Vezi toate fotografiile (6)
Jaguar si
Land Rover au ajuns oficial in curtea indienilor de la
Tata, iar acestia au gandit deja “scheletul” pe care se va construi viitorul celor doua marci. Avand in vedere ca
Ford va continua sa furnizeze diverse componente in perioada imediat urmatoare, conducerea
Tata a avut un moment de respiro in care a putut stabili o strategie pe termen lung, ce se intinde pana in 2016.
Primele noutati le vom vedea insa chiar de la anul, cand
Jaguar XFR si
XKR vor primi un motor nou-nout cu opt cilindri in V si cu o capacitate de cinci litri. Agregatul, dotat cu injectie directa si, in functie de masina pe care va fi montat, compresor mecanic, va dezvolta 380 CP in versiunea aspirata si 500 CP in cea supraalimentata. De serviciile sale vor beneficia si modelele de lux
Land Rover,
Range Rover si Ranger Rover Sport care, in plus, vor suporta un program serios de retusare a interioarelor.
In 2010 vom vedea un update pentru
XJ (ce va dispune, printre altele, de un habitaclu sensibil mai generos) si vom asista la disparitia lui
X-Type, mezinul care nu s-a bucurat niciodata de succesul pe care il sperau britanicii. De partea cealalta,
Land Rover va opera un facelift asupra lui
Discovery (exterior si habitaclu) si, probabil, va oferi si pentru acesta noul motor
V8, in versiune aspirata. Trecem in 2011 pentru a saluta aparitia versiunii de serie a lui
Land Rover LRX, ce va deveni cel de-al saselea model al gamei producatorului de masini 4x4. In acelasi an sau nu mai tarziu de 2012, Jaguar va prezenta versiunea de serie a conceptului
F-Type, ce va costa in jur de
50.000 de $ (-ar putea insa ca “Jag” sa prezinte un concept gata de productie undeva in 2010, astfel incat sa ne facem o prima idee vizavi de aceasta masina). Tot in 2012,
Tata planuieste sa lanseze o versiune cu sapte locuri a lui
Land Rover LRX, care nu va pierde insa din sex-appealul modelului cu cinci locuri.
Peste cinci ani vom asista la lansarea lui
Jaguar XF Coupe, un coupe cu patru usi in stilul lui
Mercedes CLS ce va concura intr-un segment ce se va aglomera treptat cu prezente gen
BMW Serie 8 (versiunea finala a lui Concept CS),
Audi A7 si
Porsche Panamera. Tot in 2013,
Land Rover va prezenta un nou
Range Rover, ce va fi mai mare dar si mai usor decat actualul model (constructia va fi din aluminiu), marsaluind chiar catre o sportivitate rasata. De remarcat ca masina va fi disponibila inclusiv cu o propulsie hibrida performanta, ce va costa in jur de
150.000 de euro.
Un an mai tarziu isi vor face aparitia noua generatie
Jaguar XF, cu o constructie integral din aluminiu. Tot in acest an si tot din aluminiu va fi si versiunea Sport a lui
Range Rover, gama
Land Rover urmand a fi completata in 2014 si cu noul
Defender. Acesta va fi un tot-teren in toata puterea cuvantului, urmand a avea la baza o constructie simpla si ieftina pentru pietele emergente.
In sfarsit, in perioada 2015-2016, patronii indieni ai lui
Jaguar si
Land Rover vor crea conditiile pentru lansarea noului
Jaguar XJ, masina care va inlocui modelul cu facelift din 2010. Intre timp, Land Rover va prezenta cea de-a patra generatie a lui
Discovery care, pe anumite piete, va primi probabil numele de
LR4.