© 2025 Auto.ro
Dintre toate noile masini pe care le vom putea admira luna viitoare la Salonul Auto de la Londra cu siguranta aceasta este una dintre cele mai importante.
Noul Focus RS se va prezenta la show-ul britanic cu un propulsor de 300 CP si intr-o caroserie vopsita intr-o nuanta foarte agresiva, verde fluorescent, care ia locul albastrului electric de pe versiunea precedenta a modelului performant realizat de Ford.
Ati observat ca nu am folosit cuvantul "concept", asta pentru ca la salonul londonez va fi expusa varianta de serie a noului Ford Focus RS, care va fi lansata pe piata la inceputul anului 2009.
Desi noul RS este bazat pe recent revizuitul Focus ST, directorul diviziei de vehicule performante din cadrul Ford, Jost Capito, si echipa sa au adus numeroase modificari masinii, incepand cu propulsorul cu 5 cilindri turbo de 2,5 litri.
Alte modificari ar fi montarea unui singur arbore cu came, un cap de ciclindru revizuit si un nou sistem de admisie si evacuare. Potrivit inginerilor Ford, noua versiune a motorului de 2,5 litri turbo va dezvolta pe Focus RS o putere maxima de 300 CP - spre deosebire de cei "doar" 225 CP de pe ST - si 410 Nm de cuplu!
Desi noul hot-hatch se afla inca in plin proces de dezvoltare, Ford sustine ca la recentele teste de performanta, care au avut loc pe circuitul de la Nurburgring, noul RS a sprintat de la 0-100 km/h in mai putin de 6 secunde!
Asemenea predecesorului sau, prima generatie Focus RS care a fost lansata in 2002, noul RS pastreaza tractiunea pe puntea fata de pe Focus ST. Pentru a transmite cei 300 de "cai" catre rotile din fata intr-o maniera civilizata, Capito si echipa lui au facut cateva modificari, pornind cu adaugarea unui diferential cu alunecare limitataQuaife Automatic Torque Biasing.
Tot la capitolul noutati, noul Focus RS dispune de un ecartament marit cu 40 mm, de o versiune speciala a sistemului ESP, care permite adoptarea unui stil de condus foarte sportiv inainte de activarea acestuia, precum si de un sistem de suspensii ce beneficiaza de sistemul RevoKnuckle, capabil sa calibreze directia indiferent de nivelul cuplului care ajunge la roti si de nivelul de aderenta a acestora.
Ca design, credem ca fotografiile de fata vorbesc de la sine... Noul Ford Focus RS este un hot-hatch echipat cu un kit de caroserie care include un nou spoiler fata, un eleron spate de culoarea neagra care aminteste de modelele RS din trecut, precum si un spoiler spate de asemenea nou care inglobeaza un imens difuzor si doua tevi de esapament cilindrice cromate.
Totodata, aripile fata si spate au fost redesenate astfel incat sa incorporeze pasajele marite care ascund jantele de 19 inch imbracate cu pneuri Continental de 235/35 cu talon mic. De asemenea, mai remarcam detaliile exterioare vopsite in nuanta "piano black", logo-ul RS prezent pe prizele de aer din spatele rotilor fata si prizele de aer in stilul RS din anii 80 de pe capota motorului.
Interiorul noului Focus RS nu este cu nimic mai prejos decat exteriorul, singurele diferente notabile comparativ cu modelul ST fiind scaunele Recaro de tip scoica vopsite in doua nuante, verde si gri, insertiile din aluminiu si finisajele de pe consola centrala cu aspect de fibra de carbon.
Oricum, daca ati condus Focus ST, acest detaliu este ultimul lucru la care te gandesti odata ce ajungi la volanul acestui monstru verde...
Electrificarea forțată a flotelor rent-a-car riscă să saboteze un sector esențial pentru diaspora romaneasca
Licitații auto SUA: cum funcționează și cum economisești la import
Formula 1 2025: Banca Transilvania, partener oficial al echipei McLaren la GP Ungaria
Simulatoare auto vs. condus în realitate – cât de autentică poate deveni experiența de joc?
Cele mai ciudate funcții ale mașinilor care există cu adevărat
Merita sa iti cumperi un Audi second-hand din Germania