Vezi toate fotografiile (2)
Bulgarii de la I2B Concept recidiveaza din nou, de data asta, spun ei, cu o masina de oras, cu doua locuri. "Este o masina destinata traficului urban si, eventual, pentru scurte escapade in afara orasului sau pana la terenul de golf" – sustine comunicatul de presa.
Designul compactei Reus (L/l/h 3.500/1.800/1.000) vine sa contrazica din plin aceasta afirmatie, asocierea cu un supercar pur-sange nefiind deplasata deloc. Te imbie sa alergi pe drumuri sinuoase, mai ales ca
garda la sol prevesteste un
centru de greutate plasat optim.
Look-ul este spectaculos, mai ales datorita
farurilor mult alungite si a
parbrizului imens, care ofera o vizibilitate excelenta. Nici de
gadget-uri nu duce lipsa,
retrovizoarele, de exemplu, fiind inlocuite de
camere video.
Reus este un studiu, dar daca ar intra in productie va folosi o
propulsie hibrida, compusa dintr-un
motor diesel cu patru cilindri in linie si unul electric.
Este o combinatie excelenta, care ofera
cuplu mare la turatii joase – numai buna pentru deplasarile urbane. De asemenea,
caroseria light-weight (completata de un
sasiu tubular din aluminiu, foarte rezistent) din materiale compozite va fi usor de miscat, performantele putand fi, probabil, de top.
In mod normal,
propulsia este asigurata de
motorul electric, cel
diesel functionand doar cand primul si-a epuizat rezervele sau este nevoie de putere mai mare pe moment (pentru o depasire, de exemplu). In aceste momente reincarca
bateriile celui electric, asa cum o fac si
franele electromagnetice care regenereaza mare parte din
forta de franare.
Vecinii nostrii fac ce fac si ne surprind la intervale regulate. Sa zici ca Reus este o masina de oras, prin excelenta, mi se pare cam deplasat. Mai degraba un
camelon, un supercar incognito.