© 2025 Auto.ro
Odata cu lansarea noului Genesis, Hyundai demonstreaza progresul tehnologic, dar in acelasi timp asigura o vizibilitate crescuta a marcii in Europa. Noul model va fi disponibil intr-un numar limitat de exemplare. Clientii vor beneficia de o singura varianta de echipare, completa, dar si de un nivel inalt de confort.
Noul Genesis dispune de un propulsor de 3,8 litri V6 GDI, fiind completat de transmisia automata cu opt trepte de viteza, pentru a oferi o performanta rafinata. Siguranta este asigurata de noul sistem de tranctiune dezvoltat de Hyundai, HTRAC, cu suspensie spate multi-link si o distributie aproape egala a greutatii.
Tehnologia amplifica confortul si siguranta, demonstrand angajamentul Hyundai fata de standardele de calitate. Clientii Genesis vor beneficia de o gama completa de dotari precum: sistem de detectare a prezentei unui obstacol in unghiul mort cu afisaj parbriz integrat, sistem de asistenta la pastrarea benzii de rulare, franare de urgenta automata si sistem de control al vitezei. Deschiderea automata a portbagajului si senzor de detectare a CO2 din habitaclu reprezinta, de asemenea, dotari standard.
Noul Genesis este rezultatul unei investitii de aproximativ 342 milioane euro. Modelul a fost conceput in principal pentru piete precum SUA si Coreea, unde predecesorul sau s-a bucurat de succes. In Europa, modelul va contribui la cresterea vizibilitatii marcii.
TEHNOLOGIE SI CONECTIVITATE
Noul Genesis beneficiaza de o tehnologie avansata, confirmand angajamentul Hyundai fata de standardele de calitate. Modelul dispune de dotari precum sitemul „pilot automat” inteligent si sistemul automat de franare in situatii de urgenta.
Sistemele de asistenta la condus ii protejeaza pe ocupantii noului Genesis, dar si pe ceilalti participanti la trafic. Printre acestea se numara sistemul de detectare a unghiului mort (blind spot detection) care incorporeaza functia de alerta Cross Traffic – Rear Cross Traffic Alert – care ajuta la evitatea situatiilor riscante. De asemenea, modelul dispune si de sistemul de monitorizare a perimetrului din jurul masinii – Around View Monitor care utilizeaza patru camere, pentru mai multa vizibilitate, facilitand astel manevrele in spatii inguste.
MOTOR SI TRANSMISIE
Noul Genesis a fost proiectat si dezvoltat pentru a oferi un inalt nivel de performanta. Modelul este echipat cu un propulsor V6 GDI de 3,8 litri, care dezvolta o putere maxima de 315 CP la 6000 rpm si 397 Nm la 5000 rpm. Transmisia automata cu opt trepte ofera schimbari line pentru o experienta de condus rafinata.
Acest motor dispune de un sistem de distributie cu variatie continua – Dual Continuously Variable Timing (D-CVVT) – si de inductie variabila pentru o mai mare anduranta si performanta asteptata de clientii europeni.
Transmisia include sistemul de schimbare manuala SHIFTRONIC®, care dispune de un sistem de padele plasate ergonomic pentru un mod sportiv de operare cand schimbarea manuala este necesara.
TRENUL DE RULARE
Noul Genesis este echipat cu sistemul de tractiune intergala HTRAC dezvoltat de Hyundai si suspensie spate multi-link, asigurand ca puterea este transferata catre suprafata de rulare chiar si in cele mai dificile si lipsite de aderenta conditii.
Noul Genesis este echipat cu noul sistem Hyundai HTRAC All-Wheel Drive (AWD), care dispune de un ambreiaj cu distributie electronica variabila a cuplului si control activ al acestei distributii intre axele fata si spate. In urmarirea obtinerii unui echilibru ideal al distributiei maselor si a dinamicii, inginerii Hyundai au realizat unul dintre cele mai usoare sisteme de tractiune integrala, doar 75 Kg.
Sistemul „Driving Mode Inteligent” permite conducatorilor auto sa selecteze patru moduri de operare destinate sa maximizeze siguranta in timpul condusului. Fiecare mod schimba elemente precum: transmisia, distributia puterii, raspunsul acceleratiei, controlul stabilitatii si reglajul suspensiilor.
Modul „Normal” permite conducatorului auto sa detina controlul in orice conditii meteo. Setarea „Sport” trimite mai mult cuplu disponibil catre rotile din spate pentru o mai mare agilitate si manevrabilitate.
SIGURANTA
Noul Genesis dispune de echipamente de siguranta activa disponibile in dotarile standard, precum sistemul de control electronic al stabilitatii (ESC), sistemul antiblocare a rotilor la franare (ABS) si de distributie electronica a fortei de franare (EBD).
Modelul dispune si de sistemul de avertizare asupra depasirii benzii de rulare. In momentul in care sistemul este activat, conducatorul auto este prevenit prin doua tipuri de alerte: vibratii in volan si o lumina de avertisare in habitaclu, care permite modificarea directie in consecinta. In plus, senzorii pot activa si sistemul de asistenta pentru mentinerea benzii de rulare (LKAS).
Noul Genesis beneficiaza si de un sistem de monitorizare a presiunii aerului in pneuri (TPMS), prevazut cu senzori individuali pentru fiecare anvelopa, care asigura mentinerea nivelului optim.
Tehnologiile de siguranta pasiva includ noua airbag-uri, printre care airbaguri frontale duble, airbag pentru genunchii conducatorului auto, airbag-uri laterale fata si spate si airbag-uri tip cortina, pozitionate lateral in plafon, atat pentru ocupantii din fata, cat si pentru cei din spate.
Genesis beneficiaza de noul sistem Hyundai de franare automata in caz de urgenta (AEB), care utilizeaza diferiti senzori pentru a evita coliziuni sau a reduce impactul acestora. Sistemul franeaza automat la detectarea unui alt autovehicul in apropiere atunci cand viteza de rulare este periculoasa.
Sistemul HTRAC include modul de „directie asistata in caz de urgenta” (ESS), care modifica automat setarile suspensiei si sistemului de control electronic al stabilitatii (ESC) pentru manevre de urgenta, oferind asistenta pentru evitarea coliziunii.
Noul Genesis prezinta, de asemenea, in premiera un sistem avansat de „detectare a unghiului mort” (BDS). Sistemul utilizeaza senzorii de tip radar montati in bara spate pentru a avertiza conducatorul auto, printr-un indicator aflat in oglinzile retrovizoare exterioare, in cazul apropierii unui autovehicul aflat in „unghiul mort”. BDS emite atat un semnal de avertizare sonor cat si vibratii in volan. Modelul este echipat si cu un ecran care proiecteaza avertizarile emise pe parbriz, in raza vizuala a conducatorului auto.
Functia de asistenta la schimbarea benzii de rulare (LCA) indeplineste un rol similar, contribuind la detectarea si avertizarea conducatorului auto in privinta apropierii unui autovehicul din spate.
Noul Genesis este echipat cu o alta tehnologie in premiera mondiala: sistemul de control al nivelului de CO2 din habitaclu, al carui senzor este plasat in torpedou. Noul sistem de ventilatie al habitaclului permite mentinerea concentratiei de CO2 in limite normale.