care demonstreaza cu argumente clare si greu atacabile ca nu este nici o nenorocire faptul ca Lamborghini nu va atinge niciodata obiectivele stabilite de
Uniunea Europeana.
Compania din Sant’Agata va continua sa produca agregate multicilindru –
V10 si
V12 – cu cilindree apreciabila, iar motivul este unul pe cat se poate de bun simt: cele aproximativ 2.500-2.600 de modele vandute anual nu au cum sa afecteze mediul inconjurator la
scara globala intr-o masura demna de luat in seama, mai ales ca, potrivit studiilor constructorului italian, proprietarii lor le conduc, in medie, doar vreo 8.000 km/an.
Mai mult decat atat, cel mai de succes supercar Lamborghini,
Gallardo, consuma in medie, chiar si in versiunea cea mai puternica –
LP560-4 –, doar 14 litri/100 km, sensibil mai putin decat multe vehicule din clasa
SUV.
Sigur, cineva ar putea intreba ce se va intampla in momentul in care Lamborghini, vazut ca un adevarat erou printre puristi, va deveni treptat un constructor de masa, capabil sa vanda in fiecare an de la 50.000 de masini in sus.
Ei bine, Winkelmann ne-a asigurat ca “Taurul” nu este pornit pe mari cuceriri, ci doar pe stabilizarea cercului de clienti loiali, astfel incat sa nu le strice socotelile patronilor de la
Audi in relatiile acestora cu
UE-ul. Noaptea nu va mai veni in ziua in care cineva va refuza sa faca bani, iar noi nu credem in ziua aia...