rss

INFO GENEVA 2007: Clio GTC – pseudo-Megane

  1. 09/03/2007
  2. Tags: Clio GTC, Renault
    Vezi toate fotografiile (2)
    Francezii au lungit platforma lui Clio pentru a da viata conceptului GTC. Cu toate ca l-au pozitionat ca un mini-combi, GTC nu difera fundamental de o compacta cu trei usi.

    Clio, pana acum cativa ani, a fost un model onest de clasa mica, pana n-a fost dopat la 3,99 m, valoare cu care bate la poarta compactelor. Doar portbagajul sub media clasei era singurul sau handicap.

    Acum, GTC (Grand Tour Concept) vine sa remedieze acest neajuns. Cu un ampatament mai mare (⁄21 cm), acesta ofera un portbagaj de 430 litri, ceea ce-l face mai practic decat actualul Megane.

    Acesta din urma (in varianta cu hayon) este cu doar 1 cm mai lung, dar volumul util al portbagajului este net inferior: 330 litri.

    GTC mai are avantajul ca arata chiar bine. Spatele aminteste, pe undeva, de Volvo C30, pavilionul imens din sticla este spectaculos, iar caroseria este decorata cu mai multe ornamente din metal, foarte elegante.

    Tot pentru placerea ochiului, au fost alese jante mari (18” pe fata, 19” pe spate), GTC lasandu-ti impresiia ca e foarte rapid.

    Aici intervine propulsorul turbo de 2 litri, care cu ai sai 200 de cai, respectiv 215 Nm, garanteaza performante decente. 0-100 km/h in 7,2 secunde este un timp bun.

    Pentru a fi un concept pe masura asteptarilor, GTC este ticsit cu tot felul de gadget-uri. In colaborare cu Samsung, francezii l-au dotat cu monitoare LCD, camera foto si calculator portabil, astfel ca nici un concediu nu ramane neimortalizat.

    Per total, GTC este un concept interesant care parca se vrea un model de serie. Dar atunci oare cine ar mai cumpara un Megane in trei usi?
    Vizualizari: 1010