rss

GM traseaza noile politici privind marcile

  1. 17/04/2008
Cel mai mare constructor auto american a patimit din greu de pe urma operatiunilor redundante si a banilor prost investiti in produse de tip duplicat (aceeasi masina, vanduta sub mai multe logo-uri), fapt care a determinat conducerea sa puna la punct o restructurare a tuturor celor opt marci existente sub umbrela sa.

Acestea vor fi impartite pe patru canale de marketing diferite, fiecare dintre acestea urmand a avea cate un vice-presedinte proaspat inclus in randurile companiei.

Cele patru structuri de retail sunt: Chevrolet, Premium (format din Cadillac, Hummer si Saab), Buick-Pontiac-GMC si Saturn. Telul principal al acestei decizii este fluidizarea relatiilor din cadrul companiei, concomitent cu realiniera resurselor in scopul imbunatatirii profitabilitatii si, evident, recuperarea terenului pierdut in fata marelui adversar din Tara Soarelui Rasare, Toyota.

Cat priveste noii membri ai executivului, sa notam prezenta fostului vicepresedinte al lui Nissan si Infiniti, Mark McNabb, care se va ocupa de acum incolo de viitorul diviziei Premium. Intre timp, ceilalti vor avea dificila misiunea de a-si diferentia clar produsele in ochii consumatorilor, astfel incat acestea sa inceteze a se mai canibaliza reciproc.

Spre exemplu, cel care va avea in maini destinele lui Buick-Pontiac-GMC va trebui sa faca din Buick o marca specializata in sedan-uri de lux, din Pontiac un producator de modele sport si din GMC un specialist in camionete si SUV-uri. Mult noroc...
Vizualizari: 526