Japonezii pierd teren pe piata proprie
- 15/10/2007
In ultima vreme, asocierea unor termeni precum “Japonia” si “a pierde” este mai rara decat difuzarea unei stiri cu tematica culturala, insa iata ca producatorii auto niponi au probleme chiar acasa la ei, iar ceea ce este si mai interesant tine de faptul ca nu vreun concurent rasarit de nicaieri le produce.
Vanzarile de masini noi au scazut anul acesta in Japonia cu 7,6% comparativ cu 2006, (pana la 4,13 milioane de unitati), iar acesta este cel de-al treilea an consecutiv in care se manifesta acest trend negativ.
Cauzele sunt multiple si oarecum dificil de contracarat – de la micsorarea numarului de locuitori ai tarii la duratele mai lungi in care masinile stau in proprietatea clientilor si de la imbunatatirea
transportului public la lipsa de interes pentru masini a tinerilor japonezi –, efectele afectand intr-o masura mai mare sau mai mica pe toti cei importanti in aceasta industrie:
Toyota,
Nissan sau
Honda.
Nici macar liderii acestor concerne nu sunt mai increzatori in viitorul imediat: “Nu sunt foarte optimist in ceea ce priveste evolutia pietei domestice”, a declarat presedintele
Honda,
Takeo Fukui.
Totusi, situatia nu este chiar atat de albastra, dat fiind faptul ca succesul inregistrat pe celelalte piete ale lumii le va aduce (si) anul acesat niponilor profituri record. De fapt, e dea dreptul roz...