rss

Incepe testarea BMW i Hydrogen NEXT cu sistem de propulsie cu pile de combustie cu hidrogen

  1. 27/06/2021
    Vezi toate fotografiile (1)

    BMW Group incepe sa testeze automobile cu un sistem de propulsie cu pile de combustie cu hidrogen intr-o configuratie apropiata de serie, in conditii de zi cu zi, pe drumurile europene. 
    Prototipurile BMW i Hydrogen NEXT vor examina cat de eficient functioneaza in conditii reale transmisia fara CO2, tehnologia sasiului specifica modelului si sistemele electronice ale automobilului. BMW i Hydrogen NEXT este un automobil complet electric care foloseste hidrogenul drept combustibil, transformandu-l in electricitate printr-un sistem cu pile de combustie. Programul de testare lansat recent deschide calea pentru ca BMW Group sa prezinte un model de seri mica, cu aceasta tehnologie de propulsie durabila, dezvoltat pe baza BMW X5, spre sfarsitul anului 2022. Testarea in regim real va oferi experienta practica in utilizarea acestei tehnologii de propulsie durabila.
    Tehnologia cu pile de combustie cu hidrogen are potentialul pe termen lung de a completa motoarele termice, sistemele plug-in hybrid si automobilele electrice cu baterie in cadrul strategiei de flexibile BMW Group de sisteme de propulsie. Ar putea deveni o alternativa atractiva la sistemele de propulsie electrice cu baterii - in special pentru clientii care nu au propriul acces la infrastructura de incarcare electrica sau care circula frecvent pe distante mari. "Tehnologia cu pile de combustie cu hidrogen poate fi o optiune atractiva pentru sisteme de propulsie durabile - in special in segmentele de masini mai mari", declara Frank Weber, membru al Consiliului de administratie al BMW AG, responsabil pentru dezvoltare. "De aceea, testarea pe sosea intr-o configuratie aproape de serie a automobilelor cu un sistem de propulsie cu pile de combustie cu hidrogen este o etapa importanta in eforturile noastre de cercetare si dezvoltare."
    La fel ca rezervorul de combustibil al unui model conventional cu motor termic, rezervorul de hidrogen al BMW i Hydrogen NEXT poate fi umplut in decurs de trei pana la patru minute cu un combustibil care asigura o autonomie de cateva sute de kilometri in toate conditiile meteorologice.
    Testarea pe teren s-a axat pe eficienta, siguranta, comoditate, fiabilitate - si placere de a conduce
    Un element central al testelor rutiere cu BMW i Hydrogen NEXT, acum in desfasurare, este reglajul fin al software-ului care controleaza toate functiile de condus si functionare. Anterior, sistemul de pile de combustie, rezervoarele de hidrogen, bateria tampon de performanta si unitatea centrala de control al automobilului au fost testate individual si impreuna in sute de verificari efectuate pe bancurile de testare. Aceasta testare functionala este urmata acum de testarea pe teren pe sosele. Programul amplu, care se desfasoara in conditii de zi cu zi, cu mii de kilometri parcursi in situatii reale de trafic, ajuta inginerii de dezvoltare sa valideze eficienta, siguranta, ergonomia si fiabilitatea tuturor componentelor. În acelasi timp, seria de teste este conceputa sa asigure placerea de a conduce caracteristica modelelor BMW - chiar si cu mobilitate fara emisii locale, folosind tehnologia de pionierat a pilelor de combustie cu hidrogen.
    BMW i Hydrogen NEXT foloseste pile de combustie din cooperarea cu Toyota Motor Corporation pentru dezvoltarea produsului. Celulele individuale provin de la Toyota, in timp ce stiva de pile de combustie si sistemul de propulsie complet sunt dezvoltari originale ale BMW Group. Cooperarea stabilita in 2013 urmareste sa optimizeze caracterul practic de zi cu zi si scalabilitatea tehnologiei pilelor de combustie cu hidrogen pentru utilizare in automobilele de productie respective ale fiecarei companii, prin schimbul intens de experienta.
    Dinamica tipica BMW livrata de un sistem de propulsie electric cu o putere a sistemului de 275 kW/374 CP
    Sistemul de propulsie complet al BMW i Hydrogen NEXT combina tehnologia cu pile de combustie cu hidrogen cu tehnologia BMW eDrive din generatia a cincea - care poate fi experimentata deja la BMW iX3 si in curand la BMW iX si BMW i4. Energia electrica este generata in pila de combustie ca rezultat al unei reactii chimice intre hidrogenul transportat de automobil si oxigenul din aer. Aceasta ofera o putere electrica de 125 kW/170 CP. Un convertor electric, situat sub pila de combustie, isi ajusteaza tensiunea la cea a motorului electric, care antreneaza BMW i Hydrogen NEXT. 
    De asemenea, energia stocata intr-o baterie tampon de performanta este utilizata pentru manevre de acceleratie dinamica si acceleratii scurte pentru depasiri. Prin urmare, sistemul ofera o putere de 275 kW/374 CP care corespunde exact celei mai puternice motorizari pe benzina, cu sase cilindri dispusi in linie, utilizata in prezent la modelele BMW - garantand astfel dinamica pentru care este cunoscuta marca.
    Energia stocata in bateria tampon de performanta este generata eficient in timpul condusului prin producerea energiei in fazele de "coasting" si franare. Hidrogenul necesar pentru alimentarea pilei de combustie este stocat in doua rezervoare de 700 bar, din plastic armat cu fibra de carbon (CFRP), care impreuna contin sase kilograme de hidrogen. Reactia controlata precis cu oxigenul in pila de combustie produce electricitate si vapori de apa, ca produs rezidual.

    Vizualizari: 919