© 2025 Auto.ro
		
		
Aflat intr-un mars triumfator catre cucerirea imperiului Volkswagen, Porsche isi mai face timp din cand in cand si pentru chestiuni ceva mai relaxante, precum construirea unui nou muzeu. 
Inceputa in 2004, constructia de 100 de milioane de euro adaposteste intr-un spatiu de 5.400 mp cele mai celebre modele care au marcat istoria glorioasa a fabricantului din Zuffenhausen, inclusiv Type 64 – masina care a inspirat designul tuturor modelelor sport Porsche.
Desenata de catre o firma de arhitectura din Vienna, cladirea se afla pe locul primului centru de design Porsche si a fost astfel desenata astfel incat sa dea impresia ca pluteste in spatiu. 
Inauntru insa, lucrurile sunt cat se poate de pamantene, desi, gandindu-ne la marea majoritate a vizitatorilor – ce vor avea ocazia sa patrunda in incinta muzeului incepand cu 31 ianuarie –, masini asemanatoare celor peste 80 de exponate pot cel mult sa le “decoreze” visele. 
Si, pentru ca tot am ajuns aici, sa mentionam ca printre ele se afla mai multe versiuni ale legendarului 356 (inclusiv American Roadster, o masina de doar 600 kg greutate), masina de Formula 1 McLaren TAG MP 4/2 C, ce a obtinut trei titluri mondiale intre 1983 si 1987 si, evident, toate formele pe care le-a luat de-a lungul istoriei numele 911. 
Cu o asemenea carte de vizita, ne asteptam la un adevarat pelerinaj catre sediul constructorului de modele sport (si SUV-uri... si coupe-uri cu patru usi), noua “Mecca” a fanilor Porsche urmand a atrage anual aproximativ 200.000 de vizitatori. 
Printre ei vor fi cu seama si mari colectionari, ale caror proaspete achizitii pot restaurate chiar in incinta muzeului, intr-un atelier desenat precum un acvariu pentru pesti.
									Electrificarea forțată a flotelor rent-a-car riscă să saboteze un sector esențial pentru diaspora romaneasca
								
							
									Licitații auto SUA: cum funcționează și cum economisești la import
								
							
									Formula 1 2025: Banca Transilvania, partener oficial al echipei McLaren la GP Ungaria
								
							
									Simulatoare auto vs. condus în realitate – cât de autentică poate deveni experiența de joc?
								
							
									Cele mai ciudate funcții ale mașinilor care există cu adevărat
								
							
									Merita sa iti cumperi un Audi second-hand din Germania