rss

Inapoi in clasa principala: BMW M Motorsport confirma ca va concura in categoria LMDh din sezonul 2023

  1. 27/06/2021
    Vezi toate fotografiile (1)

    BMW M Motorsport revine in cursele internationale de prototipuri. Joi s-a confirmat ca un prototip LMDh este dezvoltat pentru a fi utilizat in seria IMSA din America de Nord. Incepand cu sezonul 2023, aceasta masina va permite BMW M Motorsport sa concureze pentru victorie in clasamentul general al unor curse clasice prestigioase precum Daytona, Sebring si Road Atlanta (toate din SUA).
    BMW M Motorsport revine in cursele internationale de prototipuri. Joi s-a confirmat ca un prototip LMDh este dezvoltat pentru a fi utilizat in seria IMSA din America de Nord. Incepand cu sezonul 2023, aceasta masina va permite BMW M Motorsport sa concureze pentru victorie in clasamentul general al unor curse clasice prestigioase precum Daytona, Sebring si Road Atlanta (toate din SUA).
    "BMW s-a intors pe scena mare a motorsportului", a declarat Markus Flasch, directorul executiv al BMW M GmbH. "Intrand in clasa LMDh, BMW M Motorsport indeplineste conditiile prealabile pentru a obtine, din 2023, victoria in clasamentul general al celor mai emblematice curse de anduranta din lume. Ne vom concentra pe deplin pe abordarea acestei provocari. Exista un spirit de optimism general. BMW are o istorie de succes in cursele de prototipuri - victoria de la Le Mans din 1999 a fost de neuitat. Reluarea acestei povesti intr-un prototip modern cu M Power ii va incanta pe fanii BMW M Motorsport. Conceptul LMDh garanteaza controlul maxim al costurilor si ofera o gama larga de aplicatii posibile, inclusiv seria IMSA din America de Nord, o piata extrem de importanta pentru BMW M. Suntem cu totii nerabdatori sa participam in categoria LMDh cu un sistem de echipa compact si extrem de eficient."
    Mike Krack, directorul BMW M Motorsport, este responsabil pentru dezvoltarea, testarea si aparitiile in curse ale noii masini. El a adaugat: "Toata lumea din echipa noastra de motorsport impartaseste aceeasi motivatie: vrem sa ne testam impotriva celor mai puternici adversari de pe circuit - si sa sarbatorim victorii pentru BMW. Ca atare, proiectul LMDh este o adevarata afacere de suflet pentru noi si exact noua provocare la care speram. Ne asteapta un proiect extrem de interesant. Sa te poti implica in batalia pentru victoria la general la Daytona si Sebring este o motivatie masiva. Ne asteapta un volum imens de multa, dar nerabdarea este imensa".
    Reglementarile pentru prototipurile LMDh stipuleaza ca au atat un motor termic, cat si un motor electric. In timp ce fiecare producator isi poate dezvolta propriul motor termic, motorul electric si bateria, precum si transmisia sunt componente standard. De asemenea, sasiul este construit de un partener extern. O implicare oficiala a BMW M Motorsport, cu doua masini, este planificata din sezonul IMSA 2023. Echipa oficiala si formula de piloti pentru cele doua prototipuri LMDh vor fi anuntate la o data ulterioara.
    Ultima mare victorie pentru un prototip BMW a fost in 1999, cand BMW V12 LMR a castigat cursa de 24 de ore de la Le Mans (Franta). In acelasi sezon, masina a castigat si cele 12 ore de Sebring din SUA.

    Vizualizari: 523