Cei de la Motorenwerke au anuntat ca la Salonul Auto de la Geneva va fi prezentata varianta cu 3 usi a Seriei 1, un model pe care multi fani il asteapta cu rasuflarea taiata, inca din 2004, cand compacta germana a fost lansata.
Problema este ca ne-am uitat mult si bine la primele poze care au cazut in mainile presei inainte de vreme… si n-am descoperit nimic impresionant. Adica, nimic nu pare schimbat, in afara faptului ca masina are mai putine usi.
Acum, la o saptamana din acel moment, modelul este
lansat oficial, impreuna cu un mic
facelift, aplicat pe toata gama. Cred ca astfel incearca bavarezi sa-si rascumpere greseala de a nu face din varianta cu trei usi ceva mai special.
Oricum, nu va asteptati la multe, fiind vorba de o “improspatare” care atinge mai mult “maruntaiele” masinii, decat
liniile Bangle ale exteriorului. Acesta din urma este diferit printr-o
grila noua,
faruri usor redesenate, respectiv
spoilere noi. Recitind atent comunicatul de presa am descoperit ca varianta cu trei usi le are fara rame, in gen
Subaru.
Aha, deci e ceva diferit! Si ca
la interior se poate opta pentru bancheta ori doua scaune mai mari, implicit mai confortabile. Super!
Dar sa revenim la facelift.
Schimbarile majore, cum am spus, sunt de
natura tehnica, menite sa reduca
consumul de carburant, respectiv
emisiile de gaze nocive.
Apare, astfel,
sistemul de franare regenerator, care utilizeaza
energia deplasarii pentru a reincarca bateria si, prin asta, reduce irosirea unor caluti putere, care, la randul lor, cresteau consumul. Botezat
iGR, acest sistem face motorul mai puternic si mai curat.
Inginerii nu s-au oprit aici si l-au mai dotat pe Serie 1 cu
directie asistata electric, iar
propulsoarele cu patru cilindri pot fi dotate cu
sistem Stop&Go. Per total, sustine dosarul de presa,
consumul a fost redus, in medie, cu 20%,
emisiile de noxe cu 21%.
Si puterile agregatelor au suferit modificari. De acum
120i dezvolta 170 CP in loc de 150, iar
118i 143 CP fata de 129 in trecut. Pe frontul diesel aditia de putere arata astfel:
118d dezvolta 143 CP (⁄19 CP), in timp ce
120d creste la 177 CP (⁄14 CP). Primul, cu o emisie de CO de 123 g/km si
consum mediu de 4,7 l/100km, este
cea mai curata si economica masina construita vreodata de BMW. Dupa debut,
vanzarile vor incepe in primavara. Succes!