Vezi toate fotografiile (1)
Nimic nu pare a-i opri pe cei de la
Brabus sa demonstreze ca
sunt in acest moment varful a tot ceea ce inseamna tuning pentru
produsele casei din Stuttgart, o butada ce va fi intarita cu ocazia
salonului auto de la Frankfurt de cel mai puternic, cel mai rapid si, probabil, cel mai inutil Mercedes C-Klasse din istorie: Brabus Bullit.
Unii ar privi imprumutarea acestui nume legendar drept un sacrilegiu,
insa, cel putin din punct de vedere al performantelor, Mustang-ul lui
Steve McQueen este la ani lumina de acest sedan, asa cum este, de altfel, si oricare alta
limuzina de clasa medie la care va puteti gandi.
Si asta pentru ca sub capota masinii si-a facut aparitia monstrul V12 biturbo de
730 CP si 1.100 Nm (limitati de la 1.320 Nm) ce a facut atata valva sub capota lui Brabus Rocket, dar si sub cea a celor mai rapide versiuni
S, CL sau SL-Klasse.
Forta de dimensiuni apocaliptice, transmisa catre rotile din spate via o cutie de viteze automata cu cinci trepte masiv modificata si a unui
diferential spate autoblocabil, catapulteaza masina pana la
100 km/h in numai 3,9 secunde si pana la
300 km/h in 24,5 secunde.
Si sa nu credeti ca aceasta este viteza maxima, valoarea acesteia fiind cu 60 km/h mai mare – cifra pe care se vor stradui sa o atinga si cele mai rapide supercar-uri ale lumii.
Brabus este insa cunoscut pentru profesionalismul cu care isi duce treaba pana la capat, asta insemnand ca orice asemenea
monstru mecanic eliberat din atelierele din
Bottrop este foarte bine pus punct inclusiv in ceea ce priveste controlul, dinamica si, nu in ultimul rand, luxul.
Intregul pachet aerodinamic al masinii, de la bumperele cu
imensele prize de aer din fata pentru racirea radiatorului si a franelor pana la eleronul din trei piese si difuzorul integrat in
bara de protectie spate au fost testate in
tunelul de vant, exact cum se intampla cu orice supersport care se respecta.
Apoi, pentru a avea o prezenta mai convingatoare pe sosele, masina a fost latita cu inca sase centimetri cu ajutorul unor “aplice” aerodinamice din aluminiu montate pe aripi, in timp ce in cele patru colturi ale caroseriei si-au facut aparitia patru roti cu j
ante de 19 inch.
Modificarile aduse trenului de rulare nu se termina insa aici: pentru a face fata cu brio vulcanului de sub capota, suspensiile masinii au fost complet revizuite, permitand zece setari pentru amortizarea socurilor; in plus, pentru o stabilitate exemplare pe viraje, Brabus a montat
bare antiruliu mai groase, reducand inclinatia masinii la minimum.
Cel putin la fel de specatculos este insa si s
istemul de franare cu patru discuri ventilate si perforate (de 380 mm diametru in fata si 360 mm in spate), cele frontale oprite de
etrieri cu 12 pistonase.
La urma urmei, nimic nu este prea excesiv pentru un sedan care costa, eh, in exces de
348.000 de euro...