Nu credeam ca vom spune (adica scrie) vreodata acest lucru, dar Salonul Auto de la Frankfurt ne-a dat ocazia sa admiram pe viu primul Ssangyong cu adevarat frumos.
Acum, daca tot am zis-o (OK, scris-o), haideti sa vedem despre ce este vorba.
Se cheama
Wz – nu tocmai o denumire gandita intr-un congres MENSA de 17 ore – si se vrea a fi
primul sedan sportiv al marcii, indepartandu-se de
specificul 4x4 consacrat.
Linia caroseriei nu este rea deloc, partea frontala are o agresivitate chiar de apreciat, dar spre spate suflul creator al coreenilor s-a cam stins.
Poate ca asta-i unul din motivele pentru care au cautat parteneriatul cu
SAIC, producatorul chinez ce detine drepturile asupra defunctei marci
Rover.
De la acestia
Ssangyong va cumpara
5 motorizari si tot atatea platforme, urmand ca in final sa-si largeasca paleta cu
30 de modele noi. Nu stim daca dupa
Rodius si
Actyon mai vrem mai mult de doua duzine de masini (posibil) similare, dar planul maret este de admirat.
Reintorcandu-ne la caracterul sportiv declarat, daca ne uitam pe fisa tehnica vom vedea ca prototipul are peste 5 m lungime, ceea ce cu siguranta duce greutatea undeva aproape de 2 tone.
Astfel, degeaba are un propulsor
V6 biturbo de
3.600 cmc si
360 de cai, pentru ca, pur si simplu, nu sunt de ajuns ca sa miste acest leviathan intr-un mod realmente impresionant.
Drept compensatie pentru promisiunea incalcata coreenii arunca in lupta un intreg arsenal menit sa serveasca confortul si siguranta (
suspensie pneumatica,
tempomat adaptiv,
tractiune integrala, etc.).
Desi cei de la Ssangyong par prea optimisti cand declara ca se simt in stare sa se ia la harta cu cei mai importanti producatori premium, nu trebuie sa uitam ca
Hyundai sau
KIA acum zece ani erau pe nicaieri, in timp ce mai nou sustin ca vor vinde
5 milioane de masini pe an incepand cu 2010.